Koplampmechanisme weer werkend krijgen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Koplampmechanisme weer werkend krijgen

Postby Revz » MonApr04, 2011 8:59:53 PM

Kort intro op mijn vraag:
Mijn AX 1.1i uit '95 heeft onderaan het dashboard een knop om daarmee de afstelling van de koplampen hoger of lager te zetten.
Knop en het mechanisme was kapot. Mijn koplampen nu op laagste stand. Vanavond een nieuwe knop met mechanisme bij AlexB opgehaald. In het donker even er mee bezig geweest maar het lukt niet.

Wat lukt er dan niet?
Als je het kapje met de draaiknop weghaalt zie je net het mechanisme zitten met daaraan 2 kabels( 1 kabel per koplamp).
De kabels zitten er heel strak aan vast. Aangezien het toch kapot was heb ik met wat geweld de kabels los gekregen.

Het lukt me maar niet om de kabels te bevestigen aan de nieuwe knop. Is daar een trucje voor?

Om de knop rechts onderin beeld gaat het dus: http://www.xs4all.nl/~ebongers/AX/dashboard.jpg

Verder heb ik het idee dat het schroefdraad bij de koplampen en de kabels gesmeerd moeten worden. Maar goed dat zal wel met iets als WD40 lukken.
User avatar
Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 288
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: Koplampmechanisme weer werkend krijgen

Postby Mastenhose » TueApr05, 2011 2:35:05 PM

Heb ze bij m'n First ook los gehad i.v.m. demontage van het dashboard. Bij mij leverde het (buiten wat noodzakelijk gepiel) geen problemen op. Kan me niet meer herinneren of de kabels door bijv. geleiders liepen waar je ze uit kunt halen om wat ruimte te winnen, misschien zou je eens voorzichtig kunnen proberen om de buitenkabels wat verder naar binnen te trekken, zodat je wat meer ruimte krijgt? De kabels lopen immers door een doorvoerrubber, mogelijk zit er nog iets als een 'lus' in de motorruimte.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Koplampmechanisme weer werkend krijgen

Postby Revz » TueApr05, 2011 5:14:46 PM

Ok, ik ga het nog eens proberen dan. :?
Doordat de kabel zo straks is krijg ik de kabel-tonnetjes niet bevestigd aan het draaimechanisme.
Ik probeer wel om voorzichtig die kabel iets uit te trekken.
User avatar
Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 288
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM


Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron