Verschil in aansluitflens onder pijp en einddemper

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Verschil in aansluitflens onder pijp en einddemper

Postby Bones » ThuOct17, 2013 9:08:34 AM

Onlangs heb ik voor mijn ax Image een nieuwe uitlaat gekocht. De oude er onderuit gehaald. Maar wat blijkt, het aansluit gedeelte van de einddemper is kleiner dan de flens van de onderpijp. Het aansluit gedeelte van de einddemper valt nu in de flens van de onderpijp. Is daar een aparte klembeugel voor te krijgen?
Bones
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: ThuOct17, 2013 8:56:39 AM

Re: Verschil in aansluitflens onder pijp en einddemper

Postby q01z » ThuOct17, 2013 10:07:12 AM

hallo Bones,


er bestaan eigenlijk 3 verschillende diameters voor de uitlaat, waarvan 1.4 en GTI nog wel op elkaar passen..
helaas is het ook bij de productie al redeijk door elkaar heen gebruikt en is er waarschijnlijk in de loop der jaren nog wel eens eerder een andere uitlaat onder je AX gegaan.

Nu is je tussenpijp blijkbaar een 'dikke' pijp en je einddemper een 'dunne' pijp.
hier is geen speciale klembeugel voor te krijgen, het gaat helaas gewoonweg niet passen!

wellicht kan je de einddemper nog terugsturen? of je moet opzoek naar een andere tussenpijp van kleine diameter..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Verschil in aansluitflens onder pijp en einddemper

Postby Bones » FriOct18, 2013 5:10:02 PM

Bedankt voor je reaktie. Ik kijk wel of ik een tussenpijp kan krijgen met een kleinere diameter. Wat ik me dan wel af vraag, past de dunnere pijp dan wel weer op de katalisator?
Bones
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: ThuOct17, 2013 8:56:39 AM


Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron