Vloer vol water, blijkt door sneeuw in de parafaan...

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Vloer vol water, blijkt door sneeuw in de parafaan...

Postby ookgezellig » ThuJan28, 2016 11:43:08 PM

Dit wil ik even delen, omdat ik veel over natte vloeren in de AX gelezen heb, maar nog nooit de relatie met sneeuw en de parafaan genoemd heb zien worden.

Ik zat 2 weken geleden met mijn vriendin in de auto, begint ze over een grote natte plek op de vloer aan de bijrijderskant. Bij thuiskomst even zelf gevoeld, inderdaad zeiknat. Meteen handdoeken gepakt en de boel drooggemaakt, kon de handdoeken 2x uitwringen.
Volgende dag gecontroleerd, nog steeds alles natvochtig aan die kant. Het vocht rook niet muf of oud, dus het water moest recent in de wagen gekomen zijn. Ik was even bang dat de kachelradiator het begeven had en lek was, maar dan zou je kvs moeten ruiken en proeven, en dat was het belist niet.

Afgelopen maandag voor de zekerheid de hele boel maar even gestript tot op de bodem, bleek het vilttapijt aan de bijrijderskant dus helemaal doorweekt, dat kon ik weggooien. Ook die dikke zwarte schuimrubber isolatiemat (hoe heet dat ding?, zie foto) van boven tot onder helemaal zeiknat, maar niet muf ruikend (= teken van vers vocht, geen vocht dat er al een langere tijd instaat).

Image

Omdat ik ook het handschoenenkastje uit de dash had gehaald, kon ik voelen waar het allemaal vochtig was, dat bleek helemaal tot achter de blowermotor van de verwarming rechtsboven te zijn, daar was het ook kletsnat. En laat dat nou toevallig net in de buurt zitten van de luchtinlaat in de parafaanbak (zie foto), daar moet het vocht dus vandaangekomen zijn hoogstwaarschijnlijk

Image

Opeens viel het kwartje: voordat we dat ritje van 2 weken geleden begonnen, had het flink gesneeuwd en hebben we een hele hoop sneeuw van de voorruit getrokken, zo de parafaanbak in. Dat heeft zich daar dus opgestapeld (tot boven de opstaande rand die je onder het gaasje ziet), is tijdens de rit gaan smelten en het smeltwater kon niet op de normale manier weglopen, en is dus naar binnen gelopen, met die natte vloer tot gevolg.

Volgende keer als het sneeuwt dus eerst maar even goed de parafaan leegmaken voordat ik ga rijden.
ookgezellig
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 48
Joined: WedOct30, 2013 3:08:52 PM

Return to Interieur/Interior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron