AX lichter maken.

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

AX lichter maken.

Postby johnvt » SunJun24, 2007 7:45:56 PM

Weet iemand hier op het forum of er polyestrer deuren en een motor kap bestaan voor de ax.
En zo ja waar kan ik die kopen.
johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: SunJun24, 2007 7:37:22 PM

Postby MNM(tm) » SunJun24, 2007 8:21:52 PM

Zomaar ff een vraagje hoor, maar weet je zeker dat je je DEUREN van polyester wilt? Als er dan een Opel via de zijkant naar binnen rijdt (en dat gebeurt nogal eens... :roll: ), blijft er gegarandeerd niets van je over. Bij 'n plaatstalen deur blijven in ieder geval de brokken nog buiten. Poyester plaat versplintert gewoon.
't Is maar ff een veiligheidsvraagstukje hoor...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby johnvt » SunJun24, 2007 8:30:54 PM

Ja ik weet zeker dat ik polyester deuren wil.
Er zit een rolkooi in de auto.
En dat versplinteren van de deurenvalt wel mee deze scheurt in.
Bij het auto racen rijden er diverse alfa's ook met polyester deuren.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.
johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: SunJun24, 2007 7:37:22 PM

Postby kevin.broke » MonJun25, 2007 1:11:47 AM

volgens mij niet te koop.. polyester motorkapjes zijn wel te krijgen, helaas niet met de originele sluiting.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby FmXXX-STanie » MonJun25, 2007 3:58:57 PM

johnvt wrote:Ja ik weet zeker dat ik polyester deuren wil.
Er zit een rolkooi in de auto.
En dat versplinteren van de deurenvalt wel mee deze scheurt in.
Bij het auto racen rijden er diverse alfa's ook met polyester deuren.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.


maar die deuren kosten meer dan 1,000 eu per stuk. ..
en dat is niet zomaar polyester. ..
dat is veel sterker. ..
dat wat jij denk ik bedoelt dat is van dat dunne spul . ..

ik denk dat als je die er in gezet hebt dat bij de eerste vrachtwagen die jouw met een gang voorbij gaat je deuren er uit gezogen worden =(

maar dat denk ik ik weet het niet

maar kijk er wel mee uit :)
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
User avatar
FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 544
Joined: TueJun05, 2007 8:21:58 PM
Location: sellingen

Postby Browny » MonJun25, 2007 5:15:53 PM

Bestaat volgens mij niet. Ik zou eerst je ruitjes van plexiglas ofzo maken, zo'n deur weegt bijna niks, de ruiten zijn wel aardig zwaar.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Tijmen » MonJun25, 2007 6:04:30 PM

Gek idee:
Deur eruit, dwarsbalk erin. Soort van Smart crossblade idee, maar dan vast.

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=smart+crossblade&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby johnvt » MonJun25, 2007 8:08:58 PM

Waar kan ik een polyester motorkapje kopen?
johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: SunJun24, 2007 7:37:22 PM

Postby johnvt » TueJun26, 2007 8:40:49 PM

Ik heb al een site gevonden waar ze kunstof delen voor de ax maken.

http://www.politecnic.com/citroen_ax_carrosserie.htm
johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: SunJun24, 2007 7:37:22 PM

Postby Browny » WedJun27, 2007 3:26:24 PM

:shock: die kende ik nog niet.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby kevin.broke » WedJun27, 2007 3:34:43 PM

daar maken ze wel meer dan polyester plaatdelen... gesmede zuigertjes voor verhoogde compressie tbv TU2/4, TU5J2 en TU5J4 anyone? :D
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby betterman » MonJul02, 2007 12:07:41 PM

als ik nu frans kon lezen had ik er iets aan :?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
User avatar
betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 544
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen

Postby FmXXX-STanie » MonJul02, 2007 1:40:59 PM

ja mijn frans is ook niet echt goed. ..
ik ken alleen
omelet du fromage XD
whahahahaa
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
User avatar
FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 544
Joined: TueJun05, 2007 8:21:58 PM
Location: sellingen

Postby betterman » MonJul02, 2007 1:54:29 PM

maareuhh, btw on-topic...als je de ruitem vervangt door die van een ax 1.0 schijnt ook wel gewicht te besparen, en nog steeds de luxe dat niemand je auto leeg haalt :P
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
User avatar
betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 544
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen

Postby Tijmen » MonJul02, 2007 3:39:24 PM

FmXXX-STanie wrote:ja mijn frans is ook niet echt goed. ..
ik ken alleen
omelet du fromage XD
whahahahaa


offtopic:

deux bi?re, voor elk been ??n. :wink:
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby grietje » MonJul02, 2007 4:07:00 PM

betterman wrote:maareuhh, btw on-topic...als je de ruitem vervangt door die van een AX 1.0 schijnt ook wel gewicht te besparen, en nog steeds de luxe dat niemand je auto leeg haalt :P


die site waar je ook de maxi kit kan bestellen kan je dus plexi ruiten bestellen ;)

waarom zouden 1.0 ramen btw lichter zijn?

Wat bij een normale (straat) ax heel veeel helpt in gewichtsbesparing is iig alle isolatie eruit halen (en daar zit er VEEEEL van in) :P Licht gewicht kuipjes, verder alles eruit, blok met alu onderblok en altijd halfvol tanken helpt ook aanzienelijk. Lichter dan dat is op de weg met te brede banden en gefuckte motor toch al niet leuk meer.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby kevin.broke » MonJul02, 2007 4:24:10 PM

minder dan halfvol rijden is k*t met een originele tank. in bochten heb je dan continu gesputter. dan moet je een alu tank monteren of schotten in de tank proberen te maken ofzo..

isolatie, dashboard, achterbank, te zware stoelen en alle andere troep die je niet direct nodig hebt is bij elkaar bijna TACHTIG kilo. Alsof dat al niet scheelt. Met doorlassen en een rolkooi ram je er dan wel een dertig kilo's aan staal bij, maar goed. Dan kan je idd nog plexiglas ruitjes nemen en een polyester motorkap. Is allemaal niet zo moeilijk te maken. Let er wel op dat je met het demonteren van ruiten weer wat stevigheid wegneemt die je dus met lassen of een rolkooi moet terughalen.
Een aluminium 1.4 onderblok scheelt twaalf kilo met een gietijzeren 1.6. Dit vind ik zelf net iets te weinig verschil om een paar honderd euro prijsverschil bij de sloper te rechtvaardigen.

Verder: ga ook eens rennen als je fors bent en echt toptijden wil rijden. Een AX zo licht mogelijk maken en zelf 60 kg overgewicht hebben gaat niet zo lekker ;)

Hoe minder gewicht je verplaatst maakt je motor het leven niet alleen makkelijker, maar je remmen ?n onderstel worden ook minder belast en kunnen dus lichter blijven. Met een lichte bestuurder in een leeggehaalde AX met alle andere beschreven gewichtsbesparingen doet gewoon GT-remsysteem met goodridge slangen en geperforeerde schijfjes doet 't dan ineens nog best aardig...

P.S.: Over die 1.0 ramen; ze zijn inderdaad lichter. Van kleur.... ;)
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Re: AX lichter maken.

Postby AXje » MonJul02, 2007 5:10:47 PM

johnvt wrote:Weet iemand hier op het forum of er polyestrer deuren en een motor kap bestaan voor de AX.
En zo ja waar kan ik die kopen.


je kan ook de motor eruit halen en er trap aandrijving in bouwen . resultaat ax is vele male lichter
Ax voor het ultieme rijgedrag op de wegen
AXje
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 28
Joined: MonMar19, 2007 8:41:14 AM
Location: Kerkenveld

Postby grietje » MonJul02, 2007 5:11:34 PM

kevin.broke wrote:minder dan halfvol rijden is k*t met een originele tank. in bochten heb je dan continu gesputter. dan moet je een alu tank monteren of schotten in de tank proberen te maken ofzo..


Als je ax sputterd in bochten met half lege tank moet je je brandstof pomp vervangen
Dit hoort zeker NIET!

Blauwe deed het idd ook, pomp vervangen, en nu met praktisch lege tank kan ik haakse bochten veeeeel te hard nemen zonder ook maar een beetje gesputter
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby johnvt » FriMay02, 2008 9:21:30 PM

Hij word al lichter. Het gaat allemaal niet zo snel.
De overbodige spullen zijn nu er uit.
johnvt
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 7
Joined: SunJun24, 2007 7:37:22 PM

Next

Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

cron