roteplekjes

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

roteplekjes

Postby stroat » SatJul19, 2008 8:27:20 AM

hoe pak ik mijn rote plekken :( aan bij de dorpel ik wil het opknappen
en hoe vervang ik mijn zij klapruitje ??
User avatar
stroat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 84
Joined: TueMay27, 2008 5:03:18 PM
Location: uithuizen

Postby grietje » SatJul19, 2008 8:44:28 AM

klapruitje moet je gewoon even aan de binnenkant kijken, zitten 5 duidelijk zichtbare torxjes bij je scharnieren.

roest, eerst alle roest weghalen (schuren, slijpen)
Dan goed opschuren en lassen, daarna aflakken of tectileren

of goed opschuren, en als er nog een beetje bruin zit insmeren met roestomvormer en als dat goed droog is aflakken/tectileren....

Dat houd het bij mij goed, maar je moet wel echt goed schuren en roest weghalen... Beetje roest onder je lak/tectiel en het begint gewoon vrolijk nog een keer...

zinkspray doet bij mij helemaal niets, ik had een motorkap die in de zinkspray zat, die roest 3x zo hard, en had bij de rode paar plekjes geschuurd en gezinksprayed en die roest ook gewoon verder.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby lindap89 » WedMay27, 2009 5:14:02 PM

Na het schuren in de grondlak zetten en er tijdelijk waxoyl op doen werkt ook wel ;) Je hebt van die bussen Hammerite die eigenlijk voor de onderkant van de auto zijn met Waxoyl erin -échte waxoyl is beetje duur-; het is wel zwart dan maar laat in ieder geval niks meer door! Zo'n bus is voor een aantal m2 en kost zo'n 17 euro.

Zorg wel als je schuurt dat alles vlak is; dat je een mooie overgang hebt; beter iets meer lak weggeschuurd dan de bedoeling is dan te weinig anders krijg je opnieuw roest zoals grietje al zei!
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron