roest verhelpen ax lasser gezocht almere stukje kokerbalk

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

roest verhelpen ax lasser gezocht almere stukje kokerbalk

Postby aapje63 » ThuAug07, 2008 10:03:06 PM

Hallo, mijn vrouw heeft een eigen auto'tje een lekkere AX 1.1
Met lm wielen org....
De auto is van 1995 en was erg goedkoop een paar jr geleden (oorzaak) wat putjes en dellen in dak.
Dit maakte ons niet uit en dus kochten wij het wagentie voor 600 euri....dit is ruim 4 jr geleden.
Geen gekke prijs dus,,,toch, na een week ging het comtactslot wat al wat haperde met de aankoop meer haperen en dus een nieuwe was het beste af en kon de sleutel niet omgedraaid worden, het kleine bedrijfje waar we de ax gekocht hadden hoorde dit en maakte ditect 80 euro over voor het contactslot...
dat is service hè lol...
Dus we mogen niet klagen en autotje loopt goed en heeft iets meer dan een ton nu..
Nieuwe remschijfjes en dynamo is algemeen onderhoud geen klagen dus.
Ik zag bij de bestuurders kant net naast de accu bak op het binnenscherm wat roest, ik dacht moet ik toch eens wegschuren en bijwerken, maar te lang gewacht dus als ik op de roestige plek van ong 4 cm druk kraakt het al en ik ben bang er door te drukken en buiten boven voorwiel....lol

Wie heeft een tip dit ff eenfoudig te repareren ik ben helaas invalide.....en dus heb de kracht niet om het uit te zagen en te lassen end...
Ik wil bv liever redelijk goed schuren en event roestomzetter en wat polyester en matje en dit netjes afwerken voor aangezicht.
Buiten boven het voorwiel.....bestuurderskant wilde ik event de tectiel laag goed schoonmalen en (als het kan ook wat polyester en een matje en dan weer spuiten met tectyl..

Is dit zo voor mij te doen.....ik weet beter is alles weg maar het werk dat lukt me niet en grote kosten bij plaatwerker ook niet......
Ik hoor wel hoe of wat........aan de buitenkant boven het voorwiel onder de tectyl komen twee metalen delen opelkaar dus daar kan i=ook roest tussen zitten,,,,als ik ga breken weet ik niet waar ik eindig en ja dit zoek ik niet
Aan de andere kant bij water vloeistof vul ingange ook wat roest plekjes maar schuurbaar...

het is geen APK punt voor APK is hij puntgaaf.......

Vr groet Arnold

Image
Last edited by aapje63 on MonAug25, 2008 10:06:22 PM, edited 1 time in total.
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Postby grietje » ThuAug07, 2008 10:34:14 PM

Roest boven het voorwiel is niet zo'n probleem en heeft elke ax.

Wat je naar mijn idee het beste kan doen is AL het roest weghalen (pak een vijl ofzo) en schuur vijl net zo lang dat zoveel mogelijk (liefst alle) roest weg is.

Dan kan je het insmeren met roestomvormer, goed paar dagen laten drogen, ev een 2de laag dat je zeker weet dat je alles gehad hebt. Als je echt alleen maar zilver metaal hebt hoef je het niet in te smeren met roestomvormer maar met de hand zie ik je nog niet alle roest wegkrijgen :D

Dan kan je poly matjes erover leggen.. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik spuit het daarna gewoon over met tectiel en laat het verder zo... Dat gat is namelijk niet interessant en geeft geen extra geluid ofzo....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Hoi bedankt voor je antwoord..

Postby aapje63 » MonAug25, 2008 7:56:37 PM

Het nadeel voor is dat aan de onderkant dus tectielkant net de steun van de bumper zit,,
Deze zit nog wel goed vast maar het is net op het randje en ik kan er moeilijk bij,...komt ook door die ellende rug
Ik heb het vandaag zogoed mogelijk ondroest kon er met app niet top bij dus zogoed mogelijk....
@x met novorex gedaan
nu drogen..

Erger is het ik zag achter aan de tank kant dat de achterwielkuiprand aan de ondeerkant bobbelig was dus roest eronder, dit weggehaald is kaal en nog hard..maar onderaan waar het obergaat in de balk,,,zit eer bij het uitstekende stukje 2 gaatjes en helaas ook net een gaatje in balk echt niet groot...maar toch

Het lijkt op de foto groter...
het bruinige is de nog natte novorex, en onder het zwarte ook

Ik zit te dubben
Wie weet een goedkoop lassertje liefst in almere...of dichtbij, die iedergeval het deeltje bij de achter kuip/balk kan lassen...
Wat voor prijs idee moet ik daarbij hebben?

Het liefst willen we hem nog ff houden rijd heerlijk en verder nog goed...

ik kan het met polyester dicht maken en staalplamuur in het gaatje,,,maar dat komt weer terug...

Ik hoor hopelijk weer

Image

Image
Gr Arnold

arnold



grietje wrote:Roest boven het voorwiel is niet zo'n probleem en heeft elke AX.

Wat je naar mijn idee het beste kan doen is AL het roest weghalen (pak een vijl ofzo) en schuur vijl net zo lang dat zoveel mogelijk (liefst alle) roest weg is.

Dan kan je het insmeren met roestomvormer, goed paar dagen laten drogen, ev een 2de laag dat je zeker weet dat je alles gehad hebt. Als je echt alleen maar zilver metaal hebt hoef je het niet in te smeren met roestomvormer maar met de hand zie ik je nog niet alle roest wegkrijgen :D

Dan kan je poly matjes erover leggen.. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik spuit het daarna gewoon over met tectiel en laat het verder zo... Dat gat is namelijk niet interessant en geeft geen extra geluid ofzo....
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Postby grietje » TueAug26, 2008 9:11:50 PM

dat gaatje ga je toch niet lassen joh

Onzin, vele axen hebben dat hele stuk plaatwerk daar niet eens (waaronder mijn 2 oudjes :D). Gewoon zo goed als alles wegvijlen/schuren en anti-roesten, en eventueel later tectieleren of lakken.

En in het vervolg auto daar beter wassen :) Zand/bagger uit dat hoekje wegspuiten, voorkomt verdere roesten.

1 van mijn autotjes op die plek:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YFRFNMYD-1.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CZMAM7TT-1.jpg
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

toch laten maken

Postby aapje63 » TueSep02, 2008 10:55:56 PM

Hoi ja ik ben misschien een zeikert ik wil de auto netjes houden en veilig, mijn dure bezit zit er in...lol
Vrouw en mijn twee kids..

nee hoor ik weet de veiligheid was niet in het geding...

Maar ik had hier in almere een adresje gevonden die het echt heel netjes gelast heeft, een plaatje erin en tectyl erop...
verder de binnenkuip ff bijgespoten....had ikzelf echt totaal ontroest en stund in de novorex....

Dus ja en dat voor 30 euri,,,, en gelijk wachten en klaar dus auto niet kwijt


Hoe kan ik deze topic afsluiten weet iemand dit??

Vr groet arnold
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Re: toch laten maken

Postby Rio97 » TueSep02, 2008 11:11:05 PM

aapje63 wrote:Hoe kan ik deze topic afsluiten weet iemand dit??


Door een opmerking als deze te plaatsen ;)

Weer heel veel plezier met de AX!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron