Achterruit sproeier AX 1995

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Achterruit sproeier AX 1995

Postby aapje63 » ThuAug07, 2008 10:10:34 PM

Hallo, nog een vraagje, de water sroeier voor de achterruit doet het niet meer, als je de handel aan het stuur draaid komt er geen water wel gaat de achter wisser aan de gang.
Ik heb aan de bijrijders kant bij voorwiel wel de water bak zien hangen en twee motertjes....
een beetje vooraan en een verder naar de voorkant auto

welke is van de achterwisser??

Ik hoop dat het motertje stuk is is eenvoudig te vervangen (weet iemand er een???)
De handel aans tuur vervang ik niet dan maar geen sproeier achter....

Ik hoor event..
Ook wat zo'n motertje kost..
(weet iemand dit???

Image
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Postby grietje » ThuAug07, 2008 10:30:58 PM

Zet ff iemand in je auto, op contact en laat hem de hendel bedienen voor je achterruit sproeier.

Nu ga jij bij je bumper bij je tankje met de 2 motortjes zitten....
Hoor je een geluid? (Tja, omschrijf dat geluid eens, beetje zoemen is het)

Hoor je niets? Vraag dan de andere persoon de VOOR ruitenwisser sproeier aan te zetten. Die werkt (neem ik aan) dus je hoort een zoem. Je kan zien door welke leiding water loopt en welke dus voor je voorruit is, de ander is de achteruit.


Als je bij je achterruitsproeier WEL wat hoort, is het pompje goed en zit het ergens in je leiding, en daar wil je niets aan repareren (kom je totaaaal niet bij.....) en zou ik het zo laten...


Overigens, hendel vervangen is ECHT simpel, dat kan je wel
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby MNM(tm) » ThuAug07, 2008 10:32:51 PM

Je kunt ook eerst even testen of het wel aan het pompje ligt: gewoon de pompjes omwisselen (dus zowel stekkertje als slangetje!) en dan kijken of de sproeier achter het wèl doet. ;)

Houd er overigens wel rekening mee dat als je de pompjes uit het tankje trekt (wat niet eens nodig is, want de draden en slangen zijn lang genoeg om te kunnen wisselen), de tank meteen helemaal leeg loopt!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Rob GT » SatAug16, 2008 7:08:12 PM

Pompje vervangen is idd werkje van niks. Je kunt hem er zo uit wrikken. Let wel even op dat je het tuitje waar het slangetje opzit niet afbreekt want dan kun je hem weggooien. Ze zijn trouwens niet van alle AX-en hetzelfde. Dus het is handig om eerst goed te kijken hoe het pompje eruit ziet voordat je willekeurige AX-en op de sloop gaat ontdoen van hun pompen. Het verschil is te zien.

Volgens mij zit het motortje voor de voorkant het verst vooraan, maar 100% zeker weet ik dat niet! Als je dat zeker wil weten kun je ook het slangetje van de voorwisser volgen.

Zo'n ding zal op de sloop nooit veel mogen kosten. Hooguit 5-10 euro.
Ook als ze nog nieuw te krijgen zijn zullen ze nooit duur zijn, maar bij de dealer weet je het nooit zeker.

Het kan trouwens ook zo zijn dat je spuitdopje achter verstopt zit (of helemaal afwezig is) of dat je slangetje naar binnen is weggeschoten, dan zou de vloeistof overigens wel ergens anders uit moeten komen.

Tank is niet leeg toevallig? :wink:
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby Alto » SunAug17, 2008 12:35:08 AM

misschien is het slangetje leeggelopen... even een tijdje ingedrukt houden, tis namelijk een hele lange slang. helemaal door je dak enzo
Suzuki, way of life!
Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 87
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom

bedankt ik ga testen met mijn vrouw...nu het roest nog

Postby aapje63 » MonAug25, 2008 10:14:10 PM

Ik ga testen en event de bedrading ff om zetten.

Ik vermoet geen leiding breuk od zo, het is ijzig stil namelijk dus motertje doet het niet

Bedankt

Nu nog mijn andere probleempje het roestduiveltje

bijrijders achterkant onderaan kruizing wielkast...kokerbalk is het door,, zou dus een stukje ingelast moeten worden voor komense APK in jan 2009
Ik ben zelf invalide de auto is van mijn vrouw dus ik heb geprobeerd pfff maar je mag dit zelf niet maken dacht ik of??

Het is de velsransd in de wielkuip onderaan en net nou echt net de koker

wie weet een betaalbare lasser in almere het liefst die dit betaalbaar kan fixen voor een apk
supper mooi hoeft niet maar functionail
en betaalbaar
de verdere velsrand is goed en de rest van de balken ook
aleen nog plekje op binnen scherm accu kant...maar is heen keurings punt

ik hoop op reaxties en adresjes ...mag ook klusje zijn

gr arnold

almere
aapje63
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 53
Joined: MonJun14, 2004 8:00:11 PM
Location: almere

Postby grietje » TueAug26, 2008 9:07:48 PM

velsrand?

En koker, je bedoelt de dorpel denk ik?

Opzich mogen de hoeken van de wielkasten onderaan best (aardig wat) roest hebben voor APK. Wat je dan wel moet doen is zoveel mogelijk (liefst alles) wegschuren/vijlen en het dan behandelen met anti-roest en daarna lakken of inspuiten met tectiel o.i.d.

Als de dorpel echt over een groot stuk verrot is is het een ander verhaal, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen bij een auto van 1995. Maar alles kan natuurlijk!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby ax_ray » MonNov03, 2008 3:28:39 PM

Rob GT wrote:...Het kan trouwens ook zo zijn dat je spuitdopje achter verstopt zit (of helemaal afwezig is) of dat je slangetje naar binnen is weggeschoten, dan zou de vloeistof overigens wel ergens anders uit moeten komen.
...


Haha, dat was bij mij het geval. Toen ik vorige maand mijn eerste AX voor de deur had staan, ging ik gelijk ff alles testen. Achterruitewisser... check. Sproeier achter..... check. of.....huh?? :? ... wacht ff... moet dat water niet aan de buitenkant van de achterruit stromen in plaats van op mijn hoedenplank? :o
Slangetje was dus los geschoten en zat ergen onder het hemeltje verstopt.
User avatar
ax_ray
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: WedOct01, 2008 4:16:23 PM
Location: Purmerend


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests

cron