skirtset vastkitten

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

skirtset vastkitten

Postby chieltje » SatDec27, 2008 4:57:29 PM

Ik hen laatst een mooie skirtsetje van Aad overgenomen van een type 1.nu worden deze nog gespoten,maar starks moeten ze er op geplakt worden,met wat voor kit kan ik dat het beste doen :(
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image
User avatar
chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 279
Joined: ThuJul26, 2007 9:18:25 PM
Location: zoetermeer

Postby grietje » SatDec27, 2008 5:33:10 PM

Ik heb t gedaan met 'sikaflex' oid, wat glenn ook gebruikt had :P die bleven iig zitten :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Rio97 » SatDec27, 2008 6:46:25 PM

Bij de Brezan verkopen ze kit in verschillende basiskleuren, oa wit.
Merk was geloof ik Womi.
Mijn skirts zaten er vast als een huis mee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby chieltje » SatDec27, 2008 7:53:23 PM

toppie we gaan even opzoek :wink:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image
User avatar
chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 279
Joined: ThuJul26, 2007 9:18:25 PM
Location: zoetermeer

Postby Rock's » MonApr13, 2009 8:27:16 AM

Zijn er nog tips betreffende het vastkitten van zo'n set ?

Grote dotten in het midden, .... bij de wielbogen alleen de randjes ? ... onderzijde open laten zodat het vocht er uit kan... of juist volledig afsluiten ? .... de onderlaag eerst in de teflon zetten ?... of juist niet vanwege mogelijk moeilijk hechten van de kit ....

andere tips ? ... ik wil het nl in 1x goed doen :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Tijmen » MonApr13, 2009 10:20:36 AM

Ik heb op de 1.1 zoveel mogelijk de onderzijde open gelaten geloof ik. Verder is bison geen aanrader, bv pattex is een stuk beter te verwerken en blijft beter zitten.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby grietje » MonApr13, 2009 10:43:10 AM

Ik weet even niet meer wat voor Kit ik gebruikt had, had het van Glenn

Sikaflex volgens mij

Ik heb aan de bovenkant een dikkerand gedaan (niet helemaal bovenaan, ik wou het niet helemaal 'afkitten' want dan moet ik dat ook weer spuiten :P )
En aan de uiteindes boven en onder.

Met lijmklemmen, tussen doekjes vast gezet en na uurtje bleef het allemaal hangen. Ben er nooit 1 verloren ;)

Ik had wel de wielkasten zelf, omdat ik uitgezaagde wielkasten had, een rand van 1/2 cm geschuurd en getectileerd. De kit zat daar net niet.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Joost » MonApr13, 2009 10:03:53 PM

  • verticale rillen ivm vochtregulering
  • lak en skirt opruwen/ontvetten (eventueel primer)
  • goede kit, hoge aanvangshechting(makkelijk), temp bestendig, chemicaliën bestendig
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Joost » WedApr22, 2009 11:05:41 PM

afgelopen zondag een skirt losgehaald die niet goed zat.
Ik ben blij dat Tijmen ook nog een schroefje had zitten door de balk heen anders was de skirt al lang pleitte geweest
Hieronder enkele voorbeelden waarom hechting, opruwen, primer belangrijk is en wat de effecten zijn als het niet goed is.
Voor Duff hierbij een duidelijk voorbeeld waarom ik liever geen gespoten spoiler op een ruit lijm.

het zijn foto's waarbij je
A kan zien dat de lak niet houdt op de auto
B de kit niet houdt op de skirt (geen primer, niet schoon, niet geruwd)

Image
Image
Image
Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby DuFF » ThuApr23, 2009 8:34:06 AM

ja en die spoiler zat dus megavast op me ruit want ik had en de ruit opgeschuurt, en de spoiler was opgeschuurt, er zat dus geen verf tussen.

en die spoiler zat écht vast.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Johannus » ThuJun18, 2009 11:35:08 PM

Ik wil dit dus ook binnenkort gaan doen, maar waar moet ik op letten bij het zoeken van de kit?

SikaFlex is er overigens in veel soorten en maten...

Verder alles ontvetten met remreiniger? en dan kit aanbrengen vast houden met klemmetjes ofzo en hoe lang moet het dan drogen?

Ik neem aan dat ik de skirts moet schuren om ruw te maken, moet dit ook nog met de auto zelf? of houdt de kit toch wel?

Heb namelijk geen zin om ooit een skirt kwijt te raken ;)


Is dit mischien een kanshebber? lijkt mij wel een prima product ;)
http://www.dewatersportwinkel.nl/Sikafl ... tra-sterk/
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby FmXXX-STanie » FriJun19, 2009 10:26:45 AM

ruit montage kit..
dat gebruik ik zelf altijd..
en ga ik ook voor mijn skirts gebruiken als ik daar klaar mee ben :P
dat spul kun je overal gebruiken en droogt redelijk snel..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
User avatar
FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 544
Joined: TueJun05, 2007 8:21:58 PM
Location: sellingen

Postby Willy » SatJun20, 2009 8:45:17 PM

terostat van henkel. als het goed is zitten ze nog steeds vast :D
User avatar
Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 179
Joined: WedApr18, 2007 3:55:18 PM
Location: Pingjum

Postby Tijmen » SatJun20, 2009 10:45:45 PM

Joost wrote:afgelopen zondag een skirt losgehaald die niet goed zat.
Ik ben blij dat Tijmen ook nog een schroefje had zitten door de balk heen anders was de skirt al lang pleitte geweest
Hieronder enkele voorbeelden waarom hechting, opruwen, primer belangrijk is en wat de effecten zijn als het niet goed is.
Voor Duff hierbij een duidelijk voorbeeld waarom ik liever geen gespoten spoiler op een ruit lijm.

het zijn foto's waarbij je
A kan zien dat de lak niet houdt op de auto
B de kit niet houdt op de skirt (geen primer, niet schoon, niet geruwd)



:oops: Niet bepaald vakwerk zogezegd..... Laat me raden; passagierszijde?
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby Joost » SunJun21, 2009 9:47:20 PM

Tijmen wrote: :oops: Niet bepaald vakwerk zogezegd..... Laat me raden; passagierszijde?

nee bestuurder net voor het achterwiel
en de skirt passagiers boven het achterwiel moet ook.
(maar eerst uitslijpen :wink: )
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron