Krabvragen en tips

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Postby grietje » SatDec27, 2008 5:51:41 PM

Aad, reminds me.... zijn hier nog meer mensen die de binnenkant van hun voorruit moeten krabben :roll:

Ik zet mn motor nooit aan (helpt niet en lijkt me slecht voor de motor..) maar wat zijn de ervaringen met zon spuitbus de-icer?

Achterruit verwarming werkt niet haha dus gebruik ik ook niet :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Rock's » SatDec27, 2008 5:56:36 PM

voorruit heeft 2 kanten, dus binnenzijde moet idd ook gekrabt worden :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby grietje » SatDec27, 2008 5:59:22 PM

Rock's wrote:voorruit heeft 2 kanten, dus binnenzijde moet idd ook gekrabt worden :lol:


Heeerlijk die axen :lol:


vanochtend trouwens echt te erg, buitenzijde zon dikke laag dat ik mn krabber er op breek... toen ik op t punt stond een verfbrander te halen kreeg ik er 2 kijk gaten in en daar maar mee gereden hahaa:P

na half uur rijden smolt de rest ook.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby MNM(tm) » SatDec27, 2008 6:16:51 PM

grietje wrote:toen ik op t punt stond een verfbrander te halen kreeg ik er 2 kijk gaten in en daar maar mee gereden hahaa:P

na half uur rijden smolt de rest ook.

Kijk, en dát vind ik persoonlijk dus echt absoluut onverantwoord!
Je ziet net genoeg om je auto op de weg te houden, maar verder zie je totaal niet wat er om je heen in 't verkeer gebeurt!
Niet alleen voor jezelf, maar zeker ook voor anderen ben je gewoon een gevaar op de weg als je zo gaat rijden.
(En als ik echt eerlijk ben, kan ik echt pislink worden op mensen die zo gaan rijden!)

En trouwens, als er echt zo'n dikke laag ijs tegen de binnenkant van je voorruit zit, moet je je ook maar eens gaan afvragen hoe 't komt dat je AX überhaupt binnen zo vochtig is! Mijn beide AX-en staan ook altijd buiten en vaak ook vol in de wind, maar last van ijsvorming aan de binnenkant heb ik dus echt niet bij beide AX-en.

Ik heb trouwens wel zo'n verstuiver-fles de-icer. Werkt prima om de boel enigszins zacht te maken, zodat je niet met een houweel het ijs van je ruiten hoeft te bikken. Maar 1x met de ruitenwisser erover en de dunne film water die dan op je ruit achterblijft, wordt meteen 1 grote ijsbloem.
De enige manier om daar vanaf te komen is de kachel. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Browny » SatDec27, 2008 6:23:01 PM

zo veel vocht aan de binnenkant is niet echt goed. ik leg meestal gewoon een stuk karton onder de ruitenwisser, helpt redelijk goed, je hebt iig meer dan genoeg zicht om er mee weg te komen. bij mij is trouwens na 5 min. alles al ontdooid hoor.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby grietje » SatDec27, 2008 6:23:35 PM

Het dikke zat aan de buitenkant ;)

En ik had zicht genoeg hoor :) Alleen t voorruit was bevroren
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Browny » SatDec27, 2008 6:26:54 PM

als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Rio97 » SatDec27, 2008 6:31:17 PM

Die spuitbusjes die ze oa bij de Hema verkopen doen gewoon wat ze beloven is mijn ervaring. Even sprayen en je veegt het met de wisser zo weg.
Alleen is dat residu zo verschrikkelijk smerig dat ik weer overgestapt ben op krabben.
Voordeel van dat laatste is dat ome Rio dan zelf een beetje op temperatuur komt :wink:

Ijs aan de binnenkant ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen. En na twee minuten rijden is alles wel netjes ontwasemt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby grietje » SatDec27, 2008 7:01:53 PM

Browny wrote:als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.


Ja helpt dat?
Ik zal al worst case scenarios te bedenken over koppakkingen en geen kvs meer omdat de kachel echt niet zo heet word als bij andere ax en.....


Rio: haha, ja, warm krabben :P Hema dus :D!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby MNM(tm) » SatDec27, 2008 7:07:28 PM

Ik heb de voorruit van de Volcane behandeld met dat anti-rain spul.
Mijn ervaring is dat 't ook best goed mee werkt om aangevroren condens (aan de buitenkant dus!) gemakkelijk weg te krijgen. Ik pak er tegenwoordig even m'n MusicStore pasje voor. Even vegen en de boel is schoon. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Rock's » SatDec27, 2008 7:09:54 PM

auto starten ... hond uitlaten ....10min. latter in een warme veilige auto stappen :D ..... beetje slecht voor het milieu :oops: ... maar goed voor aadje :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Rio97 » SatDec27, 2008 7:26:35 PM

Rock's, je weet dat je daar tegenwoordig zelfs een boete voor kunt krijgen?
Trouwens ook veel beter voor de motor om na het krabben meteen te gaan rijden. Mocht de voorruit meteen weer dichttrekken, even stoppen en de voorruit nog even natrekken.
Koop dan zo'n voorverwarmer met een tijdschakelaar.
Voorkomt ook dat de auto al eerder weg is dan jij ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby MNM(tm) » SatDec27, 2008 7:27:07 PM

...en maar klagen over 't brandstofverbruik. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby chieltje » SatDec27, 2008 7:51:47 PM

dat de icer van de action werkt prima,sávonds even in spuiten en je veegt het de volgende ochtend er zo van af alleen niet gelijk gaan sproeien want dan kan je weer opnieuw beginnen :lol: :lol:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image
User avatar
chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 279
Joined: ThuJul26, 2007 9:18:25 PM
Location: zoetermeer

Postby blijhoofd » SatDec27, 2008 8:49:38 PM

Ik zet de motor gewoon aan, achteruitverwarming aan. dan ga ik hem rondom krabben en tegen de tijd dat ik dan in stap is tie redelijk op temperatuur laatste btje wegspuiten met ruitenreiniger en voila
User avatar
blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 82
Joined: ThuOct02, 2008 9:49:21 PM
Location: ede

Postby DuFF » SunDec28, 2008 3:09:58 AM

de beste oplossing word ook besproken in dit topic:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18641
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby pcrodent » SunDec28, 2008 11:00:09 AM

DuFF wrote:de beste oplossing word ook besproken in dit topic:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18641


... en daar word je niet koud van zeker ... :D

overigens heeft niemand het monster-met-mandje nog overtroffen zie ik :P
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Browny » SunDec28, 2008 1:30:42 PM

grietje wrote:
Browny wrote:als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.


Ja helpt dat?


bij m'n schoonzus werd de kachel van der, inmiddels afgevoerde civic ook nooit snel warm, thermostaatje vervangen en het was voor mekaar.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Rob GT » SunDec28, 2008 8:38:11 PM

Ik fiets tegenwoordig meestal, hoef je nooit te krabben.
Daarbij heb ik het vaak al warm als ik de straat uit ben zo'n beetje. :wink:

Mijn werk is op ongeveer 5 minuten (auto)rijden afstand. Dus dat probeer ik de auto ook zoveel mogelijk te besparen, maar mocht ik verder moeten en wel moeten krabben dan heb ik daar een of andere driehoek voor. Is ook een kwestie van vegen en het is eraf. Werkt veel beter dan zo'n wisserding.
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby grietje » SunDec28, 2008 8:43:00 PM

Browny wrote:
grietje wrote:
Browny wrote:als je een half uur moet rijden om je voorruit een beetje goed warm te krijgen is een nieuw thermostaatje misschien een goed idee trouwens.


Ja helpt dat?


bij m'n schoonzus werd de kachel van der, inmiddels afgevoerde civic ook nooit snel warm, thermostaatje vervangen en het was voor mekaar.


ik ga t zeker even vervangen.
hij word zoiezo niet warm genoeg, naar mijn idee. na half uur rijden is de 'warme' lucht nog steeds altijd (flink) kouder als wat de 1.0 en de GT na 5 min al uitblazen.
En tegen het raam, die lucht is nooit echt warm, meer lauw.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Next

Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron