weer een velgprobleem

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

weer een velgprobleem

Postby Maarten v E » SatFeb07, 2009 12:55:54 PM

Hallo,


Ik heb weer een ander setje lichtmetaal eronder gelegd, maar als ik rijdt hoor ik ergens een suizend geluid. De band loopt zelf nergens tegenaan. De speling met de remklauwen voor is minimaal, maar wel genoeg. Heb eerder het idee dat het van achter komt.
Kerel die me wielbouten verkocht zei dat het kon dat de wielbouten te lang waren (ik had al de kortste die hij had) en misschien tegen de remtrommel aanzouden lopen.

Wie o Wie kan mij helpen?


grtz

Maarten
Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 437
Joined: ThuJun12, 2003 2:51:21 PM
Location: Sittard

Postby Maarten v E » SatFeb07, 2009 3:19:33 PM

probleem gevonden

hij loopt aan een kant tegen een remslang aan en tegen iets hards wat daarboven zit. Hij zou dus iets verder naar buiten moeten komen te staan lijkt mij?

wie kan me helpen en heeft misschien nog een setje spoorverbreders liggen of kan me vertellen waar ik deze zeer snel vandaan kan halen?


grtz
Maarten
Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 437
Joined: ThuJun12, 2003 2:51:21 PM
Location: Sittard

Postby Mark » SunFeb08, 2009 12:18:43 AM

Je kan ze bij biesheuvel bestellen. Maar er klopt iets niet als je daar aanloop problemen hebt. Zelf heb ik 15" LM met 195 banden en alleen met inveren loopt ie achter iets aan.

Wat voor banden en velgen maat heb je eronder liggen dan? Klopt iets niet met de ET. Staan blijkbaar te ver naar binnen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby Maarten v E » SunFeb08, 2009 10:30:04 AM

ik heb effe op de velg gekeken

er staat 6J x 14H2 ET16

volgens de persoon waarvan ik ze kocht zaten ze op een ax GT. volgens mij hebben ze in eerste instantie op een peugeot gezeten, gezien de naafkapjes.

Hij staat idd te ver naar binnen. Hij loopt aan aan de binnenkant. Heb nu spoorverbreders van 6mm besteld, en dan hoop ik dat het dan gaat passen.

bandenmaat is 185-55-14

grt

Maarten
Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 437
Joined: ThuJun12, 2003 2:51:21 PM
Location: Sittard

Postby Mark » MonFeb09, 2009 12:13:53 AM

Raar. Heel raar. Ik heb 6.5J ET15 me 195/45/15 banden en dat geeft geen probleem.

Volgens mij hebben die velgen wel de goede maat. Peugeot 106 gebruikt dezelfde waarden. Een 3 gaats 106. Ze zijn er wel. Maar niet veel.

Ik heb wel een keer verkeerde remtrommels gehad. Die waren platter waardoor het aanliep aan de binnenkant.

3 gaats spoorverbreders zijn die te krijgen dan? Let met spoorverbreders wel heel goed op dat je bouten nog lang genoeg zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby DuFF » MonFeb09, 2009 1:48:00 AM

Mark wrote:3 gaats spoorverbreders zijn die te krijgen dan? Let met spoorverbreders wel heel goed op dat je bouten nog lang genoeg zijn.


jazeker, de 1cm exemplaren zitten tussen mijn achterste velgen, omdat die met 185-bandjes tegen de binnenkant van de wielkast aanlopen.
maar door de spoorverbreders nu aan de buitenkant van de wielkast :lol: .
maar ontopic: 3gaats spoorverbreders zijn er wel degelijk :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby AnimaL » MonFeb09, 2009 10:13:39 PM

weet het niet zeker maar mij is altijd vertelt dat spoorverbreders in Nederland verboden zijn :(
Mischien opletten met APK

AnimaL
User avatar
AnimaL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 109
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk

Postby DuFF » MonFeb09, 2009 11:57:53 PM

spoorverbreders moeten 'vast' zitten, met voorkeur aan de trommel/naaf waar normaal de velg tegenaan klemt.
ik heb ze er gewoon los tussen zitten, maar dit was voor de apk geen probleem(zelfs steekproef) maar ja je hebt gelijk, het mag niet want het is gevaarlijk als je doordenkt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron