Reflectorplaat

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Reflectorplaat

Postby Job » MonFeb16, 2009 5:08:35 PM

Vraagje ;)!

Vandaag heb ik dan eindelijk de reflectorplaat voor op de achterklep in ontvangst genomen; nog helemaal nieuw in de orginele verpakking met bevestigings dingetjes...

Dan nu mijn vraag: Hoe bevestig ik 'm?! De bevestigingsdingetjes zijn een soort spijkers/popnagels, maar behoorlijk lang. Hoe gebruik ik deze en hoe ga ik te werk? Gaatjes boren in de klep? ofzo... en dan wat te doen met de spijkers/popnagels?
Vervolgens moet het kenteken er natuurlijk ook weer op, wat is hiervoor het meest slimme, zodat ik niet onverhoopt de plaat sloop?

Als iemand hier ervaring mee heeft, laat het me ajb weten :)!

Alvast bedankt!
User avatar
Job
AX Master
AX Master
 
Posts: 1049
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Postby MBa@NL » MonFeb16, 2009 6:40:42 PM

Als je de achterklep heel wilt houden dan zou ik em gewoon vastzetten achter de kentekenplaat en de rest met wat stukken dubbelzijdig tape en de gaten afdekken met wat "buddy" (soort kleedbaar plakspul) en daar een dopje op.

Zo zit het bij mij en als ik em ooit zat wordt issie er zo weer af zonder schade ;)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Job » MonFeb16, 2009 9:57:13 PM

MBa@NL wrote:Als je de achterklep heel wilt houden dan zou ik em gewoon vastzetten achter de kentekenplaat en de rest met wat stukken dubbelzijdig tape en de gaten afdekken met wat "buddy" (soort kleedbaar plakspul) en daar een dopje op.

Zo zit het bij mij en als ik em ooit zat wordt issie er zo weer af zonder schade ;)


hoe doe je dan vervolgens je kenteken bevestigen?
User avatar
Job
AX Master
AX Master
 
Posts: 1049
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Postby Rio97 » MonFeb16, 2009 11:20:45 PM

Mijn reflectorplaat heb ik met pattex montage strips vastgezet. Die zijn ook geschikt om buiten toe te passen.
Zwart dopje voor de sier over de gaatjes heen.
Als de reflectorplaat er eenmaal op zit kun je van de binnenkant van de achterklep twee gaatjes boren door de reflectorplaat heen. Dan zit je kenteken ook meteen precies op zijn oude plek en mooi in het midden.
Boutje er doorheen met een bolle kop, vastzetten met twee moertjes aan de binnenkant, kunnen ze je nummerbord niet meer zo makkelijk gappen. Of een popnagel natuurlijk.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby MBa@NL » TueFeb17, 2009 6:53:01 PM

Job wrote:
MBa@NL wrote:Als je de achterklep heel wilt houden dan zou ik em gewoon vastzetten achter de kentekenplaat en de rest met wat stukken dubbelzijdig tape en de gaten afdekken met wat "buddy" (soort kleedbaar plakspul) en daar een dopje op.

Zo zit het bij mij en als ik em ooit zat wordt issie er zo weer af zonder schade ;)


hoe doe je dan vervolgens je kenteken bevestigen?


(wat Rogier eigenlijk ook al zegt) gewoon vestzetten zoals het nu ook al vast zit maar dan dus met de reflectorplaat er ook nog eens achter, let wel op dat je de gaatje in de plaat voorboord want het breekt erg snel!
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Job » TueFeb17, 2009 7:07:49 PM

Rio97 wrote:Mijn reflectorplaat heb ik met pattex montage strips vastgezet. Die zijn ook geschikt om buiten toe te passen.
Zwart dopje voor de sier over de gaatjes heen.
Als de reflectorplaat er eenmaal op zit kun je van de binnenkant van de achterklep twee gaatjes boren door de reflectorplaat heen. Dan zit je kenteken ook meteen precies op zijn oude plek en mooi in het midden.
Boutje er doorheen met een bolle kop, vastzetten met twee moertjes aan de binnenkant, kunnen ze je nummerbord niet meer zo makkelijk gappen. Of een popnagel natuurlijk.


alleen die pattex montage strips nog ff strikken dan ;)! bouwmarkt ofzo... denk?
User avatar
Job
AX Master
AX Master
 
Posts: 1049
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

cron