Koplamp

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Koplamp

Postby Okasha » MonMar09, 2009 3:05:33 PM

Laatste deel van mn APK-drama :) Hij is er zo goed als doorheen, alleen de koplampen zaten los. De kilometerteller en uitlaat doen het in elk geval weer.

Aan de ene kant kon ik de lamp er zo weer inklikken, die zit nu prima, maar aan de linkerkant is het alleen maar erger geworden :) Zo was hij eerst:

Image

Dat tyrapje wat je ziet doet dus NIETS want er zitten maar 2 van de 3 klikdelen op. Maar bij het verwijderen viel de tweede er ook af dus de situatie is nu zo:

Image

Nu heb ik een paar opties. Het lijkt me het leukst om mijn hippe-koplamp-verstel gadget te houden natuurlijk. Bij het demonteren van de lamp zag ik dat het klik deel (dat nu kapot is) te verwijderen is en eventueel te vervangen misschien? Geen idee of dat lullig stukje plastic te bestellen is.

Een andere optie is gewoon een schroef erdoorheen draaien, of eventueel kan ik er een dikke bout oplijmen en die vanaf de achterkant pakken met een moer.

De APK man zei misschien vanaf boven een gaatje boren in de blauwe stalen rand en een parker van bovenaf in je lamp zetten.. ook een optie?

Anyway, hebben er nog mensen tips om dit beetje netjes op te lossen?
Okasha
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: SatMay03, 2008 6:54:33 AM
Location: Den Haag

Postby TTF » MonMar09, 2009 3:10:47 PM

Nu heb ik een paar opties. Het lijkt me het leukst om mijn hippe-koplamp-verstel gadget te houden natuurlijk. Bij het demonteren van de lamp zag ik dat het klik deel (dat nu kapot is) te verwijderen is en eventueel te vervangen misschien? Geen idee of dat lullig stukje plastic te bestellen is.


jep, ff naar de dealer toe lijkt me de beste oplossing :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby grietje » MonMar09, 2009 3:11:14 PM

gewoon nieuw plastic klikkertje in de koplamp doen :) Dealer heeft ze gewoon in setjes per koplamp (3 dus), bestelnumer 95 598 511 voor 7.95 :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Okasha » MonMar09, 2009 5:07:29 PM

Hij is besteld :) Hopelijk morgen binnen en dan kan ik weer een jaartje :)

PS. De uitlaat is maar tijdelijk gedicht ik ben dus nog steeds opzoek naar een vervangende, mocht iemand er nog eentje hebben, mail me!
Okasha
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: SatMay03, 2008 6:54:33 AM
Location: Den Haag

Re: Koplamp

Postby biker » WedMay06, 2015 3:05:26 PM

Heeft iemand een tip om de kabel, met bolletje, makkelijk in het kunstof deeltje te klikken, zonder dat dit gaat afbreken? Heb het al met WD40 geprobeerd maar 'voelt kritisch' ;).
Ik ben blij dat ik ook nog motor rij.........
biker
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 48
Joined: SatMar15, 2008 8:13:52 PM
Location: Winschoten, omgeving

Re: Koplamp

Postby Jurjenz » WedMay06, 2015 8:05:15 PM

Je moet je de plastic houder nog een tikkeltje wijder maken, dan klikt het bolletje er wat makkelijker in.
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Koplamp

Postby Holländer » ThuMay07, 2015 11:39:05 AM

Jurjenz wrote:Je moet je de plastic houder nog een tikkeltje wijder maken, dan klikt het bolletje er wat makkelijker in.

Gebruik hiervoor een kruiskop schroevendraaier. Daarna inderdaad wat WD40. Succes!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron