Ashoezen vervangen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Ashoezen vervangen

Postby wasa » WedMar25, 2009 2:39:27 AM

Wanneer ik met mijn AX een bocht maak hoor je een constant getik. Dit schijnt te komen doordat de ashoezen versleten zijn. Weet iemand hoe en waar en voor hoeveel ik dit het beste kan vervangen? Ik ben totaal niet technisch...
wasa
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: WedMar25, 2009 2:32:03 AM

Postby Henk Bats » WedMar25, 2009 6:49:12 AM

Dat getik is een versleten aandrijfas, remedie is beide assen en de keerringen in de versnellingsbak vervangen.

Over hoe te vervangen is genoeg te vinden op dit forum

Als de ashoezen stuk zijn is dit een APK afkeurpunt en dienen dus vervangen te worden.

Als je niet te gek doet kun nog wel even doorrijden met wat ramelende en ratelende assen. Zelf hebben wij met onze rode 11E S6 bijna 2 jaar rondgereden met ratelende assen, maar aan het einde van de levensduur zat er zoveel speling op de koppelingen dat vervangen echt moest.

KLIK HIERvoor wat foto's.

Groetjes, Henk


PS Stel je zelf en je AX even voor in het "WIE is WIE" topic dan weten we ook tegen wie we het hebben :wink:
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Dirk » WedMar25, 2009 3:28:29 PM

wasa???

Ward en Sander?? Gokje?
Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 352
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

Postby Mastenhose » ThuMar26, 2009 1:38:29 AM

Pasgeleden bij de AX van m'n vader ook een ashoes vervangen. Was best leuk om eens gedaan te hebben. We hadden een universele hoes gekocht bij de Brezan en deze binnenste buiten om een ingevette, taps toelopende koker geschoven, zo hebben we 'm om de as geschoven, de smalle kant vastgemaakt, vol laten lopen met vet en vervolgens de andere kant afgedicht. Viel me erg mee!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby grietje » ThuMar26, 2009 8:34:56 AM

Mastenhose wrote:Pasgeleden bij de AX van m'n vader ook een ashoes vervangen. Was best leuk om eens gedaan te hebben. We hadden een universele hoes gekocht bij de Brezan en deze binnenste buiten om een ingevette, taps toelopende koker geschoven, zo hebben we 'm om de as geschoven, de smalle kant vastgemaakt, vol laten lopen met vet en vervolgens de andere kant afgedicht. Viel me erg mee!


Dit is lang niet bij alle ashoezen mogelijk! Je kan wel dan de homokineet eraf halen (zie how-to) maar

als je ashoes lek is geweest sneuvelt je aandrijfas geheid zeer snel...

En hier word beschreven dat ie al tikt, als je het dan toch uit elkaar haalt beter ff nieuwe asjes steken.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby grietje » ThuMar26, 2009 8:36:31 AM

Mastenhose wrote:Pasgeleden bij de AX van m'n vader ook een ashoes vervangen. Was best leuk om eens gedaan te hebben. We hadden een universele hoes gekocht bij de Brezan en deze binnenste buiten om een ingevette, taps toelopende koker geschoven, zo hebben we 'm om de as geschoven, de smalle kant vastgemaakt, vol laten lopen met vet en vervolgens de andere kant afgedicht. Viel me erg mee!


Dit is lang niet bij alle ashoezen mogelijk! Je kan wel dan de homokineet eraf halen (zie how-to) maar

als je ashoes lek is geweest sneuvelt je aandrijfas geheid zeer snel...

En hier word beschreven dat ie al tikt, als je het dan toch uit elkaar haalt beter ff nieuwe asjes steken.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Mastenhose » ThuMar26, 2009 11:29:56 AM

grietje wrote:
Mastenhose wrote:Pasgeleden bij de AX van m'n vader ook een ashoes vervangen. Was best leuk om eens gedaan te hebben. We hadden een universele hoes gekocht bij de Brezan en deze binnenste buiten om een ingevette, taps toelopende koker geschoven, zo hebben we 'm om de as geschoven, de smalle kant vastgemaakt, vol laten lopen met vet en vervolgens de andere kant afgedicht. Viel me erg mee!


Dit is lang niet bij alle ashoezen mogelijk! Je kan wel dan de homokineet eraf halen (zie how-to) maar

als je ashoes lek is geweest sneuvelt je aandrijfas geheid zeer snel...

En hier word beschreven dat ie al tikt, als je het dan toch uit elkaar haalt beter ff nieuwe asjes steken.


Bij originele ashoezen zou het volgens de monteur niet mogelijk zijn. Bij universele wel.
Inderdaad, als de as al tikt redt je ´m niet door nieuwe hoezen te monteren.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby grietje » ThuMar26, 2009 12:45:46 PM

Ik had juist universele waarmee het echt niet kon en met de orginele ging het iets beter, maar lukt uiteindelijk ook niet. Vond het echt een k*t klus ;)
daarom de as maar uitelkaar gehaald, stuk makkelijker.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Mastenhose » FriMar27, 2009 1:09:40 AM

Het kostte inderdaad wel wat kracht, maar al met al viel het me mee!
Ach, zo heeft ieder z´n ervaringen he! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron