banden van de AX staan te ver naar binnen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

banden van de AX staan te ver naar binnen

Postby wen » SunApr26, 2009 4:56:34 PM

hallo allemaal

nu had ik al bij andere clubleden op internet gezien dat de achterbanden/velgen erg veel naar binnen staan
dit is bij mij ook
mijn vraag is:

hoe hebben sommige dit opgelost?
en is dit duur?
en wie zou dat kunnen?

groeten Wen
Image
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby raoel » SunApr26, 2009 6:43:49 PM

ff een vraag aan de kenners: achterdraagarmlagers? (is een probleem bij oudere citroens, maar bij AX'en nooit iets over gehoord...)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby wen » SunApr26, 2009 6:46:44 PM

ik wilde alleen weten waarom dit bij meerdere ax-en is
en hoe het opgelost kan worden

groeten Wen
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby Bas_S » SunApr26, 2009 7:00:43 PM

bedoel je dat de achterwielen aan de bovenkant dichter op elkaar staan dan bij de grond, of dat de achteras smaller is dan de voorkant?
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Postby wen » SunApr26, 2009 7:02:37 PM

ik bedoel dat de achteras verder naar binnen staat
tenminste zo ziet het eruit
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby MNM(tm) » SunApr26, 2009 7:35:15 PM

Dat klopt en dat is normaal. Dat is zo ontworpen. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby wen » SunApr26, 2009 7:39:28 PM

maar hoe krijgen jullie dat op de AX club dan anders
ik zie foto's waar de wielen wél normaal onder de auto staan

groeten Wen
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby MNM(tm) » SunApr26, 2009 7:47:27 PM

Dat lijkt maar zo of sommigen hebben er spacers tussen gezet (tussen remtrommel en velg).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby wen » SunApr26, 2009 7:49:23 PM

ok zijn die dingen duur
en zijn die er makkelijk onder te zetten
of gewoon maar zo laten
wat is jullie advies

groeten Wen
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby MNM(tm) » SunApr26, 2009 7:58:29 PM

Gewoon zo laten. 't Is niet voor niets zo ontworpen. ;)
Iets met weggedrag ofzo.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby wen » SunApr26, 2009 8:00:08 PM

ok dankje voor je antwoord

groeten Wen :)
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby Netheo » SunApr26, 2009 8:01:30 PM

dingen zijn niet echt zo duur, je moet wel weten dat je dan langere bouten nodig hebt. Maar ook weer niet te lang want anders komen ze te ver in je remtrommel te zitten. Ik denk dat er op ebay duitsland wel nog zo'n setjes staan. Ik raad het wel af als je banden niet breder zijn dan 175. Want dat komt het weggedrag echt niet ten goede. Als je met 195 breed rijdt, gaat het super, en zelfs beter dan zonder, vind ik persoonlijk
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby wen » SunApr26, 2009 8:03:59 PM

mijn bandenmaat is 165 breed
beter zo laten of niet
of gewoon wachten tot iemand hier een setje aanbied(met montage haha)

groeten Wen
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby grietje » SunApr26, 2009 9:16:20 PM

Die achteras heeft citroen met een reden smal(ler) gemaakt.

Je kan inderdaad een spacer tussen je naaf en wiel zetten, maar dit is:

a. tot de 2cm illegaal (omdat de spacer apart aan je naaf moet zitten en dan met tapeindes je wiel weer aan de spacer gemaakt moet worden, en deze constructie kan pas vanaf 2 cm dik)

b. boven de 2cm slecht voor je wiellagers. Ik heb, of had eigenlijk 2 cm altijd achter, maar bij het demonteren van mijn oude achteras bleek het lager compleet vergaan. Heb er maar een jaar mee gereden.

maarja ook ik vind het anders geen porum en daarbij heb ik spacers nodig omdat de velgen anders niet eens passen. Maar achter zitten wel dikkere spacers om de wielen idd meer op 1 lijn te krijgen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby wen » SunApr26, 2009 9:19:51 PM

dus als ik het goed begrijp
als het niet nodig is eigenlijk niet doen
ik rijd er niet echt veel mee
en wil ook niet aan extra kosten komen doordat die spacers erop zitten

groeten Wen
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby Maarten v E » SunApr26, 2009 9:31:58 PM

ik heb nog een setje spacers liggen van 3mm per kant. nooit gebruikt

pb maar als je interesse hebt

gr
Maarten
Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 437
Joined: ThuJun12, 2003 2:51:21 PM
Location: Sittard

Postby Mark » SunApr26, 2009 10:40:47 PM

De achteras staat dichter bij elkaar voor de luchtweerstand. De AX is ooit ontworpen als zuinige auto. Vandaar 1 ruitenwisser. Deurgrepen die in de deuren vallen. En een achteras die dichter bij elkaar staat.

De ax heeft hierdoor een hele lage CW waarde. (heet toch CW waarde?)

Zeker voor die tijd. Daarom vallen de wielen ook gedeeltelijk binnen de kas. Allemaal minder luchtweerstand.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby wen » SunApr26, 2009 10:42:32 PM

dankje voor je goede uitleg
zat er net nog aan te denken waarom die achteras dan zo smal was gemaakt
nu weet ik het

thanx :lol:
User avatar
wen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 122
Joined: MonSep18, 2006 3:27:40 PM
Location: nieuw-vennep

Postby denny » MonApr27, 2009 8:37:03 AM

persoonlijk denk ik dat het veel meer met rijeigenschappen te maken heeft ;).

de spoorbreedtes bepalen nl hoe een auto stuurt. Als je het na gaat zoeken zul je zien dat vrijwel alle voorwieltrekkers een smallere spoorbreedte achter hebben. Heeft met griphoeken etc te maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests