Wielkassen uitzagen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Wielkassen uitzagen

Postby Johannus » ThuJun18, 2009 11:39:23 PM

Heeft er iemand ervaring met het uitzagen van de rechte wielkassen achter? om zo een ronde skirtset te monteren?

Ik wil dit heel graag doen omdat ik het echt veel mooier vindt rond.

Ik neem aan dat dat gewoon met een dremel of haakse slijper kan? maar wat moet ik met de randen doen om te zorgen dat het onder de skirt niet wegroest?

Moet daar hammerite op? of zijn er betere manieren om zoiets te behandelen?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Mark » FriJun19, 2009 8:46:33 AM

Op de 1ste pagina van mijn wie=wie zie je een foto.

Je kan ze gewoon uitslijpen met een slijptol. Skirts kun je eroverheen vast kitten. De rand van je wielkas is enkelwandig metaal. Roest niet metaal.

Ik heb die rand zelf idd in de hammerite gezet. Daarna binnen en buitenkant in een dikke laag tectyl. Daarna een electriciteitskabel gepakt. Opengesneden en de kabels eruit gehaald en dat over die rand van de wielkas heengeschoven en dichtgekit. Bij mij geen spat roest te vinden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby grietje » FriJun19, 2009 8:55:11 AM

Bij mijn wijle blauwe was het ook gewoon met slijptol weggeslepen.
GT skirt er tegen aan gehouden, afgetekend en weggeslepen. met dremel kom je er niet, kan in je alvast vertellen :P Dan ben je echt dagen bezig.

Daar is helemaal niets aan gedaan qua roest behandeling, de eerste tijd en toen zaten er ook geen skirts op.
Later heb ik er skirts overgeplakt en daarvoor dat randje toch maar getectileerd. Maar er zat nog helemaal geen roest op ofzo :roll:

En dat randje afdekken zoals mark heeft gedaan is echt geen slecht idee, dat randje kan namelijk scherp zijn en dat wil je toch niet, boven je wiel....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Rock's » FriJun19, 2009 11:13:48 AM

Ik heb de decopeerzaag gepakt .............RRRRrrrrrrRRRRRrrrrrrrRRRRRrrrrr

viel alles mee ! :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Henk Bats » FriJun19, 2009 3:50:17 PM

Ik zou persoonlijk de decoupeerzaag nemen, al dat rondvliegende vuurwerk bij een slijptol lijkt me niet zo lekker voor de rest van het lakwerk.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Joost » FriJun19, 2009 10:16:42 PM

Rock's wrote:Ik heb de decopeerzaag :)

aan de hand van die tip recent heb ik even een zonnedak gedemonteerd en dat ging super! snel en weinig zooi.
Mijn 5drs gaat binnenkort op deze manier onder het mes!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests