voorremmen vervangen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

voorremmen vervangen

Postby manuarmata » FriJul11, 2003 8:27:08 PM

Werd de laatste tijd geplaagd door trillingen in het stuur tijdens het remmen dus....


tijd voor het serieuzere werk, remschijven en remblokken vervangen.
Remmen zijn het belangerijkste onderdeel van je auto. mijn mening? niet op bezuinigen!! je leven heb je niet aleen in je handen maar ook in je rechtervoet :D :D

ineens een how-to'tje gemaakt voor de doe-het-zelvers onder ons

:twisted: ineens brembo schijven :twisted:
Image
before :cry:
Image
borgvijsje losdraaien, indien die niet wil loskomen, wat opwarmen met een brandertje en een flinke tik van de hamer
Image
borgpinnen eruitslaan met een doorslag
Image
dop eraf en wat vloeistof uithalen anders loopt het overal en het vreet zo in de lak :o
Image
zuiger naar achter, moet vlot gaan anders is het niet goed!
Image
blokken eruit
Image
schijf eraf, die kunnen verdomd vastzitten, leve de hamer.
Image
opschuren, NIET INVETTEN
Image
past zo in de cd speler :D :D :D
Image
nu ik toch bezig ben
Image
Ontvetten, heel belangrijk, zeker niet vergeten anders bakt de olie in je blokjes
Image
borgvijsje erin met een beetje kopervet zodat je later makklijker kan losmaken
Image
?t vo?la les blokskes
Image
zo passen ze erin
Image
alles gemonteerd
Image
en vergeet vooral je remmen nadien niet op te pompen en het remvloestofniveau op peil te brengen!

Kostprijs: 90 a 110 ?

veel plezie ermee

ps: REMMEN NADIEN OPPOMPEN


en vergeet vooral je remmen niet op te pompen :D :D (lol)
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 196
Joined: ThuJun12, 2003 8:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!

Postby axgt-er » SatJul12, 2003 11:43:41 AM

Ik zag op www.citroen.nl dat alleen de remblokken voor al 99 euro :shock: kosten. Zijn die schijven dan zo goedkoop?

Met andere woorden: Ik wil ook schijven+blokken voor ongeveer 110 euro. Waar kan ik die halen?
User avatar
axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 266
Joined: SunJun15, 2003 12:58:46 PM
Location: epe

Postby manuarmata » SatJul12, 2003 2:42:48 PM

Heb ze gehaald bij Tas maar denk dat die keten in Nederland niet bestaat.
Probeer eens bij brezan of centuri die zijn ook gekend goedkoop te zijn. met merken als Brembo, Lucas, Bendix,Ate en Girling haal je zeker kwaliteit in huis.

Ik heb betaald, 44? voor de blokken en 29? per schijf.
Moet er wel bijzeggen dat geventileerde schijven een stuk duurder zijn.

99? voor blokken is diefstal :o , bij de officiele citroen dealer kosten, ze maar 69?. ben je zeker dat die 99? niet inclusief montage is?
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 196
Joined: ThuJun12, 2003 8:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!

Postby axgt-er » SatJul12, 2003 3:08:59 PM

manuarmata wrote:Heb ze gehaald bij Tas maar denk dat die keten in Nederland niet bestaat.
Probeer eens bij brezan of centuri die zijn ook gekend goedkoop te zijn. met merken als Brembo, Lucas, Bendix,Ate en Girling haal je zeker kwaliteit in huis.

Ik heb betaald, 44? voor de blokken en 29? per schijf.
Moet er wel bijzeggen dat geventileerde schijven een stuk duurder zijn.

99? voor blokken is diefstal :o , bij de officiele Citroën dealer kosten, ze maar 69?. ben je zeker dat die 99? niet inclusief montage is?


Ik zie net dat de blokken 99 euro inclusief btw en montage is. Maar dat is nog steeds veel geld ongeveer 30 tot 60 euro voor montage. Kun je beter zelf doen :)
User avatar
axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 266
Joined: SunJun15, 2003 12:58:46 PM
Location: epe

Postby redscorpionstings » SunJul13, 2003 3:26:45 AM

:wall Ik verdedig de dealer niet maar ook zij moeten eten zodat wij een ax kunnen rijden :lol: '
Grrrrrrrrrrr Emile :darkangel
Ps dealer remmen,koppeling set oie filter altijd de moeite waard om te halen gaan kilometers langer mee
User avatar
redscorpionstings
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 41
Joined: MonJun16, 2003 2:20:12 AM
Location: purmerend

Postby manuarmata » SunJul13, 2003 9:42:15 AM

niet noodzakelijk, slijtageonderdelen worden niet door Citroën geproduceert maar door de fabrielen die tevens op de vervangmarkt zijn vertegenwoordigd. sterker nog mocht je weten wat er effectief binnen de fabriek wordt geproduceerd je zou verschieten hoe weinig het is. tenslotte is het de wet van de vrije markt he, beste prijs voor de beste kwaliteit :D
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 196
Joined: ThuJun12, 2003 8:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!

Postby masterrutger » TueJul22, 2003 12:10:56 AM

uh dit heb ik dus ook gedaan
maar nou heb ik een probleem namelijk ik krijg mijn remmen niet helemaal opgepompt. ontluchten heeft geen zin want ik heb enkel de remblokken en de schijven vervangen en niks met de leidingen gedaan.
iemand een idee hoe ik dit op moet lossen??
He das lang geleden, maar ik ben er nog steeds
User avatar
masterrutger
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: TueJun17, 2003 9:02:59 PM
Location: drachten

Postby manuarmata » TueJul22, 2003 10:04:02 AM

gewoon inrijden, als je schijven en blokken hebt vervangen kan het in het begin wat sponzig aanvoelen maar dat betert van zodra je wat gereden hebt. en niet te bruusk remmen in het begin.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 196
Joined: ThuJun12, 2003 8:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!

Postby Pr0f » FriJul25, 2003 8:38:25 AM

Gisteren ook remblokjes vervangen.
Het probleem bij mijn ax was alleen dat die borgpinnetjes zo -vreselijk- vast zaten. De onderste heb ik door moeten zagen, hij kwam er gewoon niet uit.
Bij een sloopax tikte ik ze er wel gewoon uit, dus waarschijnlijk is het bij mijn auto heel lang geleden dat ze vervangen zijn geweest.
Anyway, ik kan ook weer remmen zonder schrapen :)
A smile every mile.
Pr0f
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 29
Joined: ThuJun12, 2003 1:39:43 PM
Location: Delft

Postby axgt-er » WedJul30, 2003 1:00:11 PM

Weet iemand of de schijven en blokken van een 1.4 na 91 hetzelfde zijn als die van de 1.4 GT na 92? :?: Kerel van de Brezan wou eerst beweren dat mijn auto niet bestond :evil: en later dat ik een 1.4 :evil: had. De wous
:D
User avatar
axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 266
Joined: SunJun15, 2003 12:58:46 PM
Location: epe

Postby manuarmata » WedJul30, 2003 4:45:31 PM

dikke kans dat ze anders zijn de mijne zijn nog solide, ik denk dat ze vanaf 1/6/91 geventileerd zijn. het beste wat je kan doen is er eens een wieltje afhale en de schijfdiameter meten en kijken naar het model van je blokje, herken je ze ook meteen bij de autohandel, ter info, de auto op de foto is een GT mk1
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 196
Joined: ThuJun12, 2003 8:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!

Postby axgt-er » FriAug01, 2003 9:46:51 AM

Band er eens afgehaald: borgvijsje is afgebroken, ongeventileerde schijven(is volgens mij standaard) en remblokjes zonder stekkers zodat het dashboard niet aangeeft of de blokjes bijna op zijn.

Hebben meer mensen zoiets eerder gehad? en/of is dit erg?
User avatar
axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 266
Joined: SunJun15, 2003 12:58:46 PM
Location: epe

Postby AX_GTI » FriAug01, 2003 10:20:02 AM

geventileerde schijven op ax. :lol: :lol: ook wel nodig. de standaard remmen zijn waardeloos.

ik heb wel die stekkertjes eraan.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
AX_GTI
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 129
Joined: ThuJun12, 2003 6:26:15 PM

Postby masterrutger » SatAug02, 2003 12:30:26 PM

Band er eens afgehaald: borgvijsje is afgebroken, ongeventileerde schijven(is volgens mij standaard) en remblokjes zonder stekkers zodat het dashboard niet aangeeft of de blokjes bijna op zijn.


als je nieuwe schijven wilt moet je wel even de schijf diameter opmeten
want die kan wel verschelen.

ik heb de draadjes ook weer aangesloten op me blokjes, de gene die ze vorige keer had vervangen had dat niet gedaan en daarom wist ik ook niet dat mij blokjes al lang aan vervanging toe waren.
He das lang geleden, maar ik ben er nog steeds
User avatar
masterrutger
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: TueJun17, 2003 9:02:59 PM
Location: drachten

Postby axgt-er » SatAug02, 2003 1:24:10 PM

bedankt allemaal, ga overmorgen ff kijken naar de schijfdiameter. Mijn remblokkies hebben helemaal geen draadjes voor aansluiting.

Weet iemand ook of je borgvijsjes bij je nieuwe remschijven krijgt? :?: Of moet je deze kopen :?:
Zo ja, wat voor soort bouten zijn het, want ik kan er niet meer zoveel van afleiden.

:roll:
User avatar
axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 266
Joined: SunJun15, 2003 12:58:46 PM
Location: epe

Postby axgt-er » MonAug04, 2003 2:55:14 PM

Vandaag maar eens gekeken, omdat mijn stuur begon te trillen bij ong 60 km/u op de rem :!:

Alles eraf gehaald,
- blijken er peugeot remblokjes op te zitten, arghh!! maar nog wel goede.
- remschijven ongeveer 8mm dik (dus binnen aantal maanden aan vervanging toe)
- borgvijsje afgebroken, vervangen en getril was bijna voorbij, blijkt dat rechtsvoor ook het borgvijsje was afgebroken :evil:

Maar nadat ik die heb vervangen heb ik geen getril meer aan het stuur.
DUS TIP: bekijk voordat je je schijven+blokken gaat vervangen of je borgvijsjes (m6) nog heel zijn :D
User avatar
axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 266
Joined: SunJun15, 2003 12:58:46 PM
Location: epe

Postby Sander » MonAug04, 2003 3:50:03 PM

Sh*t vanmiddag lichtte mijn waarschuwingslampje ook spontaan op. Weet iemand de max en min dikte van de schijven. En hoeveel kan ik nu nog remmen??
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby AX_GTI » TueAug05, 2003 9:02:39 AM

dan gaat je lampje toch niet branden? meet toch alleen de dikte van de blokken?
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
AX_GTI
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 129
Joined: ThuJun12, 2003 6:26:15 PM

Postby Sander » TueAug05, 2003 9:19:37 AM

Had ik er misschien even bij moeten zetten. Ik ga nu toch bezig en dan wil ik meteen even kijken of ik de schijven ook moet vervangen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby manuarmata » TueAug05, 2003 9:31:41 AM

bij solide schijven in de minimum dikte 6 mm gemeten op het dunste punt

Die borgvijsjes hebben trouwens weinig nut op zich dienen enkel voor het montagegemak
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 196
Joined: ThuJun12, 2003 8:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!

Next

Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron