Moderator: webmasters
MNM(tm) wrote:@wheelnut: die dode hoek in de linker spiegel is sinds het bestaan van die linker spiegel al bekend. Vandaar dat er bij rijlessen ook ernstige nadruk wordt gelegd op je kijkgedrag voor/tijdens/na invoegen: binnenspiegel - buitenspiegel - linkerschouder. En dan niet alleen maar je ogen die kant op gooien, maar ook echt bewust zien wat er is! Buiten dat moet je ook vooruit kijken: als je de snelweg op wilt gaan, kun je vanaf de toeritweg al een blik op de snelweg - en het verkeer dat daar rijdt - werpen en in je opnemen welke auto's daar al zijn. Invoegen vereist ook goede voorbereiding!
Wheelnut wrote:...ik heb een of twee keer een auto gesneden, omdat ik hem simpelweg niet gezien had.
Ben daarna dus goed over m'n schouder gaan kijken...
MNM(tm) wrote:Dat stuk fossiel dat pas vanaf de blokmarkering harder dan 50 gaat rijden, kom je dat ècht zo vaak tegen dat het meer regel dan uitzondering is?
AlexanderB wrote:... of met gti-like acceleratie rechts er voorbij en op de juiste manier (gebruikmakende van de invoegstrook) invoegen, vóór de 60 rijder..
MNM(tm) wrote:Wheelnut wrote:...ik heb een of twee keer een auto gesneden, omdat ik hem simpelweg niet gezien had.
Ben daarna dus goed over m'n schouder gaan kijken...
Sorry hoor, maar je bent nu een beetje HEEL ERG onterecht boos op mij aan het zijn, want het zijn wel je eigen woorden die ik ff quote!
"simpelweg niet gezien" + "daarna goed over schouder gaan kijken" = NIET GOED gekeken hebben!
Met dat geluidsscherm heb je dan een van de zeer weinige uitzonderingen te pakken waarbij vanaf de toeritweg de snelweg niet (goed) zichtbaar is. Dat is geen 'excuus' om voor de vele gevallen waar dat geluidsscherm er niet staat, wèl vooruit te kijken!
Dat stuk fossiel dat pas vanaf de blokmarkering harder dan 50 gaat rijden, kom je dat ècht zo vaak tegen dat het meer regel dan uitzondering is?
Een vrachtvagen is geen AX! Da's gewoon appels met bloemkolen vergelijken en dus volslagen onzin!
En stug door blijven rijden in een auto, waarvan je zelf aangeeft dat 'ie "wel een uitlijnbeurt kan gebruiken" is bewust een risico vormen voor zowel jezelf als voor anderen!
Wheelnut wrote:Goed, goed, je hebt gelijk. Ik ben absoluut niet in staat om fatsoenlijk een auto te besturen.
Aardig van je dat je dat impliceerd. Maar vanwege m'n informatieverwerkingsstoornis is het toch beter als je dat expliciet tegen me zegt.
En omdat m'n auto toch een wrak is, kan ik die zonder scrupules in de shredder mikken en gaan fietsen.
Nog onderdelen nodig?
En ja: dat langzaam invoegen is meer regel dan uitzondering in deze contreien, en nee, het is niet telkens dezelfde...
j0achim wrote:Gezellig hier, het lijkt wel het nieuwe frustraties topic...
MNM(tm) wrote:
Door de shredder proppen is een oplossing, een betere oplossing is je auto naar de garage brengen en daar de uitlijning in orde laten maken!
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests