Achterklep demonteren

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Achterklep demonteren

Postby j0achim » ThuFeb07, 2013 6:52:09 PM

Even een korte vraag, maar ik wil graag mijn achterruit heel laten, dus mijn favoriete gereedschap, de hamer, kan ik bij de ze niet gebruiken.

ik heb alles los gehaald van mijn achterklep en ook de spoiler eraf gehaald, maar hoe haal de achterklep echt van de auto af? ik zie wel twee veertjes en een pinnetje, maar daar krijg ik geen beweging in. Kan iemand mij dit vertellen?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Achterklep demonteren

Postby j0achim » ThuFeb07, 2013 7:36:33 PM

Laat maar, ik ben een hansworst. Er zat kit tussen de scharnieren en de ruit. Dus met een beetje wrikken tussen het scharnier was hij los.
Dan het volgende, hoe haal ik de hemel eruit? zit deze met lijm? En kan ik dan bij de antenne en de achterruitenwisservloeistofnippeldingspuit?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Achterklep demonteren

Postby Wheelnut » ThuFeb07, 2013 8:02:56 PM

Ja, die zit gelijmd. En voor de antenne en ruitensproeiernippel hoeft die er niet uit.

De antenne daar kan je bij komen door het binnenverlichtingsarmatuur te verwijderen. Je kunt daarna, als het goed is, de moer zien die de antennevoet vasthoudt.

De nippel kun je geloof ik gewoon lostrekken. Rustig heen-en-weer wiebelen, en trekken totdat de nippel loskomt.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Achterklep demonteren

Postby AlexanderB » ThuFeb07, 2013 9:03:16 PM

j0achim wrote:Laat maar, ik ben een hansworst. Er zat kit tussen de scharnieren en de ruit. Dus met een beetje wrikken tussen het scharnier was hij los.
Dan het volgende, hoe haal ik de hemel eruit? zit deze met lijm? En kan ik dan bij de antenne en de achterruitenwisservloeistofnippeldingspuit?

kit? haha. Daar hoort standaard een soort rubber matje/pakkinkje tussen te liggen.. :)

Achtersproeier zit met een soort rubber "paddestoeltje" in het gat gedrukt, gewoon (met beleid) dr uit trekken zou moeten werken.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron