Wat is dit voor onderdeel??

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Wat is dit voor onderdeel??

Postby j0achim » ThuJul04, 2013 12:15:47 PM

Ik ben op het moment de GTI weer aan het opbouwen nadat deze is overgespoten. Nu heb ik ook nogal wat vragen, dus ik hoop dat jullie mij hier gaandeweg mee kunnen/willen helpen.
De eerste vraag is al over het terug zetten van de skirtset, het viel mij op dat er rondom de skirtset nogal wat lakschade was ontstaan in de loop der jaren. En ook rond de klemmetjes waar hij mee vast zat en de pikkies op de deuren waren niet zo netjes meer.
Nu moet ik de de skirtset terug gaan zetten en nu vroeg ik me af of het beter is om de oude manier aan te houden en de klemmetjes te gebruiken of de hele set vast te kitten, of een combinatie hiervan.
Als het vastzetten met de klemmetjes beter is, weet iemand hier de artikelnummers van? Of bestaat er een boek/lijst van citroen waar ik artikelnummers terug kan vinden? Ik verwacht namelijk de komende tijd veel kleine onderdelen nodig te hebben, en om voor elk dingetje de dealer een half uur te laten zoeken is ook zo wat.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Last edited by j0achim on SunSep29, 2013 7:32:50 PM, edited 1 time in total.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby j0achim » ThuJul04, 2013 12:26:07 PM

Ik zoek dus best wat artikelnummers.
Voor het gemak maar een lijstje gemaakt:
- clipjes voor het vastmaken van de skirts (ronde en L vormig)
- scharnierveren voor de deuren (2 per kant)
- scharnierveren voor de deurvangers (1per kant)
- stelmechanisme voor de koplampen (zou dat dit kunnen zijn: http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... an-3-stuk-)

Ik zal het lijstje bij houden met zaken die ik heb de nummers erbij, en als ik nog iets zoek deze post aan blijven passen.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby Johannus » ThuJul04, 2013 1:22:05 PM

Originele citroen artikelnummers vind je op service.citroen.com

Daar moet je jezelf even voordoen als privé-garagehouder en aanmelden.

Kun je alle onderdeelnummers terugvinden :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby j0achim » ThuJul04, 2013 2:17:47 PM

Super, ik heb al wat nummers gevonden.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby wilfred » ThuJul04, 2013 4:27:03 PM

Clips zijn niet meer leverbaar helaas bij de dealer maar bart ebben heeft zat liggen mag je zelf uit een la zoeken, en vroegen ook een hele redelijke prijs paar maanden terug.
User avatar
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 225
Joined: SunMar28, 2004 9:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby j0achim » FriJul05, 2013 9:10:57 AM

Top, bedankt. Inmiddels heb ik de pinnen voor in de deuren al gehaald bij de dealer. Dus ik kan de deuren weer terughangen. Nu nog tijd vinden.
Maar nu is het nog de vraag wat er beter is, clipjes of kitten. Iemand hier een visie op?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby j0achim » ThuAug15, 2013 6:44:04 PM

Niemand een mening over kitten of klemmen? Het ziet ernaar uit dat ik op korte termijn aan de skirtset kan beginnen. Gistere de ruit erin, dan is het gelijk waar wat meer auto.
Ik heb een paar bussen ML liggen om de dorpels, deuren, kokers en alle holle delen die ik vol kan spuiten vol te spuiten. Dat is mijn volgende klus.

Maar jongens wat een werk, ik wil geen roest terug schroeven, dus elk boutje, moertje, klemmetje, kapje, etc wordt op het moment schoongemaakt, gespoten of vervangen.
Daarnaast waren er nogal wat clipjes stuk, dus loop ik de komende tijd ook vaak op de sloop, maar als het goed is knapt ze behoorlijk op.
Nu nog knappe bandjes vinden in 195 45 15.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby JBo » ThuAug15, 2013 6:49:52 PM

Als je alles met clipjes terug kan zetten zou ik dat doen. Kan het ook ooit weer eens op een fatsoenlijke manier los. Worden wel dikke sloffen die je eronder wilt gaan zetten ;)
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby gigawebs » ThuAug15, 2013 7:06:40 PM

Ik zou ze niet kitten, als het nog eens los moet halen trek je dan tenminste niet je lak mee.
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby j0achim » ThuAug15, 2013 8:46:11 PM

De bestuurdersdeur moet ik wel kitten, deze zat al met kit en ik heb geen pikkies op de deur, wellicht ooit een andere deur in gegaan. Dan ga ik maar eens tellen hoeveel clipjes ik nodig heb en ga ik naar Bart Ebben.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Kitten of klemmen en andere montagevragen

Postby Rio97 » FriAug16, 2013 11:04:35 PM

Ik heb ook nog wel wat van die witte klemmetjes liggen. Nieuw, nooit gebruikt.
Stuur maar een pb als je uitgeteld bent ;)

Gebruik trouwens rvs schroefjes om je skirts vast te zetten, en niet de originele schroefjes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re:montagevragen

Postby j0achim » ThuAug29, 2013 10:06:53 AM

Ik ga tellen! Komt goed, nu ben ik alleen nog op zoek naar die plastic dingen die in je front zitten waar je koplampen mee vast zitten, dat stel mechanisme. Die zijn bij mij afgebroken. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Zijn dat wellicht deze: http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... an-3-stuk-
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Re:montagevragen

Postby AlexanderB » ThuAug29, 2013 1:23:06 PM

j0achim wrote:Ik ga tellen! Komt goed, nu ben ik alleen nog op zoek naar die plastic dingen die in je front zitten waar je koplampen mee vast zitten, dat stel mechanisme. Die zijn bij mij afgebroken. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Zijn dat wellicht deze: http://www.winparts.nl/28/verlichting/k ... an-3-stuk-

Euh, ja, dat zou wel eens prima die kunnen zijn ja. :) jammer dat er geen Citroën-nummer bij staat, dan hadden we het zeker geweten..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Wat is dit voor onderdeel??

Postby j0achim » SunSep29, 2013 7:49:25 PM

Ik heb ze inmiddels bij de dealer besteld. Wat een geld jongens! Maar het is weer strak,
Inmiddels ben ik een aardig eind op weg met de GTI, en heb ik een handje met onderdelen waaran ik niet weet waar ze vandaan komen, deze lagen los in de auto nadat hij bij de spuiter vandaan kwam.
Kan iemand mij vertellen waar deze spulletjes thuis horen??

Image
Hier heb ik er twee van, een soort pincet achtig iets. een centimeter 3 a 4 lang.

Image
Dit is een stuk rubber, een soort bandje, rekt niet heel erg. Heb ik er ook twee van.

Image
Een rubber afdekding, en een veer, van allebei ook weer twee. Ook weer geen idee waar dit thuis hoort.

Image
Twee rubber blokjes, met een metalen klemmetje.

Image
Een bout met twee rubber ringen. M6 volgens mij.

Voor de rest begin ik aardig trots te worden op het resultaat, nu weer op zoek naar onderdelen, en schroefjes, maar ik denk dat ik voor de winter klaar ben.
Image

Image

Image

Image

Van de week de achterbank erin, en maar eens nieuwe banden voor de velgen gaan bestellen, er komt 195 45 15 onder, er zat 185 60 13 onder, volgens mijn berekeningen zal de omtrek nagenoeg gelijk blijven, alleen de band wordt een centimeter breder, kan iemand mijn vertellen of dit makkelijk gaat passen, en kan ik dan ook nog 3,5 cm omlaag? Bilstein setje komt ook deze kant op.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Wat is dit voor onderdeel??

Postby AlexanderB » SunSep29, 2013 8:21:38 PM

j0achim wrote:Dit is een stuk rubber, een soort bandje, rekt niet heel erg. Heb ik er ook twee van.

Aan de eindjes van de paravaan waar die onder de spatborden haakt, daar horen die rubbertjes omheen zodat t niet krast.

j0achim wrote:Twee rubber blokjes, met een metalen klemmetje.

Onder de motorkap, waar waar de rand van de paravaanbak kruist met de watergootjes bovenlangs de spatborden.
Image (je kan ze hier zien zitten.)

En die rubber dop hoort ergens bij de deurschanieren/rand van de voorruit.. De rest van de onderdelen komt me niet bekend voor..

j0achim wrote:Kan iemand mijn vertellen of dit makkelijk gaat passen, en kan ik dan ook nog 3,5 cm omlaag?

Vooraan, ja, prima, achter.. ..dat hangt een beetje af van de ET waarde van de velgen enzo, dat is een beetje tricky (lees: bij mij liep het toen aan, maar ik had redelijk ver naar buiten stekende velgen en niet echt de moeite genomen om uit te zoeken waar het tegenaan kwam, het zou in principe moeten kunnen, want er rijden meer mensen met die bandenmaat rond, inclusief ik vanaf deze week ofzo.. (Ik heb de banden al, moet alleen nog ff m'n wielkasten rond zagen..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Wat is dit voor onderdeel??

Postby Jurjenz » SunSep29, 2013 8:23:01 PM

Wow, nice and shiny!

Image
Dit zijn motorkapstootrubbers, die plaats je in de goot ter hoogte van het parafaan.
Image
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron