Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby Timbijnen » MonSep08, 2014 5:43:39 AM

Hallo allemaal,

Ik zag een mooie ax te koop staan waar ik deze week even naar wil gaan kijken, alleen heeft de vorige eigenaar zelf de motorkap en het dak met mat zwarte lak gespoten. Hebben jullie nog tips waar ik straks bij de bezichtiging op moet letten? Natuurlijk kijk ik naar hoe het is gedaan, zitten er geen stofreeten onder en begint het niet te bladderen, en vraag ik aan de verkoper hoe hij het heeft gedaan, ivm eerdere roestplekken. Kan ik er van uitgaan dat als het op het oog goed is dat het dan ook goed zit, of zijn er nog bepaalde lakken die absoluut niet gebruikt mogen worden oid.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips
Timbijnen
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 13
Joined: SatJun01, 2013 9:03:09 PM

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby AlexanderB » MonSep08, 2014 8:10:06 AM

Meestal worden dat soort dingen gedaan als de blanke laklaag eraf valt. IPV rood* doen en altijd nog kleurverschil hebben, doen ze dan mat-zwart, "want dat is ook cool." ofzo.

Kan ook een "wrap" zijn, dat ze met plakfolie ipv verf een nieuwe laag dr op gezet hebben.

En waar je dan op moet letten is dat de nieuwe laag niet ook al afbladdert. Als je met een tweekleurige AX kan leven, zou ik me eerder richten op de onderkant, specifiek roest en roestreparaties, want dat zijn veruit de moeilijkste en duurste dingen aan een AX, onderhoud en "gewone" reparaties zijn een stuk makkelijker, (zeker als je het zelf kan, en onderdelen online besteld.)

*bij bijna elke (bordeaux) rode AX valt de blanke laklaag dr wel af.. Andere kleuren wat minder geloof ik.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby Timbijnen » MonSep08, 2014 10:16:31 AM

AlexanderB wrote:Meestal worden dat soort dingen gedaan als de blanke laklaag eraf valt. IPV rood* doen en altijd nog kleurverschil hebben, doen ze dan mat-zwart, "want dat is ook cool." ofzo.

Kan ook een "wrap" zijn, dat ze met plakfolie ipv verf een nieuwe laag dr op gezet hebben.

En waar je dan op moet letten is dat de nieuwe laag niet ook al afbladdert. Als je met een tweekleurige AX kan leven, zou ik me eerder richten op de onderkant, specifiek roest en roestreparaties, want dat zijn veruit de moeilijkste en duurste dingen aan een AX, onderhoud en "gewone" reparaties zijn een stuk makkelijker, (zeker als je het zelf kan, en onderdelen online besteld.)

*bij bijna elke (bordeaux) rode AX valt de blanke laklaag dr wel af.. Andere kleuren wat minder geloof ik.


Het was inderdaad een Bordeaux rode auto :). Helaas is ie al verkocht, het was echt een koopje, vraagprijs was nl maar 275€. Jammer de bammer, want al was er het eea mis mee had ik hem alsnog wel willen hebben voor onderdelen.
Timbijnen
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 13
Joined: SatJun01, 2013 9:03:09 PM

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby Wheelnut » MonSep08, 2014 3:52:50 PM

Volgens mij heb ik die gisteren nog op MP zien staan.
Die met morettes? Dat leek mij ook wel een leuke...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby degene » MonSep08, 2014 4:31:59 PM

Heel toevallig heb ik hem ook zien staan op MP.
En ik kon die forumnaam (Job) ook nog wel herinneren. Hij stapte na de ax over op een AMG
T was deze AX
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?p=271215#p271215
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby Bossie » MonSep08, 2014 4:39:45 PM

Die van Job is naar Denny gegaan, volgens mij voor zijn broertje. Ik dacht dat deze AX niet meer leefde. Staat me wat van bij dat deze helemaal mat-zwart geschilderd is.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby Wheelnut » MonSep08, 2014 6:43:29 PM

Das niet de AX die ik op de foto's zie
linkje
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Auto kopen met zelf gespoten motorkap en dak

Postby Timbijnen » TueSep09, 2014 8:07:23 PM

Het is inderdaad die van de laatste link, die marktplaats advertentie. En lijkt me ook dezelfde auto als die eerdere link die naar het forum leidt. Maar zoals ik al zei, helaas is ie aan mijn neus voorbijgegaan. Voor 275€ zou ik hem zeker niet laten staan
Timbijnen
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 13
Joined: SatJun01, 2013 9:03:09 PM


Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron