Barst in voorruit

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Postby RinuX » WedApr06, 2005 4:12:53 PM

Inmiddels rijd ik nogsteeds met een gebarstte voorruit, en de apk komt er aan in juni :S

Joris vertelde mij dat bij Autotaalglas de ruit 70 euro zou kosten incl montage.

Ik bel autotaalglas op 313euro incl.

Met andere woorden, is iemand al ergens iets onder de 180 euro tegengekomen incl montage?

greets
Image
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...
RinuX
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 44
Joined: WedFeb25, 2004 11:15:03 AM
Location: Hilversum

Postby Browny » WedApr06, 2005 4:18:41 PM

waarom zet je je verzekering niet om???
Ff een weekie wachten en dan de carglass ofzo binnenlopen met de smoes dat je een eend op je ruit hebt gehad.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby TB » WedApr06, 2005 5:34:32 PM

Browny wrote:waarom zet je je verzekering niet om???
Ff een weekie wachten en dan de carglass ofzo binnenlopen met de smoes dat je een eend op je ruit hebt gehad.


Ja, mijn idee... tis allemaal al duur zat! Dik 200 euro voor een ruitje... damn!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
User avatar
TB
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 608
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Postby wowo » ThuApr07, 2005 9:07:24 AM

RinuX wrote:Inmiddels rijd ik nogsteeds met een gebarstte voorruit, en de apk komt er aan in juni :S

Joris vertelde mij dat bij Autotaalglas de ruit 70 euro zou kosten incl montage.

Ik bel autotaalglas op 313euro incl.

Met andere woorden, is iemand al ergens iets onder de 180 euro tegengekomen incl montage?

greets


AAA Autoglas gaf mij een prijsopgaaf van EUR 121.38
--
Groet, Wouter
'89 AX 14 TRD
wowo
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 20
Joined: WedFeb16, 2005 12:27:33 PM
Location: Amsterdam

Postby jaap1980 » ThuApr07, 2005 9:22:44 AM

RinuX wrote:Inmiddels rijd ik nogsteeds met een gebarstte voorruit, en de apk komt er aan in juni :S


Het hoeft geen probleem te vormen bij de APK, Ik heb ook een flinke barst in mijn voorruit zitten maar die zit niet in het gezichtsveld en dus is de auto goedgekeurd! Natuurlijk ga ik tezijnertijd er wel een nieuwe inzetten maar wat ik bedoel te zeggen is dat je niet iets hoeft te overhaasten omdat je APK eraan komt want dat hoeft geen afkeurpunt te zijn. wellicht dat je langs een "bevriende" garage kan rijden of je auto met die barst door de APK komt? misschien heb je dat al gedaan hoor en in dat geval kun je dit verhaal gewoon negeren :lol:
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt
jaap1980
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 121
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Postby Cindy » ThuApr07, 2005 12:06:02 PM

Hoi, ik heb ook een barst/scheur in mijn voorruit. Heb prijs opgevraagd bij Carglass, en inderdaad: EUR 291,=.
Op aanraden van een vriend heb ik toen mijn verzekering veranderd van WA naar WA+, kost EUR 10,= per maand meer, en ga de schade over een paar maanden opgeven (ik heb dan ook spontaan een eend ofzo op mijn raam gekregen :D ). Vindt het een beetje opvallen om dat na een week ofzo al te doen, de scheur zit linksonder, en kan verder geen kwaad. Maar moet natuurlijk wel ooit eens vervangen worden.

Het enige waar je op moet letten is het volgende: bij mijn verzekering heb je in geval van ruitschade een eigen risico van 67,50, maar sommige ruitschadebedrijven nemen het eigen risico voor hun rekening.

Moet je maar eens zoeken op google en dan "voorruitschade" ofzo intikken. Dan krijg je diverse bedrijven (ik geloof de "glasgarage" en autoruitdirect)
Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 227
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Postby bz10 » ThuApr07, 2005 9:33:01 PM

ik heb zelf nog nooit een ster opgelopen.....
ff rekenen 10 euro in de maand... dus je moet om de 2 jaar een ster oplopen.....
+ als je de verzekering oplicht doe t dan goed...
maar je moet t zelf weten
bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 399
Joined: MonOct11, 2004 6:01:19 PM
Location: Hilversum

Postby Sander » FriApr08, 2005 6:47:08 AM

Ik doe niets anders dan dingen op mn voorruit krijgen. Met mn oude auto ook nooit gehad. Maar deze Elk half jaar een nieuwe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby TjizZzuH » FriApr08, 2005 7:26:04 AM

bz10 wrote:ik heb zelf nog nooit een ster opgelopen.....
ff rekenen 10 euro in de maand... dus je moet om de 2 jaar een ster oplopen.....
+ als je de verzekering oplicht doe t dan goed...
maar je moet t zelf weten


Redenering klopt nie helemaal...ster repareren kost niet 240 euro, is zo uit mn hoofd (eigen ervaring: 2 sterren naast elkaar in de ruit) 70 euro (of iig in die orde van grote)

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
User avatar
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 910
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Postby Kakelbont » FriApr08, 2005 8:16:21 AM

TjizZzuH wrote:
Redenering klopt nie helemaal...ster repareren kost niet 240 euro, is zo uit mn hoofd (eigen ervaring: 2 sterren naast elkaar in de ruit) 70 euro (of iig in die orde van grote)


Dan zullen ze het wel gerekend hebben als 1 reparatie, dat kost namelijk tegen de 80 euro inderdaad.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby Cindy » FriApr08, 2005 8:28:23 AM

Ik heb geen ster in mijn raam, maar een scheur ! Dus moet de ruit vervangen worden, en dat kost EUR 291,=.
Verder vindt ik het zowiezo wel een prettig idee om wa+ verzekerd te zijn, want deze extra verzekering dekt best veel vindt ik (bv diefstal, de auto zal maar gestolen worden !)
Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 227
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Postby Cindy » FriApr08, 2005 8:30:44 AM

Tevens vindt ik dit niet echt de verzekering oplichten. En al zou het wel zo zijn, hoeveel mensen doen dit op deze manier ?
Ik betaal al jaaaren premie voor allerlei soorten verzekeringen en
heb nog nooit wat geclaimed. Dus ik voel me hier echt niet schuldig over !
Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 227
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Postby Browny » FriApr08, 2005 9:42:59 AM

Sander wrote:Ik doe niets anders dan dingen op mn voorruit krijgen. Met mn oude auto ook nooit gehad. Maar deze Elk half jaar een nieuwe.


misschien is het met deze wat moeilijker om afstand te houden omdat deze harder wil. :wink:
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Rio97 » TueApr12, 2005 9:17:07 PM

Pfff, de laatste tijd heb ik het vaak bij normaal inhalen, vooral waar ze bij Nootdorp allemaal moeilijke fly-overs aan het bouwen zijn.
Telde van het weekend al vijf mini-putjes.
Binnenkort maar's bij die sloerie van een Jorinde langs :D

Bij Citroendealer van Leeuwen in Delft gaat er tot nu toe altijd wel een kwart van de prijs af als ik zucht dat het wel erg duur wordt...
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby bz10 » WedApr13, 2005 9:18:54 PM

ach ik probeer niet het heilige boontje uit te hangen!

Cindy wrote:Tevens vindt ik dit niet echt de verzekering oplichten. En al zou het wel zo zijn, hoeveel mensen doen dit op deze manier ?
Ik betaal al jaaaren premie voor allerlei soorten verzekeringen en
heb nog nooit wat geclaimed. Dus ik voel me hier echt niet schuldig over !


HAHAHA
definieer een beetje oplichten :lol:

ik heb zelf nog nooit een ster opgelopen!
Maar ik bn ook niet echt een bumperklever....
(Had vandaag trouwens wel zo'n irritante bumperklever voor me!)
bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 399
Joined: MonOct11, 2004 6:01:19 PM
Location: Hilversum

Postby Marc01 » FriApr15, 2005 10:32:30 AM

Ik heb laatst ook een ster gehad, overigens hoeft dit, zo deze ervaring mij heeft geleerd, niet door bumperkleven te komen. Ik heb 3 maanden terug mijn voorruit laten vervangen. Omdat het toen zo duur was (meen ?260) heb ik daarna ook mijn verzekering omgezet naar WA+. Kost geloof ik 7,50 extra bij mijn verzekering en ik heb het dus binnen 3 maanden al weer terugverdiend.

Dat WA+ ook diefstal dekt is trouwens niet waar. Ze dekken schaden die ontstaan is door bv joyriding, maar het is niet zo dat je de dagwaarde terugkrijgt als je auto gejat wordt.

En klein puntje voor de mensen die doorrijden met een barst in de ruit: De voorruit maakt deel uit van het dragend geheel van je auto. Het is dus voor je eigen veiligheid van belang die ruit te laten vervangen.

Ford maakte trouwens vroeger een bepaald model auto, waarvan de naam me even ontschoten is, met een chassis dat zo slap was dat als je echt flink hard een bocht nam, het zooitje zo begon te wringen dat spontaan je voorruit klapte :roll:
Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 382
Joined: MonSep20, 2004 6:52:48 PM

Postby TjizZzuH » FriApr15, 2005 10:56:20 AM

Marc01 wrote:...Ford maakte trouwens vroeger een bepaald model auto, waarvan de naam me even ontschoten is, met een chassis dat zo slap was dat als je echt flink hard een bocht nam, het zooitje zo begon te wringen dat spontaan je voorruit klapte :roll:



T-Ford :?: :D

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
User avatar
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 910
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Postby Cindy » FriApr15, 2005 5:35:46 PM

Ok Marc, dat wist ik niet van die WA+, ik dacht echt dat diefstal ook verzekerd was, verkeerd gelezen... :oops:

Dus jij hebt dat ook zo gedaan met je ruit, je wa naar wa+ gezet, volgens mij zijn er echt veel mensen die dat doen.

Ik zal er ook niet al te lang mee wachten, met het vervangen, ik zal het over een maand of 3 wel laten doen. Vindt het ook een beetje eng rijden zo, met die scheur(tje) erin.
Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 227
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Postby Cindy » FriApr15, 2005 5:37:08 PM

Nog even een vraagje Marc: rij jij veel in de Duinstraat in Egmond aan Zee, volgens mij heb ik jou al een paar keer daar gezien, mijn ouders wonen daar, vandaar dat ik daar ook best veel kom

Ik dacht: hey, een AX GT ! Volgens mij ben jij dat !
Cindy
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 227
Joined: TueNov30, 2004 5:56:17 PM
Location: Egmond aan den Hoef

Postby Marc01 » FriApr15, 2005 6:27:15 PM

Cindy wrote:Ok Marc, dat wist ik niet van die WA+, ik dacht echt dat diefstal ook verzekerd was, verkeerd gelezen... :oops:

Dus jij hebt dat ook zo gedaan met je ruit, je wa naar wa+ gezet, volgens mij zijn er echt veel mensen die dat doen.

Ik zal er ook niet al te lang mee wachten, met het vervangen, ik zal het over een maand of 3 wel laten doen. Vindt het ook een beetje eng rijden zo, met die scheur(tje) erin.


Nou, ik heb het omgezet nadat ik mijn ruit heb laten vervangen, eerste keer heb ik dus zelf betaald, maar dat is meer omdat ik het risico niet kan lopen gesnapt te worden, ivm mijn toekomstige carriere als advocaat...

Cindy wrote:Nog even een vraagje Marc: rij jij veel in de Duinstraat in Egmond aan Zee, volgens mij heb ik jou al een paar keer daar gezien, mijn ouders wonen daar, vandaar dat ik daar ook best veel kom

Ik dacht: hey, een AX GT ! Volgens mij ben jij dat !


Dat klopt idd, mijn moeder, broertje en zusje wonen daar. Jou GT is dan toch niet toevallig die zwarte die vaak bij het rode hert staat geparkeerd?
Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 382
Joined: MonSep20, 2004 6:52:48 PM

PreviousNext

Return to Exterieur/Exterior

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests