mooie plek voor versterker

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Postby DuFF » SunSep24, 2006 12:11:26 PM

succes, neem er de tijd voor dan komt het helemaal goed,

ligt de pluskabel er wel al door? dat is 1 van de bekende dingen wat nooit meezit :x :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby X-TroniC » TueSep26, 2006 7:12:49 PM

ik heb ff ni alles gelezen, maar is LSECHT idee om de amp aan t dak te hangen. ding wordt retewarm! je zal m op zijn kop moeten hangen, en dus met de koelvin naar beneden, met als gevolg dat de wamte (die stijgt zoals iedereen weet) veel moeilijker uit de versterker weg kan, met als gevolg dat deze rap in protect zal slaan, en al helemaal als t een goedkoop ding als een sony xPLOF is! dit gaat echt niet werken, tenzei je de amp van extra koeling voorizet (de mijne onder een dubbele bodem, dus ook daar kan de warmte moeilijk weg, maar wel voorzien van 2 externe ventilatoren elk.
X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 125
Joined: TueAug29, 2006 12:33:44 AM

Postby Edwin » TueSep26, 2006 8:53:40 PM

Je hebt toch wel altijd wat ventilatie in je auto?
Of gaat dat te weinig worden voor de amp?

En wat voor ventilatoren heb je bij jou op zitten dan?
Zijn dat gewoon van die 12v processor ventilatoren voor in een computer?
(lijkt me in ieder geval het makkelijkst aansluiten)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
User avatar
Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 605
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen

Postby X-TroniC » WedSep27, 2006 7:31:20 PM

sony amps zijn niet de beste amps en worden echt wel heel warm. ik heb gewoon 8x8cm 12v ventilatoren erop (2 per amp: 1 voor verse lucht binnen te blazen, en 1 om de warme lucht sneller van de koelvin te onttrekken). dit zijn inderdaad gewoon ventilatoren voor een pc. 10x10 zou wel beter zijn, eigenlijk (had er op dat moment zelf ni bij stilgestaan), kwestie van minder geluidsproductie....
X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 125
Joined: TueAug29, 2006 12:33:44 AM

Postby Edwin » WedSep27, 2006 8:22:02 PM

X-TroniC wrote:dit zijn inderdaad gewoon ventilatoren voor een pc. 10x10 zou wel beter zijn, eigenlijk (had er op dat moment zelf ni bij stilgestaan), kwestie van minder geluidsproductie....

Dat hangt vast ook ontzettend van het merk ventilator af ;)

Maar het lijkt me niet echt de meest nette oplossing om bovenin je hemeltje nog een paar processor ventilatoren te hangen.
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
User avatar
Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 605
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen

Postby katuut » ThuSep28, 2006 7:46:49 AM

gewoon een luchthappertje in j dak :P:P:P
blaffende woofers bijten niet ;-)
katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 273
Joined: MonMay29, 2006 12:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Postby X-TroniC » ThuSep28, 2006 4:14:41 PM

Edwin wrote:
X-TroniC wrote:dit zijn inderdaad gewoon ventilatoren voor een pc. 10x10 zou wel beter zijn, eigenlijk (had er op dat moment zelf ni bij stilgestaan), kwestie van minder geluidsproductie....

Dat hangt vast ook ontzettend van het merk ventilator af ;)


ook, maar is zeker niet de grootste factor als t op geluidsproductie aankomt. dit hangt namelijk gewoon af van de snelheid. een grotere fan verplaatsts meer lucht aan een lagere snelheid, en maakt dus minder lawaai. simple as that. uiteraard bestaan er ook silent fans, maar die zijn ook wel een stukje duurder. voor t extra geld zou je dan evengoed een stbielere amp kunnen nemen. en trouwens, die fans zie je amper als je ze in de zelfde kleur als je dakhemel spuit toch? desnoods steek je er nog een leuke (gekleurde) LED achter, en heb je nog een mooi effect ook.
X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 125
Joined: TueAug29, 2006 12:33:44 AM

Postby ome_kiwi » MonOct09, 2006 7:31:27 PM

niet aan gedacht die warmteontwikkeling, maar zou het echt zo'n hoge temp halen dat het daadwerkelijk schade aan zal richten?

het enige alternatieve plan is gewoon weer onder de bestuurdersstoel, maar nu zit ik te denken of dat ook niet te warm is, is tot nu toe altijd wel goed gegaan...

de + kabel ligt nog niet, ik wil eerst weten waar ik em heen moet leggen, anders ligt ie alleen maar in de weg :D

iig weer allen hartelijk bedankt voor het meedenken weer
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Postby X-TroniC » MonOct09, 2006 9:36:24 PM

ik heb ampjes wel ERG heet weten worden (lees: niet vasthoudbaar), meestal goedkopere ampjes die de belasting niet aankunnen....
Last edited by X-TroniC on TueOct10, 2006 8:25:35 AM, edited 1 time in total.
X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 125
Joined: TueAug29, 2006 12:33:44 AM

Postby dvdoornik » TueOct10, 2006 8:17:13 AM

Hoe warmer je versterker hoe lekkerder hij gaat klinken :) raar maar waar, normale amp is voorzien van voldoende koelvinnen om hem koud te houden, eventueel kun je ze nog zwartten.
dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 361
Joined: FriAug18, 2006 1:35:11 PM
Location: Zeeland

Postby X-TroniC » TueOct10, 2006 8:24:35 AM

dvdoornik wrote:Hoe warmer je versterker hoe lekkerder hij gaat klinken :) raar maar waar, normale amp is voorzien van voldoende koelvinnen om hem koud te houden, eventueel kun je ze nog zwartten.


dit heeft volgens mij nix te maken met hoe warm je amp wordt, maar eerder, dat meer vermogen, doorgaans wel eens voor meer dynamiek durft zorgen, en van meer vermogen wordt je amp uiteraard warmer. maar ik denk eerlijkgezegd dat dit voor goedkope ampjes niet echt geldt.
X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 125
Joined: TueAug29, 2006 12:33:44 AM

Postby flexie » ThuNov01, 2007 10:12:01 PM

onder je achterbank !

beetje schuim eruit halen ten grote van je versterker en vola. :shock:
AX GTI best ever !!! :dance
flexie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 54
Joined: TueOct23, 2007 11:55:19 PM
Location: rotterdam

Postby Glenn@nl » ThuNov22, 2007 10:42:34 AM

Lijkt me

A) niet best voor de warmteafvoer

en

B) heb je wel eens op die achterbank gezeten?? Je voelt door het schuim heen de bodemplaat.. kan je nagaan wanneer je er nog 'n versterker tussen zet (met ribbels/punten), en schuim eruit haalt...
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Previous

Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron