mooie plek voor versterker

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

mooie plek voor versterker

Postby ome_kiwi » TueSep12, 2006 10:06:34 PM

Ik heb een leuk 250W xplop versterkertje die ik in mn ax wil inbouwen maar ik heb geen idee waar ik em kan zetten.

vanwege een chronisch volgepropte achterbak en het vaan moeten neerlaten van de achterbank is de achterklep geen re?le optie, die zij panelen van de achterbank gaan eruit om plaats te maken voor een leuk geknutseld paneel voor een 6"x9", ind e voordeur zitten al 2 rond12 xplopjes.

onder een stoel ben ik zelf niet kapot van, met soms mensen achterin en de zichtbaarheid van buitenaf (het is wel een leuke wijk verder hoor)

ik weet het even neit meer, iemand anders een origineel idee waar ik niet op kan komen? :D danke
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Postby Edwin » TueSep12, 2006 10:39:02 PM

Onderaan de hoedenplank?
Of gaat ie er ook vaak uit als je de achterbank naar beneden klapt?
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
User avatar
Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 605
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen

Postby Speederdd » ThuSep14, 2006 8:38:59 AM

Image

zo neemt die echt ni veel plaats vind ik (in mijn 1.5d)
User avatar
Speederdd
AX Master
AX Master
 
Posts: 1694
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Postby ome_kiwi » FriSep15, 2006 6:00:16 PM

daar neemt ie ook nog teveel ruimte in, want dat kost me dan makkelijk 10 cm achterbakruimte (en die heb ik allemaal nodig helaas).

de hoedenplank gaat er idd ook geregeld uit, daarom doe ik de 6x9 ook in de zijkant. t is echt een btje puzzelen, vandaar dat ik de hulptroepen erbij heb geroepen :lol: :D
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Postby Kakelbont » FriSep15, 2006 6:23:11 PM

Bijrijdersstoel eruit halen, dan kun je hem daar mooi aan de bodem bevestigen lijkt me en als je het stoeltje weer terug zet zie je hem niet meer.

Misschien een idee?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby Tijmen » FriSep15, 2006 6:26:40 PM

In je dashboardkastje? Of ergens in/onder je dashboard?

-edit- Idioot idee-modus --> In je reservewiel, onder de motorkap, eventuele ruimte achte je deurbekleding????
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby Edwin » SatSep16, 2006 6:21:39 AM

-Henry- wrote:In je reservewiel, onder de motorkap

Hangt dat wiel niet onderaan de auto onder je kofferbak?
Lijkt me niet echt de meest geschikte plaats vanwege het vocht etc. :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
User avatar
Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 605
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen

Postby Tijmen » SatSep16, 2006 7:17:26 AM

Ach dat weet jij, dat weet ik, en hij ook als z'n versterker naar z'n grootje is :D

Whoehoe! De idioot-idee modus werkt!!!
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby DuFF » SunSep17, 2006 12:36:19 AM

op ze kop op je dak !

:roll: sorry schoot me opeens te binnen? precies boven je achterbank in het midden, kabels tussen plafond en hemeltje laten lopen, zie je dan niet meer, en als 't goed is stoot niemand z'n kop/hoofd/helm er tegen 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby ome_kiwi » SunSep17, 2006 12:06:44 PM

DuFF wrote:op ze kop op je dak !

:roll: sorry schoot me opeens te binnen? precies boven je achterbank in het midden, kabels tussen plafond en hemeltje laten lopen, zie je dan niet meer, en als 't goed is stoot niemand z'n kop/hoofd/helm er tegen 8)


dat vind ik niet eens zo'n slecht idee :) maar denk je dat dat stukje vilt (of wat het ook moge zijn) wat op je plafond zit sterk genoeg is om die versterker te dragen?

en in het dashboard, als ik me goed kan herrineren zit daar ook je ecu, dus die geeft een partij storing waar je kriegel van wordt, maar mischien moet ie idd maar gewoon onder de bijrijderstoel ofzo.. of zijn er nog meer ideetjes? (iedereen wordt wel leuk crea zo)
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Postby Edwin » SunSep17, 2006 12:40:59 PM

Onder de bijrijdersstoel ging bij mij niet lukken, ik had te weinig hoogte om m'n versterker eronder te krijgen.
Maar misschien dat het bij een type1 of type2 anders is :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
User avatar
Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 605
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen

Postby pcrodent » SunSep17, 2006 2:13:18 PM

Nee dat dakviltje gaat je versterker ?cht niet dragen maar als je een of andere versteviging achter dat viltje weet te knutselen heb je w?l iets heel origineels :D
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby bad_my84 » MonSep18, 2006 8:48:00 AM

ome_kiwi wrote:en in het dashboard, als ik me goed kan herrineren zit daar ook je ecu, dus die geeft een partij storing waar je kriegel van wordt, maar mischien moet ie idd maar gewoon onder de bijrijderstoel ofzo.. of zijn er nog meer ideetjes? (iedereen wordt wel leuk crea zo)


Je ecu zit onder de motorkap, als je ervoor staat links, is een zwarte doos.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
User avatar
bad_my84
AX Master
AX Master
 
Posts: 1750
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Postby ome_kiwi » MonSep18, 2006 5:04:15 PM

bad_my84 wrote:[

Je ecu zit onder de motorkap, als je ervoor staat links, is een zwarte doos.


klopt, maar die zit zo dicht op je dashboard kastje, tenminste, bij mn type 1 was dat, ga ervanuit dat het bij mn 2 nu ook zo is, dat ik er niets in de buurt kon leggen...

onder de stoel gaat denk ik wel passen, dan heeft ie genoeg ventilatie van de zijkanten en hij zal dnek ik (schatting) met een plankje 12 mm eronder niet veel hoger komen dan 6 ? 7 cm, dus dat kan wel, maar ik ben nogsteeds op zoek naar een originele plek, dak is erg leuk maar denk niet dat je in die beperkte ruimte tussen je vilt (laten we het zo maar blijven noemen) en het plaatwerk van de buitenkant iets kunt maken, laat staan vastkrijgen, denk dat lijm, de enige oplossing volgends mij, na een hete / koude periode (zon regen) al redelijk snel de geest geeft...
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Postby Joost » MonSep18, 2006 5:04:34 PM

idd stuk dakbekleding eruit jassen :D

had nog niet alles gelezen en zag dat Duff met het goede idee kwam.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Glenn@nl » MonSep18, 2006 6:50:34 PM

ome_kiwi wrote:klopt, maar die zit zo dicht op je dashboard kastje, tenminste, bij mn type 1 was dat, ga ervanuit dat het bij mn 2 nu ook zo is, dat ik er niets in de buurt kon leggen...

onder de stoel gaat denk ik wel passen, dan heeft ie genoeg ventilatie van de zijkanten en hij zal dnek ik (schatting) met een plankje 12 mm eronder niet veel hoger komen dan 6 ? 7 cm, dus dat kan wel, maar ik ben nogsteeds op zoek naar een originele plek, dak is erg leuk maar denk niet dat je in die beperkte ruimte tussen je vilt (laten we het zo maar blijven noemen) en het plaatwerk van de buitenkant iets kunt maken, laat staan vastkrijgen, denk dat lijm, de enige oplossing volgends mij, na een hete / koude periode (zon regen) al redelijk snel de geest geeft...


Uhh probeer het eens met Simson High-tack; een montagelijm dat kan tegen temperaturen van -40 tot 100 graden!

http://www.simson.nl/products-detail.asp?PageID=873&Titel=NL%20High%20Tack

Dat dakvilt houd het niet, dus je zou er dan wat uit moeten snijden en bijvoorbeeld met een stuk triplex ertussen de versterker direct aan het dak lijmen

(misschien kan Joost wat Simson kit leveren...?)
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Postby CitroCin » TueSep19, 2006 11:01:46 PM

Zal ik ook nog een ideetje opperen dan!?
Haal je achterbank zitting eruit, draai em om haal wat schuim weg, op die plek de versterker monteren in de auto, klaar.....
En een versterker wordt iets warm als ie voluit staat te spelen maar over het algemeen kan het prima hoor.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Postby Joost » TueSep19, 2006 11:39:45 PM

Glenn@nl wrote:[Uhh probeer het eens met Simson High-tack; een montagelijm dat kan tegen temperaturen van -40 tot 100 graden!

http://www.simson.nl/products-detail.asp?PageID=873&Titel=NL%20High%20Tack

Dat dakvilt houd het niet, dus je zou er dan wat uit moeten snijden en bijvoorbeeld met een stuk triplex ertussen de versterker direct aan het dak lijmen

(misschien kan Joost wat Simson kit leveren...?)



leveren wel 15 eur de koker.
na plakken hoef je niets te ondersteunen dat blijft gewoon plakken
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby ome_kiwi » SunSep24, 2006 12:04:35 AM

15 eu per tube valt best mee, en het originaliteitsgehalte bevalt me eigenlijk wel..
is alleen een helse klus om alle kabels ongezien naar het pafond te trekken, ik denk dat ik volgende week even een paar uurtjes ga lopen k*tten om te zien of het te doen is en in het geval dat het lukt wil ik graag zo n tube ff halen bij je.....
onder het schuim in de achterbank vind ik niet zo'n verschrikkelijk goed idee, sorry, heb er zelf ook al aan gedacht maar k heb een zwager van +- 100 kilo, en als die achterin zit dan is die versterker bij de eerste drempel gewoon dood, ongeacht of je er schuim tussen laat zitten of niet...

maar zoals ik al zei, k ga ff met de kabels stoeien want ik vind aan het plafond een geweldig leuk idee

bedankt allemaal
(no hard feelings Citrosanfan?)
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Postby ome_kiwi » SunSep24, 2006 12:10:47 AM

heb even op de site van die kit gekeken, wat een wereldspul, dat is gewoon de force (van star wars) in een tube, it keeps the universe together :) k hoop dat het lukt met de kabels, k vind het nu al leuk....
Live fast, Die Young
User avatar
ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: ThuAug17, 2006 5:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Next

Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests