Subwoofer probleem

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Subwoofer probleem

Postby Mark » SunJan06, 2008 4:35:19 PM

Oke ik heb een heel raar probleem. Na de aanrijding heb ik mijn woofer. Een kist met 2 JBL 1000watt woofers, mijn hoedenplank met 2 Jbl speakers en mijn Pioneer MP6800 radio uit de auto gehaald.

Dacht dat ie toch nooit meer ging rijden.

Later alles ingebouwd. En ja hoor. Mijn subwoofers spelen niet.

Het probleem alsvolgt.

Ik gebruik 3 pre-outs. Front LR / Rear LR / SUB LR.
Alles is aangesloten op een JBL GTO755.6 versterker. 6 kanaals.
Front en Rear speakers spelen perfect.

Alleen bijna geen bas. Alles op de pioneer al open gezet. Geen resultaat. Als ik bij mijn radio van de sub pre-out de L of R los trek gaat 1 woofer spelen zoals het hoort. Duw ik L of R er weer in. Dan gaan ze alle twee weer zachtjes spelen.

Als ze zachtjes spelen en schroef 1 van de 2 speaker draden naar de sub los. Dan gaat de overige op normaal volume spelen.

Wat heb ik al gedaan:

Een exacte zelfde versterker van een maat erin geschroeft. Geen resultaat. Die doet hetzelfde.

In plaats van mijn autoradio mijn pocket PC gebruikt. Ook geen resultaat. 2 woofers is zacht spelen 1 is normaal volume.

Ik snap er echt HELEMAAL NIETS meer van. Het lijkt erop dat zowel mijn versterker als de radio gewoon in orde zijn. Wat kan zoiets raars nou veroorzaken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby Bluedolphin » SunJan06, 2008 4:45:19 PM

Weet niet precies wat voor aansluitingen je hebt op je versteker en op de woofers.

Maar zitten de subs wel op de goede versterkerkanalen?? die als woofer kanalen op de versterker zitten.
dan kun je de versterker denk ik ook nog wel bij regelen dat de versterker meer volume (stroom) krijgt/geeft.

weet ook niet hoe je het hebt aangesloten. de subs op de versterker?? hoeveel Ohm dat de subs krijgen en nodig hebben??

kunt ook eens op http://www.12vhifi.nl kijken.
altijd handige audio info.
Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 194
Joined: WedOct24, 2007 10:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk

Postby Mark » SunJan06, 2008 5:16:21 PM

Ik heb opzich aardig wat verstand van caraudio.
En zoals het zit heeft het altijd gezeten.

Op de versterker heb je speaker uitgangen voor Front LR / Rear LR / en Sub LR.

De subs zitten gewoon netjes op L + en - en R + en -.

Het is gewoon zo vaag dat als je de speaker draden van 1 van de 2 losmaakt de andere dan opeens op het volume gaat spelen wat ie altijd gedaan heeft. Als ik er 1 gebrugd aansluit speelt ie wel hard.

Nou ja binnenkort maar is een andere kist testen.

Iemand hier ervaring mee? http://www.pimtensen.nl/shop_details.ph ... cur_id=385

Dan is mijn probleem ook opgelost. 1 sub ipv 2. Gebrugd aansluiten en klaar. Die kist die er nu inligt is LOOD zwaar en zorgt voor aanlopers. Neemt ook mijn complete kofferbak in beslag en dat begin ook zat te worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby dvdoornik » MonJan07, 2008 9:13:58 AM

toevallig niet de speakers in tegenfase aangesloten?
dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 361
Joined: FriAug18, 2006 1:35:11 PM
Location: Zeeland

Postby Mark » MonJan07, 2008 7:31:21 PM

Nee alles zit goed. Ga eerst wel een andere woofer bestellen. De kist van nu weeg 25KG. En neemt me hele kofferbak in beslag.

Als ik die andere heb met 1 woofer erin sluit ik hem wel bridged aan. Heb ik ook nog wat ruimte in mijn kofferbak over.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven

Postby Mark » WedJan09, 2008 7:59:42 PM

Nieuwe Woofer hangt erin!

http://www.rebelio.nl/app/urwfilter/cat ... index.html

Bizar man hoe hard dat ding gaat. Harder dan mijn dubbele woofer. Helaas is deze nog steeds 20kg. Maar 4kg lichter dan mijn vorige.

Maar goed meer kofferbak ruimte. Toch 4kg eraf. En hij gaat volgens mij nog harder dan mijn vorige dubbele woofer.

Dit is zo'n Bass Pass woofer ofzo. Die andere lagen gewoon in een dichte kist. En keek je zo op het JBL logo. Maar dit gaat volgens mij wel harder in deze kist constructie.

Nou nog een keer de ledjes aansluiten. Had gehoop dat ze aan zouden gaan als ie gaat spelen. Maar je moet er gewoon 12volt op aansluiten. En met een schakelaar heeft het ook niet zoveel zin.

En een relais aan je remote draad is ook wat overdreven.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroen Saxo VTS Vbak
- Citroen Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image
User avatar
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2420
Joined: ThuJul03, 2003 8:52:45 PM
Location: Bodegraven


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron