Accu probleempje na inbouwen ICE

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Accu probleempje na inbouwen ICE

Postby AphexTwiins » SunApr20, 2008 9:41:49 PM

beste leden,

gisteren heb ik zojuist mijn mooie nieuwe sony xplod radio, + Fusion speaker, en versterker + sub geinstalleerd en het werkt allemaal perfect. Het klinkt echt super, mooie volle bas en lekkere high en mid tonen. (fotos komen nog :))

maar nu,
als ik echt alles voluit zet dan wil mijn beste axtje niet meer wegrijden bij het stoplicht, ik trek dan gewoon op maar hij komt héél langzaam of bijna niet vooruit. En slaat vervolgens gewoon af. (ookal geen je veel gas hij gaat gewoon niet sneller rijden) Nu weet ik dat de accu niet meer zo perfect is. dat is geloof ik nog de eerste maar toch zou het dan aan een te slappe accu kunnen liggen? Ook is hij bijna niet meer vooruit te branden. Als ik alles dan zo hard luister dan beginnen de koplampen ook wel een beetje mee te dansen, leuk maar niet wat ik wil. Er zit trouwens geen codensator tussen zou dat ook nog helpen?

Lijkt me sterk dat dit door het gewicht komt van die subwoofer, want dat is hooguit +15 kg ofzo? Ik hoop dat ik snel dit probleembje heb opgelost, tot die tijd maar niet zo hard draaien dan denk ik.

alvast super bedankt :)
Image
Citroën AX 1.1i TGE
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 210
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Postby RichardRR » SunApr20, 2008 10:25:38 PM

Het is waarschijnlijk een combinatie van. Je trekt in ieder geval te veel stroom voor wat ie kan leveren... alleen maar goed als je het mij vraagt :lol:

Als je het goed wil doen haal je een nieuwe accu, en een revisie dynamo.. Als je alleen de accu doet loop je het (heel waarschijnlijke) risico dat je dynamo(de stroomopwekker) het als nog niet trekt en dat je accu leeggetrokken wordt..
Dus een frisse dynamo en accu, en je problemen zijn 100% zeker weg
Ax is back
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
 
Posts: 233
Joined: WedSep29, 2004 11:42:57 PM
Location: Hapert

Postby AphexTwiins » MonApr21, 2008 7:21:48 AM

en erm, heb je toevallig een indicatie in hoe sterk die accu, en die dynamo moet zijn? Natuurlijk is dat bij de dealer de hoofdprijs, dus wellicht een goedkopere manier?
Image
Citroën AX 1.1i TGE
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 210
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Postby Guido_AXGT » TueJun24, 2008 9:28:08 PM

Heb je de juiste dikte kabels verwerkt? Ook de massakabel van de accu aan de carosserie vervangen voor een dikker exemplaar? Kabels van de dynamo vervangen voor dikkere varianten?

Fusion is een goed merk, trekt nogal wat stroom. Heb je een goed massapunt gemaakt? Anders eens een voltmeter op je accu houden, weet je meteen of je spanning inzakt... Eerst meten, dan pas kopen, want je weet de oorzaak van het probleem niet eens.
User avatar
Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 234
Joined: ThuMay15, 2008 4:04:45 PM

Postby Emel » TueJun24, 2008 9:46:56 PM

ik zou eerst een condensator er tussen zetten..

dan een nieuwe accu of bij laden!

dan kijken hoe dat gaat..

gaat het weer fout.. dan zal ik naar me dynamo gaan kijken :wink:
Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 243
Joined: TueJun10, 2008 10:11:17 AM
Location: Ede


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron