Radio aansluiten

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Radio aansluiten

Postby Punaxio » FriJun12, 2009 7:00:28 PM

Vanmiddag ben ik begonnen met het inbouwen van de nieuwe Xplod speakers van Sony.

Eerst heb ik linker uitgebouwd en de nieuwe aangesloten, dit werkte.
Vervolgens heb ik de rechter speaker aangesloten. Hier kwam véél minder geluid uit bij het instellen van de 'balance' op de radio.
Alleen de linker speaker werd hierbij in geluid versterkt of verzwakt.

Ervan uitgaande dat dit probleem te wijten is aan de radio (Origineel uit 1991) lag heb ik deze eruit gehaald.
Vervolgens op zolder nog een oude JVC radio (Met CD!) kunnen vinden en deze geprobeerd aan te sluiten.

Echter, op deze radio zat geen aansluiting "oude" aansluiting als uit 1991. Daarom moesten deze kabels bij elkaar worden gezocht. Met de speakers was dit geen probleem, maar met de power wel. Er zitten namelijk 2 stekkers aan, een gele en een zwarte.
Het meest logische leek mij om geel aan geel te doen en zwart. Dit werkte niet en gaf juist kortsluiting en er brandde een 15a zekering door.
Al met al is het mij nog niet gelukt om de "nieuwe" radio werkend te krijgen. Ook met een 12V meter is niet duidelijk te zien waar de "Plus" en waar de "Massa" op zit. Het leek dat op beide kabels de "Plus" aangesloten zit.

Een tweede oplossing zou zijn het aanleggen van een nieuwe audiokabel op de rechter speaker, maar dat dit probleem aan de radio zou liggen leek mij wat meer voor de hand liggend.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een verklaring voor het aansluiten van de plus en massa op de radio?

Bas
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby v.andriessen » FriJun12, 2009 8:47:39 PM

Zullen we er zondag even naar kijken?!?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby Punaxio » FriJun12, 2009 9:00:03 PM

v.andriessen wrote:Zullen we er zondag even naar kijken?!?


Kan ook... Heb vanavond even de draadjes vervangen voor langere om even iets meer ruimte te creeeren.
Daarna geprobeerd om de oude radio stroom te geven en dit werkte.

Conclusie: De radio om de rechterspeaker mee te testen is dood.

Inderdaad pas zondag, bij ontvangst van nieuwe radio van Happytree, de mogelijkheid om te testen.

iig bedankt!:)
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests