Opeens geen lage tonen meer ...

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Opeens geen lage tonen meer ...

Postby Rock's » SatMar27, 2010 2:32:01 PM

Ik gebruik mijn radio niet vaak, maar toen ik hem laatst weer eens wilde gebruiken viel me op dat alleen de tweeters het nog maar doen :?

Ik heb een composet, ik heb de bedrading op de HU nagekeken, maar dit zit allemaal gewoon goed en vast.
De bedrading op de filterkastjes zit ook allemaal goed ....

Zou ik beide filterkastjes zonder reden hebben gesloopt ? (hij staat nooit hard)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Netheo » SatMar27, 2010 7:55:38 PM

al eens naar de radio zelf gekeken, toevallig geen jazz ding ingesteld ofzo???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Postby Rio97 » SatMar27, 2010 11:59:22 PM

Jij zweert toch ook bij Alpine radio's?
Bij mijn Alpine zit de warmte wisselaar aan de achterkant vrij dicht op de tulp uitgangen. Afgelopen herfst is de dichtsbijzijnde tulpstekker die naar de versterker gaat gesmolten wat ook erg rare effecten op het geluidsbeeld gaf.

Uiteindelijk een nieuwe (peperdure) signaalkabel van de radio naar de versterker getrokken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Rock's » SunMar28, 2010 8:12:16 AM

Ik heb de hoedenplank er in gelegd met de 6x9ns en die geven wel een perfect geluid ...

Ik denk dat beide filterkasten het hebben begeven om 1 of andere vage reden (ik heb er nog 2 liggen en ga die ff proberen.)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby okke » MonMar29, 2010 9:19:08 PM

Weet je ECHT heel zeker dat de kabels naar je woofers in orde zijn? Kan mij niet voorstellen dat je filters zo maar stuk zijn. Je kan ook eens een multimeter op de speakers zetten, meet je ongeveer 4 ohm en dan zijn ze goed. Of sluit eens een andere speaker aan op het filter en kijk of het werkt. Ik heb vaak gehad dat de kabelschoentjes na verloop van tijd altijd los gaan zitten (koud/warm in je auto en vocht). Besloten om toen de kabels direct op de connector van de speakers te solderen, en nooit meer last gehad!
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).
User avatar
okke
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 137
Joined: TueJun20, 2006 1:45:55 PM
Location: Utrecht


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron