Hulp gevraagd Direct Sub Drive

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Hulp gevraagd Direct Sub Drive

Postby gnious » ThuApr15, 2010 2:11:48 PM

Hai haiii.

Daar ben ik weer met een waarschijnlijk o zo simpele vraag waar ik zelf het antwoord niet op kan vinden. :roll:

Ik heb een paar maandjes geleden de Pioneer DEH-P4100SD autoradio aangeschaft. http://www.pioneer.eu/nl/products/DEH-P4100SD/print.html
Ik had al 2 Pioneer speakers in mn deuren en 2 6x9 speakers in m'n zelfgefabriceerde hoedenplank en dit werkt opzich prima, wil het niet dat ik toch wat bass mis.

Nu kreeg ik van een vriend een zelfgefabriceerde MDF kist met daarin een leuke JBL subwoofer. Nu wil ik deze aansluiten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De een zegt dat ik een los klein versterkertje moet halen om die sub aan te sluiten, terwijl de ander ervan overtuigd is dat ik deze via de "Direct Sub Drive" aansluiting direct op mn radio kan aansluiten.

Mijn vraag dus, is het echt noodzakelijk om er een versterker tussen te hangen of kan de sub inderdaad direct aan mn radio aangesloten worden en hoe doe ik dat?

Uiteraard ben ik op zoek naar de goedkoopste werkende oplossing :P


Alvast enorm bedankt!![/url]
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden

Postby grietje » ThuApr15, 2010 3:06:50 PM

volgens mij hebben sommige radio's idd de mogelijkheid om hem direct op je radio te zetten (ingebouwde mini-versterker)

Ik denk echter dat het zonder versterker niet echt een ' aanvulling' gaat zijn op de muziek kwaliteit, maar dat is waarschijnlijk wat anders ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby gnious » ThuApr15, 2010 3:32:42 PM

Okee, dus in principe moet het dus kunnen?

Denk dat ik die radio er dan maar ff met beleid uitsloop en ga kijken waar die aansluiting precies zit en hoe dat dan verder moet.

Bedankt voor je snelle antwoord!
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden

Postby v.andriessen » ThuApr15, 2010 11:51:39 PM

ik zou daar niet veel van verwachten... van die direct sub drive. Hooguit komt daar 10 watt uit als je weet hoe je het moet aansluiten.

Ik heb net even een plaatje bekeken van de achterkant, maar ik zie niet echt duidelijk waar je nou de draadje vandaan moet halen. Misschien zitten ze in de iso stekker :?

Ik zou als ik jou was een klein versterkertje ergens op de kop tikken (marktplaats) voor niet te veel, daar heb je waarschijnlijk al veel meer aan.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby Mastenhose » FriApr16, 2010 12:30:12 AM

v.andriessen wrote:ik zou daar niet veel van verwachten... van die direct sub drive. Hooguit komt daar 10 watt uit als je weet hoe je het moet aansluiten.

Ik heb net even een plaatje bekeken van de achterkant, maar ik zie niet echt duidelijk waar je nou de draadje vandaan moet halen. Misschien zitten ze in de iso stekker :?

Ik zou als ik jou was een klein versterkertje ergens op de kop tikken (marktplaats) voor niet te veel, daar heb je waarschijnlijk al veel meer aan.


Of bij de Kijkshop of Mediamarkt een low-budget versterkertje kopen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby gnious » FriApr16, 2010 11:38:19 AM

Ik heb net na wat googlen het een en ander gevonden.

MOSFET50 en EEQ+ kunnen worden gecombineerd tot Direct Sub Drive. EEQ+ filtert het uitgangssignaal van de achterkanalen; de krachtige MOSFET 50 stuurt de ultragevoelige Pioneer-subwoofers direct aan, zonder separate component-versterker. MOSFET 50 kan ook 2-ohmige luidsprekers aansturen, met een vermogen van niet minder dan 1 x 70 W achterin; dat geeft een unieke configuratie van 2 x 50 W voorin en een subwoofer van 1 x 70 W


Ik ga straks maar even de kabels van mn achterste speakers aansluiten op de sub. Ben benieuwd... :)
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden

Postby gnious » SunMay09, 2010 3:49:29 PM

Het werkt, maar ik gooi er binnenkort toch wel een versterkertje tussen. Maar het is al een hele verbetering.:)
gnious
AX driver
AX driver
 
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron