geen audio.?!

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

geen audio.?!

Postby robbie » SatDec11, 2010 10:50:07 AM

hallo,
ik heb mijn ax 2 maanden geleden aangeschaft.
maar ik heb er geen audio in zitten.
ik heb er zelf geen verstand van en me oom er naar laten kijken en die zegt dat de voedingskabel weg is.
wat zou ik nu kunnen doen om wel muziek te luisteren?
want met een ghettoblaster de weg op met 10 dikke penlights erin gaat ook niet wat worden op lange termijn.
alvast bedankt.

robbie
robbie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: WedDec08, 2010 11:06:46 PM

Re: geen audio.?!

Postby Henk Bats » SatDec11, 2010 11:22:44 AM

robbie wrote:hallo,
ik heb mijn AX 2 maanden geleden aangeschaft.
maar ik heb er geen audio in zitten.
ik heb er zelf geen verstand van en me oom er naar laten kijken en die zegt dat de voedingskabel weg is.
wat zou ik nu kunnen doen om wel muziek te luisteren?
want met een ghettoblaster de weg op met 10 dikke penlights erin gaat ook niet wat worden op lange termijn.
alvast bedankt.

robbie


Als dit echt een serieuze vraag is lijkt het mij verstandig dat je iemand opzoekt met een klein beetje vetrstand van zaken.

Anders zie ik nog gebeuren dat je AX in rook opgaat en volgens mij kan dat nooit de bedoeling zijn.

Groetjes, Henk

P.S.
In het algemeen vinden we het wel leuk als iemand zich even voorsteld in het "Wie is Wie" topic
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby reg10 » SatDec11, 2010 2:18:36 PM

Dat dacht ik eerst ook dat er geen bekabeling was. Maar als je in het gat waar de radio hoort te zitten aan de linkerkant helemaal achterin je hand er in steekt zal je waarschijnlijk een bosje kabels vinden met de voedingskabels en de kabels voor de speakers. Als je in de buurt woont van breda kan ik ze wel vinden voor je, tenzij deze weggeknipt zijn door de vorige eigenaar.

Oja dat geld voor een type 2 trouwens
reg10
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 24
Joined: FriJan09, 2009 1:04:25 AM
Location: breda

Postby DuFF » SunDec12, 2010 7:13:31 PM

Maak een wie=wie aan, stel je voor, meld erbij in welke regio je woont, en misschien krijg je wel een aanbod van iemand in de buurt die even voor je kan kijken :)

en een losse radio in de auto werkt perfect, zo heeft clublid Beefy op zijn bijrijdersstoel een bouwradio in de gordels gezet en dat ging prima.

maar om dit antwoord officieel te maken:
er hoort een pluskabel te lopen vanaf je accu, en dan of wel of niet via je contact (dat je de radio niet kan aanschakelen als het contact uit is, dit is veiliger en slimmer)
deze pluskabel hoort voorzien te zijn van een zekering.
en er horen wat kabeltjes te lopen die naar je speakers gaan.....mits er natuurlijk helemaal geen speakers in je ax zitten ?
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby AlexanderB » SunDec12, 2010 7:17:16 PM

nou moet ik wel zeggen dat de standaardbedrading van een fase 1 ook erg karig is, dus een +, - (en n geschakelde +) en n setje speakersnoeren trekken is eigenlijk geen overbodige luxe :)
geen idee of het beter is in een fase 2, ik hoop het :P
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby robbie » MonDec13, 2010 11:10:03 PM

oke ja er lopen wel wat snoertjes maar de voeding zeg maar die is weg geknipt.
dus nu weet ik niet echt hoe ik m'n voeding bij de accu vandaan kan halen?

ja er zitten wel speakers in
antenne kabel ook btw
robbie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: WedDec08, 2010 11:06:46 PM

Postby AlexanderB » MonDec13, 2010 11:38:48 PM

oke, raar dat de boel afgeknipt is dan, maar oke.
t beste kan je de radio gewoon aansluiten op de bijbehorende zekering, dat is dus ff kloten onder het dash om daar een +draad vandaan te halen naar het zekeringkastje. de -draad kan je ongeveer achter het zekeringkastje kwijt, daar zit namelijk ergens een aardpunt (moer op stukje draadeind dat uit het brandschot steekt.)
als de speakerdraden het nog doen, heb je dan muziek. mocht je perse n geschakelde + willen ook, dan moet je ff bij de stuurkolom de draad daarvoor zoeken, of aftappen van t juiste relais.
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby DuFF » TueDec14, 2010 5:32:31 AM

de kabel is weggeknipt ? dus je ziet hem wel zitten ? heb je voldoende ruimte om erbij te komen om hem te verlengen ?
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby robbie » TueDec14, 2010 6:02:21 PM

ja er zijn een aantal draden weggeknipt die er nog wel zijn.
ik weet echt niet wat ik ermee moet
misschien is het handig als ik er van de week een paar fotos van maak zodat jullie snappen wat ik bedoel.

groet
robbie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: WedDec08, 2010 11:06:46 PM

Postby DuFF » TueDec14, 2010 6:18:25 PM

doe dat, heb geduld ! en doe geen overhaaste acties.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests

cron