Speakers op de plek van flessenhouders

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Re: Speakers op de plek van flessenhouders

Postby NickySchelfaut » SatMay28, 2011 8:18:00 PM

mm heb geprobeert wat je zei, maar icm mijn pioneer boxjes klonk het nergens naar, bakjes eruitgehaald en het was perfect?

Zal weer door het type box komen ofzo? Ik vraag me btw af hoe jullie dat geregeld hebben met de draad tussen de deuren? een stukje slang, gewoon aftapen en de gemaakte gaatjes in de rubbers dichtkitten?

wil de kabels namelijk wel langs de gaten in de deur lijden.


-trouwens, v.andriessen, hoe heb jij dat leer zo mooi gekregen op de hoeken? vooral bij de rondingen zijn het bij mij vooral plooien geworden (niet lelijk of opvallend) maar toch, en ook op het hoekje lukte het niet elke keer even mooi (heb er wel een techniekje voor verzonnen waardoor je het hout niet ziet, maar zo mooi als bij jou is het niet. Je ziet dat er 2 lapjes leer over elkaar zijn gegaan bij mij..
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Speakers op de plek van flessenhouders

Postby v.andriessen » SatMay28, 2011 10:26:25 PM

NickySchelfaut wrote:mm heb geprobeert wat je zei, maar icm mijn pioneer boxjes klonk het nergens naar, bakjes eruitgehaald en het was perfect?

Zal weer door het type box komen ofzo? Ik vraag me btw af hoe jullie dat geregeld hebben met de draad tussen de deuren? een stukje slang, gewoon aftapen en de gemaakte gaatjes in de rubbers dichtkitten?

wil de kabels namelijk wel langs de gaten in de deur lijden.


-trouwens, v.andriessen, hoe heb jij dat leer zo mooi gekregen op de hoeken? vooral bij de rondingen zijn het bij mij vooral plooien geworden (niet lelijk of opvallend) maar toch, en ook op het hoekje lukte het niet elke keer even mooi (heb er wel een techniekje voor verzonnen waardoor je het hout niet ziet, maar zo mooi als bij jou is het niet. Je ziet dat er 2 lapjes leer over elkaar zijn gegaan bij mij..


je moet het overtollige leer gewoon wegsnijden en op de rondingen moet je gaan inknippen, zodat je dus geen overtollig leer overhoudt. Aan de achterkant kan je dan alles vast nieten en wordt het dus niet te dik.
Op de scherpe hoeken moet je nog een heel klein stukje overlaten om omtevouwen over de hoek heen.
Tis een beetje lastig uit te leggen :( ... misschien toch maar een keer een howto maken.... :)

als het goed is zitten er in je deuren al gaatjes waar de bedrading doorheen kan... dat is de voorbereiding voor electische ramen en centrale deur vergrendeling. Er zitten dopjes in waar je gewoon een gaatje in moet prikken en je draad doorheen moet trekken. Je kan het een beetje zien op mijn foto...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Re: Speakers op de plek van flessenhouders

Postby NickySchelfaut » SunMay29, 2011 4:06:03 AM

ja een heel klein stukje om er omheen te vouwen, die dan op de zijkant vastnieten en daarover weer leer heen trekken, zodat je toch een hoek hebt met leer er helemaal om heen.maar het niet te dik is :)

alleen om de rondingen vond ik het heel moeilijk om het in te knippen zonder het zichtbaar te maken.
User avatar
NickySchelfaut
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 178
Joined: MonDec27, 2010 1:42:10 PM

Re: Speakers op de plek van flessenhouders

Postby j0achim » WedDec21, 2011 3:01:42 PM

Een kleine tip van mijn kant, ik ben wel twee weekenden bezig geweest, maar ik heb wel een hele composet in mijn deuren zitten, tenminste woofer en mid. De tweaters zitten op mijn dashboard.
Image

edit: afbeelding passend gemaakt
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Previous

Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests