Originele speakerdraad 3 deurs

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Originele speakerdraad 3 deurs

Postby j0achim » MonMay02, 2011 1:59:16 PM

Vorige week heb ik een nieuwe radio in de GTI geplaatst. Ik heb constant plus, massa en geschakeld plus, dus de radio gaat aan en uit, en de zenders worden nog onthouden ook!
Echter zaten op de oude radio (waar ik geen frontje van heb) nog 4 draden voor de speakers. Deze heb ik aangesloten op mijn radio, helaas geen geluid. Dus ik mijn speakers uit mijn "achterdeuren" gehaald. Hier zat wel draad aan. De stekkers heb ik losgehaald en de speaker direct op de radio. Zo krijg ik geluid.
De draden aan de speakers waren ook andere draden dan die achter mijn radio uit komen. Kortom zijn de originele draden waarschijnlijk ergens in de auto doorgeknipt. Dus moet ik nieuwe draden gaan leggen. Helaas liggen deze draden volgens mij onder de vloerbekleding welke vastgelijmd zit en waar ik dus niet bij kan. (zonder echt alles te moeten slopen) Weet iemand hoe ik vrij makkelijk nieuwe draden kan trekken zonder dat ze dwars door de auto lopen, dus wel netjes weggewerkt.
Want volgens mij gaat het origineel door je dorpel heen, en dan onder je mat door. Echter zie ik het snoer nergens meer uit komen. Dus wellicht dat iemand nog een idee heeft waar dit snoer door de vorige eigenaar afgeknipt zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Originele speakerdraad 3 deurs

Postby Mastenhose » MonMay02, 2011 2:19:14 PM

De vloerbedekking zit in ieder geval niet gelijmd. Hoe de speakerkabels exact lopen kan ik me niet exact meer herinneren, wel weet ik nog dat de speakerkabel in de 'bak' onder het achterzijruitje doorgestekkerd werd met een gele stekker.
De kans dat er één of andere onverlaat in de bedrading heeft zitten knippen is natuurlijk ook behoorlijk realistisch (helaas)...
Kabeltjes kun je zelf ook gemakkelijk trekken, van achter de radio achter het dash langs naar de zijkanten, ze daar onder je vloerbedekking wegwerken en ter hoogte van je bakken onder de achterzijruitjes weer naar boven laten komen. Je kunt ook de oude bedrading volgen en zien hoe die door de auto heen loopt! :)

Succes!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Originele speakerdraad 3 deurs

Postby j0achim » MonMay02, 2011 2:53:28 PM

Bedankt voor je antwoord. Ik ben inderdaad bang dat er goed geknipt is, er lagen ook dikke kabels naar de kofferbak, tulip, plus, en speakerdraad. Alleen lag dit dwars door de auto heen, dat is dus direct de bak in gegaan.
Maar dan ga ik eerdaags die vloerbedekking er maar uit halen, ik kreeg hem niet zo snel los, maar ik was ook te gehaast. Maar dan wordt het gewoon een volgend project. Eerst de gaten achter mijn koplampen weg en de kop er terug op, dan kunnen de stoelen er weer uit om dat draad te volgen :music
En dan maar hopen dat die 2 weg 80 watt pioneer boxjes over mijn Remus uit komen :twisted:
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Originele speakerdraad 3 deurs

Postby Mastenhose » MonMay02, 2011 3:11:58 PM

j0achim wrote:En dan maar hopen dat die 2 weg 80 watt pioneer boxjes over mijn Remus uit komen :twisted:


Een Remus is doorgaans een nette stille demper! Er is een hoop dat veel meer herrie maakt! ;)
Vloerbedekking is niet zo moeilijk, haal je kunststof dorpellijstjes (die over je deurrubbers vallen) los (één parkertje naast je stoel is wat lastig te bereiken!) en onder het dashboard zit de vloerbedekking vast met kunststof doppen, kan niet missen! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Originele speakerdraad 3 deurs

Postby AlexanderB » TueMay03, 2011 8:41:26 PM

en anders prop je de draad gewoon tussen het plastic randje zonder m los te schroeven, achter hoekje optillen van de mat, en dan door het originele gat naar het bakje naast de bank. dat is hoe de originele speakerdraad ook ligt.. nouja, bijna dan, die ligt het 1e stuk onder de mat ipv achter het plastic randje, maargoed, komt wel van onder de mat door een gaatje die speakerbak in. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Originele speakerdraad 3 deurs

Postby j0achim » WedMay04, 2011 10:30:39 AM

Dat is inderdaad de snelle oplossing. Ik ga toch voor de oplossing van Mastenhose. Even de stoelen eruit en de vloerbedekking los. Dan leg ik gelijk maar tulip en een dikke rode draad naar achteren. Je weet nooit wat er in de toekomst in de kofferbak komt toch?
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven


Return to I.C.E [In Car Entertainment]

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests