Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » SunSep03, 2017 9:28:17 PM

GTI:
Het laadprobleem is reeds opgelost. Zie daarvoor het draadje. Amai, twas serieus zoeken, maar ik geef nie graag op. Ik kon ook een beun-oplossing met een stuurdraad gefixt hebben, maar ik wou de oorzaak weten.
Ondertussen is dat kl*te alarm er ook eindelijk uit.

Helaas sloeg de roestduivel vrij ernstig toe thv de kofferbak waardoor hij waarschijnlijk niet door de keuring zou komen. Daarom ga ik er nu eerst wat laswerken aan uitvoeren. (al heb ik daar nu geen tijd voor, maargoed)
Het plaatwerk heb ik wel al. Ik zou graag alle puntlassen doorboren en alles zoveel als mogelijk op de originele plaats vast zetten.

Image
Image
Image

11TRE aka de pimp (de grijze 5deurs):
De AX waar het allemaal mee begon en die ik reeds in 2006 aankocht stond sedert ongeveer begin 2010 in m'n loods gestald.
Deze hadden we met enkele vrienden een goeie 2 jaar terug reeds half terug op punt gezet maar toen kregen we de remmen niet ontlucht. (wat we ook probeerden) Omdat ik hem toen toch niet echt nodig had, zette ik hem terug aan de kant.

Ik probeerde nu dus de remmen te onluchten, en dat lukte gewoon direct in 1 keer! Motivatie te meer om de rest ook aan te pakken.
Vast vergeet ik een pak, maar ff een lijstje van wat er aan gebeurd is sedert zn laatste km's op baan:
- kofferbak gezandstraald, epoxy + nabehandeling
- gereviseerde + verlaagde achteras geplaatst, 4 gaats. Er zit een saxo VTS torsiestaaf in.
- GTI voorpoten met zga nieuwe lagers + GTI draagarmen en torsiestaaf
- VTS remmerij met DS2500 blokken
- Nieuwe remleidingen + remslangen rondom
- Remdruk is regelbaar van binnenin tijdens het rijden. Erg leuk om ze wat meer naar achteren te zetten en te spelen!
- Bilstein Group-N dempers rondom + originele AX Cup veren (die veren zijn wss maar tijdelijk omdat ze eigenlijk van Stuart zijn :P)
- Originele wieldoppen!

Image

gtiwielen liepen helaas aan:
Image

Hierbij komt nu opnieuw de vraag, moet ik er GT5-skirts op zetten zodat het wel past? (heb ze) Ik heb nu een 165's liggen maar mis toch een beetje grip. Beetje zonde van de ophanging, niet?

Bij de keuring:
Image

let op de ax achter me :)

Het zou geen AX wezen moesten er niet problemen mee zijn. Hij valt nog af en toe eens uit. Dan kan ik hem vrij direct terug starten. Soms ook eens inhouden.
Misschien de ontstekingsmodule, ik moet nog eens kijken. Nu druk bezig met de verhuis van vriendin die bij me komt wonen en mijn lessen die terug begonnen zijn.

Tis trouwens wel plezant om terug op baan te mogen met m'n eerste AX die ik inmiddels toch al meer dan 11 jaar bezit :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3917
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby norman24 » MonSep04, 2017 8:17:48 PM

Mooi om te zien dat je eerste ax terug de weg op kan .
Is dit nu je dagelijkse wagen ? Of heb je nog iets anders waar je mee rondrijd? :D
Als je nog eens zou problemen hebben met je remmen te ontluchten kan je dat simpelder doen met de olie onder druk omgekeert door je leidingen te sturen .
Maar daarvoor heb je wel een speciaal vatje voor nodig .
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 59
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriSep08, 2017 6:07:03 AM

Ik rijd momenteel ook soms rond met de clio van mijn vriendin. Als we samen les hebben delen we de auto.

Eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren dat we de vorige keer wel/niet met druk op het remsysteem hebben geprobeerd. Mijn broer denkt van wel, ik denk van niet.
Nu heb ik met druk gewerkt op het reservoir en dat werkte direct. :)

Het stilvallen is opgelost. Slecht contact in het motorrelais.
Hij rijdt prima nu en heeft een enorm verbeterde wegligging!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3917
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby lummelke » FriSep22, 2017 2:20:12 PM

Wat een mooie AX, wanneer zie je dat nog eens op straat!

AX-en zijn hier aan de maaskant zowat uit gestorven helaas, daarom wordt ik nog altijd blij van een metallic-oranje GT type1 die hier al jaren regelmatig voorbij komt. Zeker al 5 jaar dezelfde eigenaar en zomer en winter onderweg, prachtig toch! :)
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 58
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » FriNov03, 2017 7:03:54 PM

Met het oog op Malmedy ben ik bezig met m'n rallyhok reanimeren.
Ik wist dat er onder andere het volgende aan scheelde of aan moest gedaan worden:
- lekt ergens soms serieus water, vermoedelijk radiator
- laadstoornis ergens
- vies
- kapotte voordemper
- algemene controle

Ik had dus wel wat te doen!

Ik begon met het demonteren van de voorpoten. Ik had nog een setje Bilstein B8-dempers liggen die ik wilde monteren.
Voor rally ondermaats, maar wel oké voor een trackday.
De peugeot sport Gr-A dempers laat ik mss later eens reviseren.

Ik kwam al snel tot de constatatie dat de Bilstein B8 dempers te lang waren voor m'n op maat gemaakte veren.
Ik kon dus niet anders dan de OMP-veren die ik nog had liggen te monteren:
Image
Raad eens met welke veren hij het laagste staat? Ben benieuwd hoeveel anders het zal rijden.

Poetsen:
Image
Image
Image
Image

Het koelvloeistoflek heb ik ook al gevonden. Het is de slang tussen de kachelradiator en het thermostaathuis.
Die heb ik gelukkig nieuw op stock liggen :)

En nog een foto van de pimp. Die doet het verbazingwekkend goed.
(al hebben de klepseals wel hun beste tijd gehad :P)
Image

Mijn broer moest terug alle aandacht opeisen :P
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3917
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby lummelke » MonNov13, 2017 9:25:36 PM

Wat een pracht van een broertje, lekker effe de aandacht opeisen voor de foto! :D

Mooi dat de Rally AX nog eens in actie mocht komen, het blijft een prachtige auto!
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 58
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby norman24 » TueNov14, 2017 10:58:14 AM

Mooi om te zien :D
Veel beter of toen ik hem zag onder het stof vergaan .
Heb je jou een beetje kunnen amuzeren? Heb gezien dat je jou madam hebt meegekregen om te rijden
Hier is dit 1 keer gelukt en daarna zij ze dat ze er nooit meer ging inkruipen :?
Mss wat te geweldig geweest 8)
Zou ook wel eens mee willen met jou in je rally ax moet vet zijn !!!
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 59
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » SatNov18, 2017 4:37:53 PM

Dankje heren! Veel beter inderdaad om met deze terug te kunnen rijden. Dankzij de oldtimerwetgeving voel ik dat amper in de portemonee, dus me happy :)

Tevens een klein verslagje van Malmedy!
Het Todo-lijstje geraakte af, op 1 iets na: de uitlijning. Door de extra verlaging stond hij merkbaar een paar graden met openspoor. Ik ben er niet meer aan toegekomen om hem iets meer toe te zetten, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik liet er enkel een hoop grip mee liggen :P

In de nasleep van de elektraproblemen tijdens de Rally van Staden 2015 zoch ik de afgelopen weken naar de oorzaak. Ik monteerde een andere alternator/batterij, maar mijn laadspanning bleef toch op het nippertje. De batterij liep na een tijdje rijden toch soms nog leeg als ik alle elektra aanlegde.
Daarom dus beslist om een nieuwe 70A-dynamo te kopen. Hiermee is het grotendeels opgelost, maar de bekabeling naar de batterijsleutel moet zeker ook wat dikker. Daar heb ik nu wat spanningsverlies en dus ook stroomverlies op. (bedankt aan diegenen die het me opmerkten)

Voor de rest heeft hij geen kick gegeven en deed hij het werkelijk uitstekend. En het is niet dat ik hem gespaard heb :P
Het vertrouwen is dus zeker ook een stukje terug nu, ook naar de aandrijfassen toe etc.

En de madam wilde met plezier mee. Het enige probleem dat ik had met haar was dat ze veel te competitief was en ze zich direct wilde meten tegenover de rest. Ik heb ze tamelijk moeten temperen... :lol:

Hier enkele foto's:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Meer foto's staan op onze DB-Racing f-pagina:
https://www.facebook.com/dbracingstaden
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 3917
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: norman24 and 5 guests