Aangezien de koppakking net vervangen is lijkt me dit onwaarschijnlijk. Vandaag ben ik de hele dag er mee in de weer geweest. Eerst de computer geprobeerd uit te lezen, zonder succes. Daarna geprobeerd de computer uit te lezen met een foutcode-lezer. Ook helaas zonder succes. Toen de AX aan een CO-meter gezet en we lazen waardes van 10 en 11 uit. Deze waardes horen, zoals bekend tussen de 0,5 en de 2 te zitten. Toen ik vervolgens de lamda los haalde gingen de waarde naar 5. Dit was wel een vooruitgang, maar zat hier het probleem? Tussen de middag flink gereden. Totdat op een zeker moment de auto niet meer lekker wilde optrekken. De auto zakte af van 80 km/h naar 50 km/h zonder dat ik het gaspedaal los liet. Aan de kant van de weg heb ik de lambda weer aangesloten. Gelukkig kon ik nu weer optrekken, maar doortrekken was er niet bij. Ik had dan ook geen wc in de auto liggen, maar dat is ook niet het soort doortrekken dat ik bedoel. Weer aangekomen bij de garage de lambda toch preventief vervangen. De waardes op de CO-meter bleven echter gelijk. Ook het opmeten van de waardes vanuit en naar de lambda gaven geen schokkende conclusies. Het probleem moest iets met vacuüm zijn. Dus wij zoeken naar alle vacuümslangen en gecontroleerd op verkeerd aangesloten punten. Ik heb immers een aantal weken geleden de kop er af gehaald en dus veel los gemaakt. Toen we na een hele dag zoeken er helemaal zat van waren, besloten we nog even de massakabels van de ECU los te halen en even flink op te schuren en opnieuw vast te maken. Zo besloten, zo gedaan. Het was onmogelijk dat deze massapunten, daadwerkelijk verbonden waren met de massa. Nadat de kabels weer goed gemonteerd waren, hebben we de AX weer aangesloten op de CO-meter en wat denk je? Ja, hoor! Fantastische waarden tussen 0.16 en 0.02. Moakt! Zoals we dat hier in het noorden zeggen. Yesyes, woensdag voor de APK en hopen dat ik er weer een jaartje in mag rijden van mijn afstudeerbedrijf, de 'RDW'. Iedereen bedankt voor jullie hulp, ook jij fraggie!