Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Mastenhose » SatFeb21, 2009 5:40:14 PM

Had vanmiddag geen tijd om de bougies nog ff te doen. Nu heb ik er geen zin in, ff lekker op me achterste zitten en TV kijken en bijlezen op 't forum hier.

Vanavond ook al andere plannen, dus waarschijnlijk eind van de week weer ff verder. Was vandaag achteraf gezien ook wel mooi weer om de spoiler ff in kleur te zetten... Maar op de radio was regen voorspeld, vandaar de keuze om 't niet te doen...

Gemiste kans! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Nitroën » MonFeb23, 2009 10:21:14 PM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SatJul24, 2021 1:21:41 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby Mastenhose » TueFeb24, 2009 12:46:34 AM

Nitroën wrote:Zo! Dat ziet er gaaf uit Marco! 8)
Enne, mocht je de voorkant ooit nog een stukje omlaag willen hebben dan zeg je het maar, ik heb namelijk nog wel een setje veren voor je liggen die zo'n 40mm verlagen :wink:


Bedankt voor het aanbod! Ik heb zelf nog een setje sportschokdempers en 2 lengtes verlagingsveren liggen, dus die van jou mag je aan iemand anders proberen te slijten. ;)
Zodra ik een setje extra voorpootjes heb, kan ik die klaarmaken voor de 'grote' wissel :D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Nitroën » TueFeb24, 2009 10:04:11 AM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SatJul24, 2021 1:15:10 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby Mastenhose » TueFeb24, 2009 10:42:11 AM

Wil een extra setje pootjes hebben.
Zijn niet aan vervanging toe, maar dan kan ik ze voorbereiden, waardoor de wissel zelf minder tijd kost. Komt niet vaak voor dat ik een hele dag tijd heb namelijk. Wel regelmatig ff een uurtje. In die losse uurtjes kan ik dan de andere voorpoten voorbereiden, en als ik dan een half dagje heb, kan ik de poten die ik heb voorbereid wisselen.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby grietje » TueFeb24, 2009 10:45:08 AM

(late reactie)

Maar die velgen staan erg goed onder een zwarte volcane. Goede keus!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Mastenhose » TueFeb24, 2009 10:53:49 AM

grietje wrote:Maar die velgen staan erg goed onder een zwarte volcane. Goede keus!


Thanks!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Mastenhose » FriMar06, 2009 10:40:03 PM

Vandaag een dagje vrij gehad, dus weer lekker aan de klus gegaan.
De bougies lagen nog steeds te wachten om gewisseld te worden, dus vandaag eindelijk aan toegekomen.

De kleppendekselpakking was een beetje crispy, dus daar ook meteen maar een nieuwe voor gehaald. Daarbij vond ik het ook wel nodig om de olie eens te verversen, dus op weg met een bus olie en een nieuw oliefilter (alles 2x, m'n vader was ook vrij vandaag en die zag (behalve de bougies) het 'onderhoud' ook wel zitten!

Na het wisselen van de bougies, vervangen van de kleppendekselpakking, het verversen van de olie, het sludgevrij maken van de slang ten behoeve van de carterontluchting, ook maar even een doekje langs het kleppendeksel en plastic onder de motorkap gehaald.

Het resultaat:
Image
Image

Klein vraagje: 3 van de 4 bougies waren echt zwart!
Heb het forum nog niet helemaal afgezocht, maar wat zou dit kunnen veroorzaken? Moet ik bijvoorbeeld eens proberen een andere lambdasensor erin te zetten? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Oja!!! Vanavond ook nog ff wat stickers van de AX verwijderd. Hier alleen geen foto's van gemaakt, want daar was het voor het mooie te donker voor!
@ MNM(tm): Maak je geen zorgen, Volcane-stickers zitten er nog op, alleen de NL-sticker, de reclame van de dealer en de "sans plomb"-stickertjes zijn verwijderd!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby AnimaL » FriMar06, 2009 10:45:38 PM

Zwart is eigenlijk niet goed.
Ze horen koffiebruin te zijn
Zwart duidt normaal gesproken op olie verbruik
Maar als hij lekker loopt zou ik mij daar niet zo druk over maken denk ik.

AnimaL
User avatar
AnimaL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 109
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk

Postby Mastenhose » FriMar06, 2009 10:52:14 PM

AnimaL wrote:Zwart is eigenlijk niet goed.
Ze horen koffiebruin te zijn
Zwart duidt normaal gesproken op olie verbruik
Maar als hij lekker loopt zou ik mij daar niet zo druk over maken denk ik.

AnimaL


Hij verbruikt geen druppel olie, loopt netjes (stationair wel wat hoog in de toeren, bij koude motor, maar dat is normaal, bij warme motor rond 900-1000 toeren/minuut)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Citrosan » SatMar07, 2009 8:01:43 AM

ff gegoogled:
Wanneer er op de bougie een zwarte, droge koolstofaanslag ligt, betekend dit dat de motor te rijk draait, of dat de warmtegraad van de bougie te koud is. ...


Misschien zaten er simpelweg de verkeerde bougies in, je weet het niet he :wink:
User avatar
Citrosan
AX Master
AX Master
 
Posts: 1566
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Postby Nitroën » SatMar07, 2009 8:51:40 AM

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SatJul24, 2021 1:14:34 PM, edited 1 time in total.
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 550
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Postby Mastenhose » SatMar07, 2009 10:31:16 AM

Citrosan wrote:ff gegoogled:
Wanneer er op de bougie een zwarte, droge koolstofaanslag ligt, betekend dit dat de motor te rijk draait, of dat de warmtegraad van de bougie te koud is. ...


Misschien zaten er simpelweg de verkeerde bougies in, je weet het niet he :wink:


Dat zou ook nog tot de mogelijkheden behoren.
De AX startte koud altijd pas de 2e keer. (eerste keer starten, aanslaan en gelijk afslaan, tweede keer starten en lopen, bij extreme kou ietsje doorstarten, maar startte wel uit zichzelf).
Ga vandaag eens kijken of dat met de nieuwe bougies opgelost is. Ben benieuwd!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby MNM(tm) » SatMar07, 2009 12:49:55 PM

Bougies toch wel netjes vast gedraaid met een momentsleutel, hè? ;)

Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo. (y)

Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?

Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten. :)
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Mastenhose » SatMar07, 2009 4:36:52 PM

MNM(tm) wrote:Bougies toch wel netjes vast gedraaid met een momentsleutel, hè? ;)

Nee gewoon met een ratel, dat ging ook! :lol:

MNM(tm) wrote:Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo. (y)

Dank u!

MNM(tm) wrote:Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?

Na het wisselen van de bougies nog geen last gehad van 2x moeten starten. Hij start tot nog toe elke keer in 1x.
Maar miss. dat ik binnenkort wel ff een tweede injectiehuis haal op de sloop, kan ik die schoonmaken en monteren.

MNM(tm) wrote:Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten. :)
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering! ;)

Voorlopig hou ik 't zo, enige niet af-fabriek stickers die nu mogen blijven zitten, zijn die van de AX Club!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby MNM(tm) » SatMar07, 2009 4:58:40 PM

Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Bougies toch wel netjes vast gedraaid met een momentsleutel, hè? ;)

Nee gewoon met een ratel, dat ging ook! :lol:

Jah, dat gaat wel, maar als ze te los zitten, verlies je compressie en als ze te strak zitten, kunnen ze barsten door de warmte.
Aanhaalmoment voor bougies: 25Nm.

Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Maar 't ziet er allemaal weer piekfijn uit zo. (y)

Dank u!

y.w. :P

Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?

Na het wisselen van de bougies nog geen last gehad van 2x moeten starten. Hij start tot nog toe elke keer in 1x.
Maar miss. dat ik binnenkort wel ff een tweede injectiehuis haal op de sloop, kan ik die schoonmaken en monteren.

Ben je zo onzeker van jezelf dat je 't niet aandurft 't originele injectiehuis onder handen te nemen? :o

Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Tof trouwens dat je toch de Volcane logo's heb laten zitten. :)
En die andere niet-fabrieksoriginele stickers eraf is een hele verbetering! ;)

Voorlopig hou ik 't zo, enige niet af-fabriek stickers die nu mogen blijven zitten, zijn die van de AX Club!

Hahaha... Die was ik idd even vergeten als niet-fabrieksoriginele sticker. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Mastenhose » SunMar08, 2009 11:31:45 AM

MNM(tm) wrote:
Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Dat meteen na de eerste keer starten weer afslaan komt me trouwens heel bekend voor: mijn vorige Volcane had dat ook vaak. Heb je 't injectiehuis al eens helemaal uit mekaar gehaald en schoon gemaakt?

Na het wisselen van de bougies nog geen last gehad van 2x moeten starten. Hij start tot nog toe elke keer in 1x.
Maar miss. dat ik binnenkort wel ff een tweede injectiehuis haal op de sloop, kan ik die schoonmaken en monteren.

Ben je zo onzeker van jezelf dat je 't niet aandurft 't originele injectiehuis onder handen te nemen? :o


Heeft niets met onzekerheid te maken. Het is meer dat de auto gewoon elke dag klaar voor gebruik moet zijn. Ik bereid m´n werk altijd liever zo veel mogelijk voor, zodat ik ook niet voor verassingen kan komen te staan (doe bijv. veel op zondag, als ik dan een pakking mis ofzo sta ik meteen voor lul!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby MNM(tm) » SunMar08, 2009 12:01:41 PM

Mjah, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Da's bij mij weer 't voordeel van 2 AX-en: als de ene 't niet doet, pak ik gewoon de andere. ;)

M'goe, 'n injectiehuis zal niet echt goedkoop zijn en stuk gaan doen ze vrijwel nooit, dus om nou zo'n ding 'op voorraad' te hebben...?!

'k Zal komende week eens aan m'n broertje vragen of hij die container bij 'n kennis van 'm nog heeft. Daar staat namelijk -als het goed is- nog 't complete blok van m'n vorige Volcane in. Misschien een idee om daar 't injectiehuis ff van te lenen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Mastenhose » SunMar08, 2009 1:01:44 PM

Als ik heel sec ga rekenen kan ik natuurlijk altijd de Xsara meenemen, als de AX ´t niet meer doet.
Op de sloop hier in de buurt ligt nog een AX, met ik meen een Magnetti Marelli-systeem. Aangezien dat m'n oude werkgever is, zal 't me ook de kop niet kosten :)

Wat betreft 't injectiehuis van jouw (ex-)volcane, ik ben op zich nooit zo'n fan van lenen. In ieder geval bedankt voor het aanbod. Mocht ik geen geschikt injectiehuis kunnen vinden, weet ik de weg naar jou altijd te vinden en kan ik het lenen van je injectiehuis altijd nog overwegen! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Mastenhose » WedMar11, 2009 8:07:11 PM

Op zich start de AX op het moment beter.
Over het algemeen in 1x, uitzonderingen daar gelaten.
Als ik het contact aanzet en dan even 5 sec. wacht, start ie in 1x. Dat geduld kan ik nog wel opbrengen.

Verder vandaag een leuke upgrade voor de AX gekocht. Het wordt nog verstuurd, dus over de staat ervan kan ik nog geen oordeel vellen. Als 't allemaal goed is, is 't geen geld wat ik ervoor heb betaald! Maar de staat moet ik dus nog ff afwachten. Voor 'tzelfde geld is 't bagger en heb ik geld weggegooid!
Zodra ik 't binnenheb, zal ik foto's posten. Met een beetje mazzel is het nog voor zondag a.s. binnen, dan kan ik het misschien nog wel monteren ook voor die tijd! 8) (Dan zal er dus op foto's gewacht moeten worden tot na de meeting! ;))

Een ander punt wat ik nodig aan moet pakken bij de AX, is de voorremmen. De schijven zijn erg slecht. Vandaar m'n 'gezocht-topic' elders op dit forum. Ik wil het liefst een setje draagarmen, voorpoten, stabistang, remklauwen en remschijven (247mm) van een AX GT of AX Diesel (?).
Tot op heden nog niet kunnen vinden helaas.
Daarvoor ga ik vrijdagochtend vroeg maar eens naar een sloop hier in de buurt, die heeft nog een Volcane liggen, waar ik laatst het achterklepslotje van afgehaald heb. De schijven zagen er nog goed uit, dus voorlopig zal ik 't daar dan ff mee moeten doen.
Miss. snaai ik nog wel wat extra onderdeeltjes aldaar. Er zit nog een GT-voorbumper onder, maar de staat ervan durf ik nu ff niet te vertellen.

Het wordt nu wel een lang lulverhaal, dus ga ik maar ff posten en verder lezen hier op 't forum! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests