Losha - AX Image '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Losha » SatDec08, 2007 7:38:03 PM

heb de startpost even aangepast, de blurplaatjes vervangen door normale en hoe hij er nu uitziet

heeft/weet iemand nog de originele citroen doppen voor mij :?:

Image

en hoe "gratis" is een gratis auto eigenlijk?

zit nu op ca 400 euro, maar dan heb ik inmiddels ook de filters, vloeistoffen en bougies vervangen, de uitlaat is gelast en heb 'nieuwe' remblokken en schijven voor.

Enige wat nog moet gebeuren zijn nieuwe aandrijfassen/homokineten
dan is ie weer helemaal toppie :lol:
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby Losha » MonApr21, 2008 7:12:43 PM

tijdje niets van me laten horen maar ik ben er nog/weer
over een paar weken moet ie met apk
en wat denk je ? nu komen de eerste problemen lekker om de hoek kijken :shock:

de dynamo doet al n tijdje vervelend, je kent het wel knipperende verlichting etc.
en jahoor, vanochtend niet starten, startmotor klikt alleen nog maar en verder niks meer, dan maar fiets gepakt (valt dat ff tegen als je alweer auto gewend bent :x )
na't eten ff accu gemeten 10Volt :shock: na uitbouw evengoed maar 11,2
hangt nu aan de lader overnacht, dynamo moet spoedig in revisie

bij deze dus even de vraag:
waar haal ik sleepring/koolborstels en spanningsregelaar vandaan in noord-holland (westfriesland) ?
kan/wil het best zelf doen ...
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby Rio97 » MonApr21, 2008 9:51:50 PM

Rondje bellen naar een dynamo revisie bedrijf?
Stuur anders een pb naar Sander, durf te wedden dat hij wel wat weet in die streek.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Sander » TueApr22, 2008 12:52:49 AM

In Alkmaar Brezan op industrieterrein de beverkoog. Daar haalde ik altijd alles vandaan. Anders zit er nog een goeie garage in stompetoren vakgarage houtkooper.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Losha » TueApr22, 2008 4:29:55 PM

had de accu overnacht op de lader (uiteraard n beetje overgelopen.. had ik al rekening mee gehouden en er iets onder gelegd :twisted:

accu is nu 12,6Volt (weet niet in hoeverre mijn DMM afwijkt :roll: )
dus weer in de auto gezet...
man, zo snel en strak is ie in tijden niet gestart :P

even gemeten, stationair komt de spanning op 14,2
lijkt me toch redelijk in orde

zal ie dan gewoon leeg geweest zijn omdat ik vrijwel alleen kleine rotstukken rijd ? :oops:

blijft alleen het vervelende van de knipperende verlichting.. das dan spanningsregelaar zeker ?
net bij cartal of hoe ze heten gevraagd..
willen ze nog 75,- voor :shock: ik zeg voor 125,- heb ik n complete dynamo "meen je dat nou?"

dynamo stel ik dus nog ff lekker uit tot na de apk :)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby grietje » WedAug20, 2008 3:48:16 PM

Even een reactie in je wie=wie,

zoek je nog onderdelen voor je image? Er staat hier op de sloop een 5 deurs image, met nog een mooi en heel dashbord, deurpanelen, stoelen, achterklep met logo's e.d.......

Buitenkant is wel ENORM aangetast door roest (heeft gewoon geen dorpels meer :O!)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby DuFF » WedAug20, 2008 3:52:17 PM

bedoel je die bij Stouten grietje ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby grietje » WedAug20, 2008 3:55:56 PM

DuFF wrote:bedoel je die bij Stouten grietje ?


Yup!! Nog heeeeel lang nagedacht vandaag of ik dat dashbord en deurpanelen niet mee zou nemen........
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losha » WedAug20, 2008 3:59:07 PM

almere is me iets te ver :)
laat ik m sowieso maar eerst eens knap lopen :(
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby grietje » WedAug20, 2008 6:25:05 PM

Ik ben niet in Almere ;) bedoelde ook meer dat wij dan wel wat voor je mee kunnen nemen :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losha » WedAug20, 2008 7:17:55 PM

oh .. evengoed bedankt :)
onze sloop hier heeft altijd een aantal ax,bx etc staan, keuze te zat in principe :wink:
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby grietje » WedAug20, 2008 7:19:39 PM

Losha wrote:oh .. evengoed bedankt :)
onze sloop hier heeft altijd een aantal AX,bx etc staan, keuze te zat in principe :wink:


Maar geen images:P Die zijn in die staat opde sloop best zeldzaam :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losha » WedAug20, 2008 7:49:45 PM

ja mischien wel, staat trouwens wel een aardige image momenteel
maar nogmaals, ik ben momenteel vooral in technisch goed krijgen :( , "pimpen" heeft nu totaal geen prioriteit (en dat is de moeite denk ik ook niet, hij zit onder de kleine krasjes en deukjes :( )
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby beefy » SatAug23, 2008 7:02:57 PM

Losha wrote:ja mischien wel, staat trouwens wel een aardige image momenteel
maar nogmaals, ik ben momenteel vooral in technisch goed krijgen :( , "pimpen" heeft nu totaal geen prioriteit (en dat is de moeite denk ik ook niet, hij zit onder de kleine krasjes en deukjes :( )

wat heb jij al werk gedaan aan je image. je mag er trots op zijn. plaats anders ng wat meer foto's van velgen enzo.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
 
Posts: 611
Joined: WedJun25, 2008 11:33:02 AM
Location: belgie "staden"

Postby Losha » MonAug25, 2008 8:25:59 PM

valt weinig te laten zien :)
bijna alles gebeurt momenteel onder de kap
(heb wel n type3 grill nu...)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby grietje » TueAug26, 2008 9:42:08 PM

Losha wrote:(heb wel n type3 grill nu...)


zonde...

wat ga je met de chrome grill doen :D?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losha » WedAug27, 2008 8:39:14 PM

voorlopig niks, gaat keurig de kast in (en echt mooi is ie niet hoor, vaal plastic ding)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby grietje » WedAug27, 2008 8:56:58 PM

Losha wrote:voorlopig niks, gaat keurig de kast in (en echt mooi is ie niet hoor, vaal plastic ding)


chrome image grillen zijn de mooiste :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Losha » MonSep01, 2008 9:02:50 PM

zucht

het is wat een eigen auto
history repeats itself

net als met m'n golf, ben je met het ene bezig komt het andere eraan

motor afgelopen weekend beetje schoongemaakt, nou begint er vanalles te piepen en te klepperen onder de kap (denk zelf oa de dynamo, die al een tijdje beetje slapjes is)

de lijst wordt voor mij steeds langer ipv korter

aandrijfassen moeten gebeuren
wil nog distributie, spanrol en waterpomp doen
kleppen stellen
koppakking is ook niet 100% (hij verbrandt niet echt iets, rij ook te weinig ervoor om't te merken :P ) maar koelwater wordt steeds weer bruin (olie)
zijn nou net allemaal dingen die meer gaan kosten dan ik erin wil stoppen
zit nu al een tijdje te dubben over vervanging

ben opzich wel gecharmeerd van de simplicity van de ax, als vervanger zit ik dan ook aan een 106 te denken ... (toch net wat sportievere look en je kan qua uiterlijk ook net wat meer dan met de ax)
maargoed, voorlopig rijd hij nog :) (en aangzien ik in't laatste half jaar maar met moeite 3000km gehaalt heb .......)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby Losha » MonMay24, 2010 2:29:59 PM

ach, laten we weer wat posten
immers een hoop gebeurd de afgelopen 2 jaar
dynamo is inmiddels gedaan
maar meest belangrijke ..
koppakking, distributie en waterpomp zijn afgelopen weekend gedaan
door 'yours truly'
helemaal in m'n uppie, beste klus

de oude koppakking was schijnbaar helemaal door (zag er ook allemaal neit meer uit)
hij begon gigantisch olie bij de kvs te gooien
hopelijk is dat nu over
ook meteen de kleppen gesteld (evengoed tikt er ergens iets in de motor)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests

cron