Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby lummelke » SatOct15, 2016 5:09:45 PM

Proficiat met je nieuwe woning!

En ook belangrijk, een grote garage erbij! :D
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby citrofenwick » SatOct22, 2016 1:06:57 PM

Dankje! En m'n foto's doen het terug! :-)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby citrofenwick » TueNov01, 2016 12:25:01 AM

Image
150000!

8000 sinds juli en 51000 sinds aanschaf :)

Nu wel wat elektraproblemen momenteel... k' Stond vorige week plots met een lege accu bij de supermarkt. Zelf in gang gelopen en ik kon terug naar huis. Ik dacht dat het aan een ontkoppeld stekkertje lag op de alternator, en dat zal wellicht wel deels het probleem geweest zijn. Echter, vandaag terug hetzelfde onverwacht lege accu. (al nieuwe in gezet)
Ook allerlei vage lampjes die samen beginnen te branden / knipperen, zoals oliedruklampje + te warm. Morgen nog eens verder meten. Wellicht massaprobleem ofzo...
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby norman24 » SunNov20, 2016 11:24:50 AM

leuk je hier tegen te komen :)
Bedankt om dit forum mij aan te raden al veel te weten gekomen.
zo te zien ben jij ook al druk bezig geweest op dit forum.
Mooi verhaal en mooie foto's
:D
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby citrofenwick » FriDec02, 2016 8:01:19 PM

Dat is met veel plezier gedaan! En ja, ik hang hier al wel eventjes rond :)

Vanmiddag een fotootje gemaakt bij m'n vader thuis. Had hem net grondig gepoetst, incl motorruimte en bodemplaat, binnenin gestofzuigd, stof afgeveegd binnenin. Jullie kennen het wel...
Ik weet niet waarom, maar dan heb ik altijd zo verschrikkelijk veel zin om hem terug vies te maken. Puur instinctief denk ik!
Trouwens nog altijd m'n favoriete weer om te raggen. Grip zoeken en hoge toeren maken op glibberige, modderige slingerende weggetjes. Zo verslavend!
Image

voor het eerst heb ik er ook een subtiele filter overgesmeerd :music
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby Bossie » FriDec02, 2016 9:00:53 PM

Heerlijk Fenwick (y)
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby Glen » SunDec04, 2016 2:36:56 PM

Maar hij glimt wel mooi
User avatar
Glen
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 128
Joined: TueJan31, 2012 3:48:55 PM
Location: Haarlem

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)

Postby citrofenwick » FriJan06, 2017 6:05:56 PM

De winterwieltjes zitten er terug onder:
Image
Had hem nog maar een dagje gepoetst, maarja daar zie je hier niet lang veel van.

Heb ook een 106 diesel gekocht:
Image

Weet nog niet zo goed of hem daadwerkelijk ga inschrijven of niet. Er is een klein beetje werk aan maar niet veel eigenlijk. Het lastigste is de handrem die niet goed functioneert.
Ben aan het denken om vanaf april de GTI op oldtimerkenteken te zetten en dus dagelijks met de 106 te rijden. Ik reken uit dat ik minimaal 50€/maand bespaar all in. Nadeel is wel dat ik dan het grootste deel van de week op stap ben met een traag hok.
Ik laat het nog even bezinken.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) + 106 1.5d

Postby Netheo » SatJan07, 2017 6:45:11 PM

gewoon doen, ik heb net hetzelfde gedaan. Dan kan je je rustig in het verkeer begeven zonder al te veer erg en kan je gaan raggen als er niet te veel verkeer is, dus optimaal genieten, geld besparen dat je dan wederom in je auto's kunt steken en als je dat blauw ding in de beek parkeer maal je er niet om :D . Mijn "oldtimers" blijven nu binnen, ik heb enkel mijn ax 1.0 die ik gebruik om te spelen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) + 106 1.5d

Postby citrofenwick » MonJan09, 2017 4:44:02 PM

Waarschijnlijk doe ik het!

Ondertussen ga ik me wel eerst focussen op de aankomende examens. Als ik die overleef ben ik halverwege m'n studies.

En ik heb even een oude onboard van een crash met de AX uit 2012 ge-edit en online gezet.
Niet voor gevoelige AXClub-leden ;)

Link
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) + 106 1.5d

Postby Fruit » MonJan09, 2017 7:14:15 PM

Jeej, das best een harde klap geweest.
Fruit
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 548
Joined: WedJan18, 2012 11:32:19 AM
Location: Zeeland/Axel

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) + 106 1.5d

Postby lummelke » SatJan14, 2017 9:33:23 PM

Dat was idd een flinke klap! :shock:

Gelukkig kwamen jullie er zonder te veel kleerscheuren vanaf en is de AX weer beter als tevoren! 8)
lummelke
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 65
Joined: ThuOct21, 2010 9:42:09 PM
Location: Maasmechelen

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) + 106 1.5d

Postby Netheo » MonJan16, 2017 8:24:23 PM

amaai zot filmpje.
Echt een harde klap. Gelukkig kan deze terug gewoon rondrallyen :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) filmpje

Postby citrofenwick » SatMar04, 2017 1:50:20 PM

Twas alweer 7 maanden geleden dat de boite er nog eens vanonderen moest, dus deze week nog eens gedaan! Vorige week kwam ik na een vrij stevig ritje aan bij het café waar ik had afgesproken met vrienden, en toen ik wilde parkeren drukte ik m'n koppeling + rem in en tot m'n grote verbazing blokkeerde de motor. Mijn 'frang' viel direct; breuk in drukgroep! Ik ben nog naar huis kunnen rijden maar heb direct een nieuwe LUK besteld en deze week heb ik ze bij een vriend gestoken in zijn hangaar op de brug.
Image

Nadien ook nog de startmotor moeten vervangen. Stiekem heb ik 2x de AX in versnelling moeten starten om weg te kunnen rijden en dat zal de startmotor niet leuk gevonden hebben...

Tevens zijn we ook begonnen met de schuur ledigen. Het is ongelofelijk wat je allemaal terugvindt na zoveel jaren verzamelen en beunen. Als hij leeg is zal ik nog wel eens wat extra fototjes posten :)

Voor zij die zich afvroegen wat er met de GT5 gebeurd is. Na het verwijderen van alle zooi er in en er rond bleek hij er effectief nog te staan:
Image
We hebben ook een container laten plaatsen om alle overbodig spul in te gooien.
Image
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) opkuis hangaar

Postby citrofenwick » ThuMay25, 2017 3:04:35 PM

De opkuis vordert gestaag. Vooral tijd door m'n studies is de bepalende beperkende factor!

Gisterenavond heb ik m'n axjes verhuisd die er nog stonden, namelijk de GT injection en de PIMP!
Van de pimp heb ik een filmpje. We waren eigenlijk niet van plan om hem te starten, maar om hem er gewoon op trekken.
Toen stuart me vertelde dat hij een volle batterij had staan vonden we het wel de moeite om eens te proberen of er nog leven in zat. Het ding had er direct zin in!
Door de lambda die er niet in zat liep hij niet perfect, maar wel voldoende na een paar minuten.

Ik voelde me als een klein kind toen ik nog eens achter het stuur kon kruipen van mn allereerste AX! :D :love:

https://www.youtube.com/watch?v=9Vwt5S4 ... e=youtu.be

Image
Image
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's) opkuis hangaar

Postby citrofenwick » MonJul10, 2017 12:59:12 PM

Nog eens tijd voor een update.
Wat betreft de schuur is het nu eindelijk einde verhaal. Uiteraard met gemengde gevoelens, want we hebben er wel erg mooie tijden beleefd! Het is zeker een meerwaarde geweest in m'n 20-er jaren.

Jammergenoeg is er terug iets veranderd bij photobucket waardoor ik niet langer meer m'n foto's hierheen kan linken. Ik had er wel nog iets willen voor betalen, maar 300 dollar/jaar vind ik een beetje te veel van het goeie.
Als iemand hier een oplossing voor heeft, graag! (in mijn hoofd spookt het direct van; directorytree verplaatsen en iets loslaten op m'n topic om alle url's automatisch up te daten, maar ik vrees dat dit niet zo eenvoudig is.)

hier nog enkele foto's van de schuur na ze leeg te maken:
Image
Image

Uiteraard moesten er wat spullen wijken... Het is ongelofelijk wat men vergaart in 8 jaar tijd.
De container die we hebben voor de deur gezet bevatte uiteindelijk 2000kg afval. Nadien hebben we nog 2 aanhangwagentjes naar het containerpark afgevoerd.

Ikzelf heb ook van m'n hart een steen moeten maken en heb besloten m'n GT te verkopen. Hij is naar een vriend gegaan die hem momenteel deels aan het strippen is om de carosseriewerken er aan uit te voeren. Vooral in de kofferbak was wel wat roest aanwezig.
Het motorblok heb ik gehouden. (hier zat het 'snelle' 1.4 XSi-blok in dat ooit in Chris zijn First zat.)
De GT:
Image
Image

De pimp keek toe:
Image

Hopelijk kan ik daar deze zomer nog iets mee doen. Eerst nog een beetje aan het huisje/tuintje werken.

Om af te sluiten, nog enkele oude foto's van de schuur:
Image
Image
Image
Image

RIP schuur!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 1.1 TRE's) goodbye hangaar!

Postby norman24 » ThuJul20, 2017 8:59:54 PM

Vind het jammer voor jullie :(
uitbreiden is makkelijker dan inkrimpen
nu ja bij jou thuis heb je toch een beetje plaats :D
norman24
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatFeb28, 2015 10:29:01 PM

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 1.1 TRE's) goodbye hangaar!

Postby citrofenwick » TueJul25, 2017 3:21:54 PM

ah ik moet blij zijn met wat ik heb :) Al mis ik nu toch wel wat breedte. Wie weet als ik ooit budget heb zet ik nog eens terug een grotere garage. Al volstaat dit nu wel!

Nu ik dus terug min of meer een ingerichte sleutelplek heb ben ik eindelijk begonnen aan wat grotere werken aan mijn AX GTI.
Ik heb al enkele maanden een laadprobleem. Als ik de stuurdraad vd alternator aansluit zoals hoort, branden het oliedruk en temperatuur-lampje en laadt hij niet. In de motorkabelboom vond ik niet direct iets en achter het dashboard zat een alarm dat ik er al lang eens uit wilde halen. Echter, das nie zo simpel want dat zit serieus in de kabelboom verweven. (+ geheime donotrun-knopjes etc..)

Dus gisteren efkes het dash er uitgehaald en het alarm er uitgehaald. Twas niet gemakkelijk, maar tviel uiteindelijk nog beter mee dan gedacht om het er uit te halen. Ik was blij dat hij direct wilde starten!
Image
Image

Dan heb ik eens gekeken voor het laadprobleem. Na alles te controleren achter het dashboard vond ik niets abnormaal. Gelukkig heb ik alles dubbel, dus dan maar eens voor de fun een testsetupke gemaakt.
Ik heb dus een ander dashboard aangekoppeld + tellerbak + interieurkabelboom met elkaar verbonden, de benzinepomp enzo manueel spanning gegeven, gezorgd dat hij massa had etc.
Plezant om zo een auto te starten :D Al bij al eigenlijk niet veel werk mee gehad.

Maar helaas, tprobleem is nog niet opgelost. Als ik morgen tijd heb haal ik de motorkabelboom er toch eens uit en ga ik hem eens volledig onder de loep nemen.
Image
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby Jurjenz » WedJul26, 2017 8:14:19 AM

Intensief klusje, goed bezig! :D
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » ThuJul27, 2017 11:56:38 AM

Dankje! De motorkabelboom is er reeds uit en doormeten en nog vind ik niets... Ik heb even een draadje gestart:
viewtopic.php?f=18&t=29083
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests

cron