Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Postby citrofenwick » SunNov25, 2007 8:02:12 PM

Hallo
Na hier een tijdje telkens te lezen als ik een probleem had, heb ik toch maar besloten om mij te registreren :D
Dit forum heeft mij nu al verschillende keren geholpen bij probleempjes.
(open luchtfilter en toerenteller aansluiten bvb)
Mijn naam is Fenwick en zoals je ziet, ben ik een Belg :P (West Vlaanderen)

[21/02/2010] even mijn beginpagina wat opgefrist...

04/2006 (1)
Uit noodzaak naar betrouwbaar vervoer kocht ik in april 2006 een Citroën AX 11 TRE uit 1991. (kmstand 114k km) Dit was mijn eerste auto en tegelijk ook mijn eerste ax.
Origineel was deze carburator, maar omdat de koppakking lek was en ik eigenlijk niet meer met carburator wilde rijden wegens vele korte afstanden heb ik hem dan maar volledig omgebouwd naar injectie. Er heeft een tijdje redelijk wat klank ingezeten, maar deze ligt er al ff terug uit. Misschien steek ik ze er ooit wel terug in.
Hier een paar foto's:

Image
Deze foto heb ik genomen in een veldweg in de Ardennen :)

Image

11/2007 (2)
Aanschaf van een sloop-ax. Hij was volledig rot en het blok had een lekke koppakking. Toch nog een pak goeie onderdelen van kunnen gebruiken.
Image
Image

02/12/2007 (3)
Toen heb ik mijn GTI gekocht. Bij aankoop stond deze er zo bij:

Image
Image
Pak werk aan gedaan, technisch een hoop aan vervangen en verbeterd. Deze auto heeft me ook leren sleutelen, want voordien had ik weinig ervaring in het algemeen.

Toen stond hij er als volgt bij:
Image

In de zomer van 2009 ben ik er na het breken van 2 aandrijfassen in korte tijd achtergekomen dat al het plaatwerk rond de draagarmbogen (of subframe) los aan het komen is door vroegere ongevalschade. Die ben ik momenteel aan het herstellen, maar deze ax heeft geen prioriteit.
(begin zie pagina 16)

09/2009 (4)
Na reeds even op zoek te zijn naar een GT heb ik uit NL een GT met wat werk aan geïmporteerd naar België. Deze heb ik eerst volledig in orde gezet en aardig wat tijd ingestoken om deel te kunnen nemen aan Vroemdag 2009.
Bij aankoop:
Image
Na anderhalve maand:
Image
Image
Image

Eigenlijk was deze ax bedoeld om om te bouwen naar rallywagen, maar hij beviel me zodanig dat ik met deze op de gewone baan wil rijden. Er valt best wel een net bakkie van te maken. :)
Om te keuren heb ik hier en daar noodzakelijk een en ander terug origineel gemaakt.

02/2010
(5)
Omdat ik met m'n Hollandse nog wat op baan wil blijven rijden heb ik deze gekocht:
Image
Een GT met een pak werk aan, maar met ook heel wat leuke onderdelen bij. Deze staat momenteel te wachten op een projectje. Later wellicht meer hierover ;)


Zo, dat is het voorlopig :D Vragen of opmerkingen mogen altijd!
Last edited by citrofenwick on FriOct07, 2011 8:51:29 AM, edited 26 times in total.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby MBa@NL » SunNov25, 2007 8:17:46 PM

WELKOM 8)

leuke 5 deurs en nog een luxe ook 8)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby citrofenwick » SunNov25, 2007 8:33:27 PM

MBa@NL wrote:WELKOM 8)

leuke 5 deurs en nog een luxe ook 8)


thx :)

waaraan zie je dat ik een luxe heb?
Ik heb wel al gezien dat ik ietsje mooier interieur heb dan mijn 1.0 voor afbraak. (extra chauffage in dashboard en een dubbele achterbank)
bedoel je dit? :D
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby MBa@NL » SunNov25, 2007 8:36:31 PM

citrofenwick wrote:
MBa@NL wrote:WELKOM 8)

leuke 5 deurs en nog een luxe ook 8)


thx :)

waaraan zie je dat ik een luxe heb?
Ik heb wel al gezien dat ik ietsje mooier interieur heb dan mijn 1.0 voor afbraak. (extra chauffage in dashboard en een dubbele achterbank)
bedoel je dit? :D


deelbare achterbank en luxe deurbekleding (Alles mooi afgedekt) ;)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby CitroCin » SunNov25, 2007 8:46:34 PM

Welkom!

Leuke auto!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image
User avatar
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
 
Posts: 2833
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Welkom

Postby MrBBQ » SunNov25, 2007 9:38:49 PM

CitroCin wrote:Welkom!

Leuke auto!!


WELKOM bij de Club.

G Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Postby Rio97 » SunNov25, 2007 11:09:42 PM

Welkom hier.
Erg mooie foto van je AX in de Ardennen, heel stoer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby citrofenwick » MonNov26, 2007 6:12:53 PM

bedankt allemaal :)
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby DLS » MonNov26, 2007 10:05:48 PM

dat luxe is te zien aan de codering van je auto: TRE:
Tres riche Economique (ik zuig in frans).. of terwijl luxe en zuinig ;)
Ik heb een TGS --> Extra luxe sport?? geloof ik..

maarrem.. welkom..
Binnenkort ook nederlander??? :P
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroen AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL
User avatar
DLS
AX Master
AX Master
 
Posts: 1555
Joined: SatMay19, 2007 4:24:42 PM
Location: Lelystad

Postby citrofenwick » TueNov27, 2007 12:44:46 PM

DLS wrote:dat luxe is te zien aan de codering van je auto: TRE:
Tres riche Economique (ik zuig in frans).. of terwijl luxe en zuinig ;)
Ik heb een TGS --> Extra luxe sport?? geloof ik..

maarrem.. welkom..
Binnenkort ook nederlander??? :P


Zuinig? :D
Ik heb moeite om 1/10 te halen!

Ik trap er wel redelijk op, en als ik er niet op trap heeft hij koud en moet ik choken.

En nederlander zou ik niet meteen willen worden, ik ben een trotse belg :P
(maar dat wil niet zeggen dat ik jullie niet apprecieer :) )
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby grietje » TueNov27, 2007 1:18:15 PM

1 op 10 is niet echt gezond...

Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten ;)

1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....

maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby citrofenwick » TueNov27, 2007 9:11:26 PM

grietje wrote:1 op 10 is niet echt gezond...

Opzich weet ik dat mijn 1,0 carb 1 op 11 rijd maar het zou niet moeten ;)

1 op 15 zouden ze op zn minst toch moeten halen eigenlijk! zelfs met best trappen zou 1 op 13 ofzo normaal moeten zijn.. tis geen dubbeltraps carb....

maar welkom! Idd erg mooie foto in de ardennen.


Hallo :)
houd er wel rekening mee dat die 1/10 is van vooral korte afstanden (5km) in binnebaantjes (ik weet niet hoe jullie die noemen in nederland, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel)
Dat is dus constant stoppen en aanzetten.
Als ik heel rustig rijd, haal ik wel 1/11, wat eigenlijk nog altijd veel is.

Wat zou eigenlijk een oorzaak kunnen zijn? :)
Ik moet wel altijd vrij lang choken, en als het slecht / koud weer is, moet ik een beetje blijven choken. Aan een constante snelheid rijden en stationair draaien is geen probleem, maar met aanzetten met weinig gas heeft ie problemen. (schokkerig)

Als het zomer is, heb ik daar geen problemen mee :)
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby grietje » TueNov27, 2007 9:17:00 PM

carb zou je eigenlijk swinters ook anders afgestelt moeten hebben dan zomers :)

Swinters moet zn mengsel iets rijker staan, maar als ik zo hoor staat het juist vrij arm en zou ie dus al vrij zuinig moeten lopen


Maar veel korte stukjes zijn idd ook niet echt lekker voor je gebruik, maar ook niet echt voor het behoud van je auto he ;)

haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby citrofenwick » TueNov27, 2007 9:21:39 PM

ahja, zaterdag heb ik mijn GTi :D (ben al benieuwd naar het verbruik op hetzelfde traject)
en dan gaat mijn 1.1 wellicht naar mijn broer :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby citrofenwick » SunDec02, 2007 4:55:18 PM

mijn eerste post is aangepast met foto's van mijn nieuwe ax! :)
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby Speederdd » SunDec02, 2007 5:11:44 PM

proficiaat met de GTI, hoe hebt jij die gevonden ? (is toch bijna onmogelijk in Belgie)
User avatar
Speederdd
AX Master
AX Master
 
Posts: 1694
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Postby Joost » SunDec02, 2007 9:17:18 PM

Speederdd wrote:proficiaat met de GTI, hoe hebt jij die gevonden ? (is toch bijna onmogelijk in Belgie)


volgens mij de GTI die hier 2 maanden terug ook al heeft gestaan en waarbij mensen zijn gaan kijken en afgehaakt zijn.
enige roest aan de rechter voorzijde + richting ECU

Maar allereerst welkom hier, en veel plezier van beide AXjes

/edit: deze bedoel ik (is het) http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14432
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby q01z » SunDec02, 2007 9:23:08 PM

welkom!

leuke ax'jes en een geweldige foto van die grijze!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby DLS » MonDec03, 2007 10:15:44 AM

mja ik doe met de TGS toch meer richting 1:15 ja..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroen AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL
User avatar
DLS
AX Master
AX Master
 
Posts: 1555
Joined: SatMay19, 2007 4:24:42 PM
Location: Lelystad

Postby kevin.broke » MonDec03, 2007 11:28:01 AM

Dat verbruik klopt wel. Mijn vader rijdt altijd 1:13 met de GT (stukjes van 23 km).
Ik had 'm afgelopen weekend weer even mee, rijd veel te hard en scoor net zo netjes (ongeveer 1 op 14 zelfs, maar dan op Limburg - Antwerpen - Zeeland - Limburg).
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests

cron