ax 1, 2 & 3 staan op pagina 1
vanaf pagina 3 lees je meer over ax no. 4 (spotje)
vanaf pagina 5 lees je meer over ax no. 5 en wel op LPG (Mr Krabs)vanaf pagina 16 lees je hoe Mr. Krabs (na een tragisch ongeluk
) is omgebouwd tot ax aanhanger
vanaf pagina 30 lees je meer over ax no. 6, ditmaal een 1.5 Diesel
vanaf pagina 32 lees je meer over ax no. 7.
Ik ben nieuw hier, en daarom leek het me leuk mij even voor te stellen. Ik heb een rijk verleden met ax'jes, helaas niet een erg vrolijk verleden. Dit is het verhaal:
net voor de zomervakantie in 2007 koop ik mijn eerste auto. een witte Ax 1.1 uit 1988. Een erg leuk auto'tje. lichtmetalen vegjes, dakraam, leren bekleding (!!!) en een achterspoilertje waren aanwezig. 125.000 op de teller, dus die zou nog wel even mee moeten gaan.
de ellende begon bij de APK toen hij op 8 punten werd afgekeurd
kleine dingen, maar de achterremmen werden ook afgekeurd. Hier moest ik nieuwe remcylinders voor halen, en nieuwe schoenen. Na een weekje stevig klussen kon ik er dan eindelijk (legaal
) mee op de weg.
Helaas duurde dit niet lang...
na 3 weken reed ik op de A7 tussen Heerenveen en Groningen, en er stond een lange file. De gene voor mij remde iets te laat. Een zware auto, met abs, mijn ax natuurlijk zonder... (en mss een beetje te weinig volgafstand
) leverde dit restultaat op. De auto was niet meer te redden. (de renault scenic waar ik tegenaan gereden was, was ook total-loss met €9000,- schade
)
Ik gaf de ax'jes echter niet op, en reed 200km om een andere ax uit 1989 aan de andere kant van het land te kopen. Dit bakje zag er niet uit, maar koste dan ook maar €175,-
in een kleine week heb ik alle onderdelen (velgjes, stoelen+bank, spoiler, achterklep, deuren, dashboard) overgezet, en de auto was weer als nieuw. met nog maar 100.000 km op de teller!
Ook deze auto moest nog gekeurd worden, met bijna het zelfde verhaal. Alleen had ik nu nog een sloop ax staan die door de keuring was gekomen