Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby AlexanderB » WedApr04, 2012 3:55:40 PM

vanzelf lek, of is een van de buren je project nu al zat?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » WedApr04, 2012 3:58:23 PM

leeg laten lopen. net 10min weg geweest, andere band ook leeg. Maar ik weet welk )(%%#^%kind 't gedaan heeft, dus zodra ik 'm zie.... :twisted:
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Losroyos » WedApr04, 2012 4:07:42 PM

Holländer wrote:leeg laten lopen. net 10min weg geweest, andere band ook leeg. Maar ik weet welk )(%%#^%kind 't gedaan heeft, dus zodra ik 'm zie.... :twisted:


ff bewerken met de slijptol dat blaag :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » WedApr04, 2012 4:10:35 PM

hahah ik denk niet dan die dan nog eens het lef heeft om 't te proberen.

maar zat er meer aan te denken om ff met 'm bij zijn ouders te gaan babbelen (t kind is 8-10 ofzo). Dat maakt vaak ook meer dan genoeg impact.

en eigenlijk zou ik hem met een voetpompje zelf de banden weer op 2 bar moeten laten pompen... dan zal die voelen wat die gedaan heeft.
(en anders moet ik ook de andere band er onder vandaan halen, wisselen, naar het tankstation rijden, band oppompen en er weer onder terug zetten)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Losroyos » WedApr04, 2012 5:19:38 PM

haha ja idd. Ow ik weet nog toen ik klein was (niet zo lang geleden) Alleen werden de buren toen nog boos omdat we de bosjes van de gemeente vernielde, Tja wij zagen het als speelplaats hutten maken enzo.. Waar is die tijd gebleven dat kinderen dat doen. En wat voel ik mij oud zeg als ik dit zeg :P
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » ThuApr05, 2012 1:13:16 PM

vanochtend dan eindelijk de stalen profielen (40x20x1.5mm) opgehaald. Even op maat gezaagd en lassen maar!

eerst heb ik de voorste dissel bevestiging aan een profiel gelast, zodat deze aan de voorkant van de aanhanger bevestigd kan worden.
Image

Ik heb dus besloten om de dissel door de tunnel van de auto te laten lopen, om een beetje grondspeling te krijgen aan de voorkant van de auto, zonder dat de aanhanger scheeft staat.

Dit past echt precies! Overal net genoeg speling, perfect.

Daarna de achterkant vastgelast, ook een bevestigingspunt voor de dissel.
Image

Deze met een extra groot profiel (had precies de goede dikte) vastgelast, zodat ik veel lasoppervlak heb op autogedeelte (die plaat is zo dun, in now time een gat erin gebrand... :evil: )

Maar hij zit vast! Zo zal de dissel blijven zitten, misschien achter nog eens wat beter lassen.

ik heb even geprobeerd hoe stabiel de aanhanger nu is, maar het blijkt dat die voor nog aardig bewegelijk is (wat waarschijnlijk zal resulteren in een dansende aanhanger als je er meer rijd). Er zal dus nog een frame gelast moeten worden in het gat om deze stevigheid wat te creeëren.

maar nu eerst een sollicitatiegesprek voor een 2e baantje, want dit project kost geld! :-P
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby TvL » ThuApr05, 2012 4:41:43 PM

Lekker bezig! Ziet er heel netjes uit :D
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » ThuApr05, 2012 8:02:02 PM

zo. Na het sollicitatiegesprek (nog geen uitslag) nog ff tijd gemaakt om met de aanhanger bezig te gaan. Omdat ik het niet zo vertrouwde dat die erg stuiterde (niet stijf genoeg was) heb ik besloten eerst nog wat verstevigingen aan te brengen.

Gelukkig had ik nog wat profielen van het tafelframe over, dus dit was geen probleem.

Eerst maar eens wat extra versteviging aan de onderkant. 2 profielen op maat gemaakt en die vastgelast in de auto. Daardoorheen per profiel 2 dikke bouten om boven en onder goed te fixeren. Dit leverde al wat extra stabiliteit op, maar nog niet voldoende.
Image

Dus ook nog 2 kleinere profielen vastgelast tussen de onderste en de omgebogen "zijflappen" van de auto.
Image
dit scheelde veel!

tot slot nog een profiel vlak bij het dak vastgelast, waar toevallig 2 stukje uitstaken, die nu het dak ondersteunen 8-)
Image
Image

Het totaal aan versteviging kwam er dus zo uit te zien.
Image

En toen moest die dicht (ik ga dit weekend weg en vertrouw die rotkinderen voor geen meter hier). Dus moest de donoraanhanger en nu écht aan geloven!
Image

en uiteindelijk is die nu dicht.
Image

zoals te zien is is deze plaat in verre staat van ontbinding, en gewoon lelijk. er zal dus nog een andere moeten komen, maar heb nog geen idee waar ik die vandaan moet toveren.

er zit trouwens nog veel ruimte in! 1.5mtr van de plaat voor tot de achterklep :-) en met de 2 deuren is het dé ideale aanhanger!

alleen de afwerking nog...

zit wel veel meer werk in dan ik dacht!

hij hang nu wel iets naar voren, kijken of ik dat nog eens op kan lossen, dit ziet er ook niet uit.
Image

maar nu eerst eindelijk een weekendje rust... heerlijk! prettige paasdagen en tot daarna met het vervolg van "het aanhanger project" (deel 2)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » TueApr10, 2012 2:28:11 PM

Net de RDW gebeld, Mr. Krabs (GF-GN-40) bestaat vanaf afgelopen vrijdag niet meer...

officieel is het kenteken nu vernietigd. Weer een ax minder... gelukkig leeft deze wel (half :wink: ) voort als aanhanger!

daarover voorlopig weinig nieuws ben ik bang, véél te druk met school om aan de hobby te kunnen!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » ThuApr12, 2012 1:03:52 PM

Afgelopen weekend even bij mijn fam in het noorden geweest, waar ik even met mijn broer heb gepraat over de aanhanger (waar het hart vol van is vloeit de mond van over :wink: )
Daar tot nieuwe inzichten gekomen. In plaats van de aanhanger alleen als transportmiddel voor goederen te maken, wil ik er ook een recreatief voertuig van maken.

een paar voorbeelden:
nu hoef je niet meer zo te zitten
Image

maar kun je gewoon de voorkant van de aanhanger openen en lekker op de achterbank van een ax zitten. te warm? dan doe je raampjes open 8)

nu hoef je niet meer zo te staat bij een Nieuwegein meeting
Image

maar ga je gewoon lekker achterin je ax zitten

en uiteraard zijn er zo nog veel meer dingen te verzinnen. geen stoelen meer meer op vakantie, maar gewoon de aanhanger!

Deze inzichten/plannen leiden wel tot nieuwe "problemen". Zo moet nu dus de hele voorkant open kunnen, zou eigenlijk de dissel verwijderbaar moeten zijn, zou het fijn zijn als er een radio inzit, enz.

Een tweede idee was nog om ergens een oude slaapbank op de kop te tikken en deze zo aan te passen dat er van de aanhanger een vouwwagen te maken is. ik heb nog een tentje met slechte stokken, die kan daarvoor best gebruikt worden. Dit is ook een leuk plan, maar denk dat ik (eerst) voor de bovenste ga.

Nu is het in ieder geval zaak om de aanhanger klaar te maken voor de stalling. wat dus wil zeggen: het eerste stukje ermee over de weg rijden! Gelukkig alleen binnen het dorp, maar dan nog. Dus hij moet weg-af zijn.
dit houd dus in:
- driehoekige reflectoren achter plaatsten
- reflectoren voor plaatsen
- verlichting aansluiten
- voorste plaat zo bewerken dat deze niet/minimaal uitsteekt
- voorste plaat GOED vastzetten
- en voor het oog alvast de First velgjes erop.

wanneer dit moet gaan gebeuren is mij nog onduidelijk, misschien dat ik zaterdag even tijd heb, maar dat zal wel weer tegenvallen.

hoe dan ook, ik hou jullie op de hoogte!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » SunApr15, 2012 10:56:04 AM

Gister even naar mijn achterbanden gekeken van Spotje, gewoon gevaarlijk zo slecht!
Image

dus die maar eens snel gewisseld voor de goede banden die nog om mijn 3 spaaks velgen zitten (met velg uiteraard).

De nog goede banden om de Firstvelgjes zitten nu op de aanhanger.

Verder niet zo veel tijd gehad, alleen even de driehoekige reflectoren op de aanhanger gemonteerd.
Image

Toch weer een stapje dichterbij legaal op de weg kunnen rijden 8)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby TvL » SunApr15, 2012 12:16:25 PM

En ik maar denken dat mijn bandjes er slecht aan toe zijn... :shock: :wink:
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
User avatar
TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 732
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » SunApr15, 2012 12:19:41 PM

zo blijkt maar weer, het kan altijd erger ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby MNM(tm) » MonApr30, 2012 7:11:54 PM

Je bent gespot (@N215). ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » SatMay19, 2012 8:20:15 PM

Donderdagavond reed ik uit een tunnel, een Mazda haalde mij in en schoot een steentje tegen mijn kleine zijraampje. Alles barste in 1x uitelkaar! Het raampje bleef gelukkig wel in 't rubber zitten. Ik dus snel naar een parkeerplaats en alle losse glasbrokjes er maar uitgehaald en in de afvalbak gegooid. Het raamrubber eruit gehaald de de laatste 30km naar huis gereden (gelukkig was het niet koud en wel droog! :D )

Thuis aangekomen kon ik het natuurlijk niet zo laten voor de nacht, dus moest ik even snel iets improviseren. Na mijn schuurtje open getrokken te hebben zag ik alleen maar laminaat wat ik kon gebruiken. Dus laminaat it is!

Image

Niet heel praktisch, je ziet vrij weinig meer in je spiegel (de belangrijkste :? ) en links kijken is iets lastiger. Het kon dus zo echt niet blijven.
Ik snel op 't forum een ruitje gevraagd, maar verwachtte er niet te veel van. Daarom naar de grootste sloop in de buurt geweest (Ad Stouten). Die had welgeteld 1 ax staan (ze sterven zelfs op de sloop uit!). Deze was nog helemaal intact, behalve (uiteraard) de bestuurdersdeur... dus geen raampje.

Gelukkig had Rock's nog een raampje liggen en was hij zo vriendelijk deze in no-time naar me toe te sturen (nog bedankt Rock's!)

Vandaag na het werk moest deze er dus maar in.
ik dacht dat ik zo een eind moest komen, dat ik het raampje er wel "tussen kon schuiven".
Image

nou dat viel dus vies tegen!
Dus moest de rest van de deur ook gedemonteerd worden om die strip waar het raam normaal langs schuift eruit te halen. (achteraf bleek dit niet nodig :oops: )

Image

Daar zag ik ook meteen dat mijn raammechanisme (het gedeelte wat mijn raam vasthoud) behoorlijk verrot is...
Image
DIt is dus ook nog een puntje voor binnenkort...

Maar na een klein uurtje zat alles weer inelkaar en kon ik weer met een ruitje in mijn auto rijden. Da's toch wel lekker hoor!

nu de laatste paar weken bikkelen voor school en daarna kan ik EINDELIJK weer eens met de aanhanger bezig.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Rock's » SatMay19, 2012 9:24:56 PM

Ik ben blij dat ik kon helpen en dat hij vandaag al is aangekomen ... niet voor niets ff naar het postkantoor gerend/gesnelwandeld :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby grietje » MonMay21, 2012 7:22:36 PM

Die aanhanger is leuk :D!

En dat raammechanisme ding ziet er uhm, errug slecht uit ;-) Goedbezig!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » WedMay23, 2012 3:37:28 PM

De aanhanger is zeker leuk!

mijn handen jeuken elke dag (zeker met dit weer!) om er mee verder te gaan. Maar ben zo druk met die )*&^%#school dat ik er echt geen tijd voor heb. Hopelijk heb ik over 2-3 weken een aantal dagen tijd. Dan wil een achterklep ophalen (voor het raam) en in ieder geval de voorkant dicht maken.
Dan nog de lampen aansluiten, een aantal reflectoren plaatsen en de eerste proefrit op de weg!

daarna heb ik nog een neuswiel en de handrem liggen wachten...

En de bodem plaat is ook erg verrot op sommige plekken, die zal ook aangepakt moeten worden.

Al met al nog een leuk projectje.

Zodra ik bezig ga post ik natuurlijk vele foto's!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Holländer » WedMay30, 2012 12:41:31 PM

zo eindelijk weer eens tijd om iets aan de aanhanger te doen.
vanaf 12 april niet meer gelukt, maar we zijn back in the race!

Vandaag wilde ik het neuswiel monteren en de verlichting aansluiten.
Omdat op 't forum vaak te lezen is dat solderen met krimpkous beter is dan kroonsteentjes eerst maar eens een assorti doos gehaald met krimpkous

Image

Daarna de kabelboom gestript en klaargemaakt om alles te verbinden. UIteraard eerst even gekeken waar alle draadjes van waren.
Image

Alles mooi afgewerkt met een grote krimpkous (ja als je toch een assortiment doos vol hebt... :wink: )
Image

En uiteindelijk zit de kabelboom er nu zo onder. Moet voor 't mooie hier en daar nog ff vastgezet worden, maar dat komt wel.
Image

Ook de stekker nog aangesloten (daar moet nog 'n nieuwe op, dit ding is oud, rot en lelijk) en getest
De verlichting doet het, maar er zijn nog een paar puntjes... alles brand maar op 30% van de normale sterkte (slechte massa?) en als ik mijn rem intrap en ik heb mijn alarmverlichting aan krijg je echt een disco effect. De knipperlichten branden nauwelijks meer en de remlichten met de gewone achterlichten knipperen wisselend...

Verder moet er een apparte aansluiting gemaakt worden voor het mistlicht, wat tegenwoordig verplicht is. Ook moet dit in de auto aangepast worden.
Ik mag er dus nog niet mee op de weg, maar er is vooruitgang!

Daarna het neuswiel. Dit ging vrij gemakkelijk. Had nog een neuswiel liggen, en de klem die ik gebruikt heb is van een verkeersbord, die heeft ook een 50mm buis :D

Image

Deze klem is alleen van aluminium en niet heel stevig. Er zal dus nog wel eens een stalen klem op moeten komen denk ik...

Image

Maar we hebben een neuswiel, het begint er steeds meer uit te zien als een échte aanhanger! 8)

hopelijk binnenkort nog wat tijd om de verlichting af te maken. Deze week ga ik het achterraam nog ophalen bij AlexB, dus dan kan ik ook beginnen met de voorkant dichtmaken... dat word nog véééél laswerk!

Image
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger

Postby Siemax » WedMay30, 2012 9:57:20 PM

Heb evt 2 raam units liggen + slinger.
Project ziet er leuk uit :D Als je achter je rijd lijkt t net alsof een 1 Ax aan t bumper kleven

suc6 verder
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroen al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
User avatar
Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 191
Joined: FriApr06, 2012 8:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: YaCy [Bot] and 21 guests

cron