Het heeft even geduurd, maar tussen de tentamens en deadlines van school door heb ik toch een paar gaatjes gevonden om met de ax bezig te gaan.
Ik heb (eindelijk!) de spoiler in de goede kleur gezet (hij was zwart, dus eerst in het wit overgespoten, en toen mijn prachtige groen) en op de klep gemonteerd. Ziet er al een stuk beter uit!
De voorbereidingen voor de vakantie heb ik ook al getroffen, er zit nu een trekhaak onder mijn axje! Uiteraard niet voor een aanhanger, maar voor een fietsenrek waar 2 Solexjes ( uit 1972) opkomen, zodat mijn vriendin en ik in zuid Frankrijk lekker kunnen toeren
Ik had de trekhaak van een sloop ax, meteen de halve kabelboom er maar afgeknipt om het aan te kunnen sluiten, en dit ging zonder slag of stoot
Toen ik echter mijn achterbumper verwijderde, merkte ik op dat er schade opzit! Niet gruwelijk ofzow, maar toch weer een paar krasjes, die ik er niet opgereden heb...
Verder heb ik mijn radio verplaatst naar het handschoenvakje, omdat mijn contactslot het heeft begeven (is de 3e al
) en ik het dus weer op ga lossen dmv schakelaars (zie eerder in mijn wie is wie, ik heb het al eens eerder gedaan met een andere ax). Dit keer zal ik er alleen voor zorgen dat het contactslot wel in gebruik blijft voor de veiligheid.
Ik heb in ieder geval de ruimte van de radio nodig om hier wat schakelaars te kunnen plaatsen.
Ik wilde de radio eigenlijk verplaatsen naar waar nu de asbak zit, maar helaas zit daar mijn aanjager, en dus was er niet genoeg ruimte. Nu zit die dus in het handschoenvakje. Ziet er best leuk uit, maar je moet wel behoorlijk naar voren hangen om 'm te kunnen bedienen... Ach ja alle voordelen hebben ook nadelen hea...
Omdat mijn aanjager en radiateur ventilator het niet meer deden (schakeling in contactslot dus stuk) heb ik nu tijdelijk even een schemerlamp schakelaar gebruikt. Als ik eens tijd heb (en das echt schaars) zal ik er eens een fatsoenlijke schakelaar inzetten.
Ik heb ook al weer een scheepshoorn liggen die ik nog in mijn ax wil hebben, maar er moet nog even schroefdraad getapt worden (M16 fijndraad) op de hoorn, die kan nu niet in de houder. Een klein compressortje heb ik ook nog liggen, dus ook dat kan er binnenkort in.
En als laatst heb ik bij wijze van een experiment mijn ruitenwisser aan de andere kant laten stoppen, dus aan de bestuurderskant. Het ziet er niet zo goed uit, maar ik vond het irritant dat als het half regent al het water aan de bestuurderskant omhoog waait in je zichtveld, maar aan de passagierskant (waar bijna nooit iemand zit) niet omdat de ruitenwisser dat tegenhoud...
Ik heb 'm dus nu omgedraaid, we zullen zien of het werkt. Als het werkt dan zal ik er voor zorgen dat het knikje in de ruitenwisser de andere kant op komt te staan (even goed verhitten en buigen ofzow) want het oog wil ook wat
Er is natuurlijk nog genoeg te doen aan mn ax... Zo zit er een behoorlijke roestplek achter de bijrijder naast het klapruitje, die binnenkort toch echt even opgeknapt zal moeten worden, voordat alles doorgeroest is.
Verder wil ik eigenlijk de velgen nog eens opknappen, want die zien er niet meer uit zoals het hoort, heb ik binnenkort nieuwe voorbanden nodig (nu nog 0.7mm tot het indicator streepje) moet mijn einddemper eens gelast worden, want daar vallen gaten in, en uiteraard nog steeds een andere deur, voorscherm, en grille...
Maar het mooie weer komt er aan, en een zomervakantie dus dat moet helemaal goedkomen!