Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Holländer » MonAug11, 2008 10:25:04 PM

hahah ja een nagelvijltje was ook een optie geweest, ik heb een stoeptegel gebruikt om het puntje af te vijlen, vandaar dat er nu dus gewoon witte lichtjes inzitten :lol:

ik zal er (ooit, voor de volgende apk) maar oranje pitjes inzetten, opzich valt het niet op dat er witte lichtjes inzitten hoor!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby MNM(tm) » MonAug11, 2008 10:28:25 PM

Holländer wrote:ik zal er (ooit, voor de volgende apk) maar oranje pitjes inzetten, opzich valt het niet op dat er witte lichtjes inzitten hoor!

Nee, totdat je de knippers aanzet. ;)

(Overigens kun je daar zelfs voor aangehouden worden...)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby grietje » TueAug12, 2008 7:33:48 AM

MNM(tm) wrote:
Holländer wrote:ik zal er (ooit, voor de volgende apk) maar oranje pitjes inzetten, opzich valt het niet op dat er witte lichtjes inzitten hoor!

Nee, totdat je de knippers aanzet. ;)

(Overigens kun je daar zelfs voor aangehouden worden...)


Ja of dat je auto total loss is omdat iemand niet had gezien dat je af wou slaan.

Zet er gewoon oranje lampjes in!! Witte knipperlichten is zooooo irritant voor je medeweggebruikers.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby raoel » TueAug12, 2008 10:06:45 AM

en in principe ben je met wit-witte knippers nog steeds strafbaar... :-S

(net als zoveel zaken die mensen voor de APK fftjes origineel herstellen maar de rest van het jaar mee rondrijden)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby chieltje » TueAug12, 2008 8:09:31 PM

Zeer vervel;end witte knipperlichten met wit licht.
lampjes haal je zo bij een auto zaak en kosten niks. :wink:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image
User avatar
chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 279
Joined: ThuJul26, 2007 9:18:25 PM
Location: zoetermeer

Postby Holländer » MonJan05, 2009 2:44:45 PM

Al een hele tijd heb ik nix van mijn laten horen omdat ik het druk had met school. De ontwikkelingen tov de ax hebben echter niet stilgestaan. Zo ben ik op vakantie geweest met mijn ax vanuit leeuwarden, naar berlijn, naar dresden, naar praag, naar auswitz, en weer terug. in 8 dagen 3500km gereden!!! in praag was ik bang dat de versnellingsbak stuk was, gezien ik hem met geen mogelijkheid meer in de 1,3, en 5e versnelling kreeg, maar het bleek de powerfilter te zijn die tussen de schakelstangen gevallen was :?
In berlijn hebben we met een revisisetje voor de remklauw de remmerij weer even veilig gemaakt (hierna was het trillen bij het remmen ook nagenoeg weg)!
Image

100km nadat we berlijn weer voorbijwaren op weg naar nederland viel de uitlaat er weer af, omdat ik mijn sportdemper niet aan de zijkant wilde hebben maar in het midden moest de uitlaat omgelast worden. DIt heb ik zelf gedaan, maar ben geen toplasser, daarom zit de kraag waar de klem omheenkomt net iets scheef. Dit zorgt ervoor dat de hele pijp wel eens losschiet.
Image
Dit gaf erg veel herrie, maar de prestaties werden aanzienlijk beter! op een recht stuk kon ik met een leuke aanloop op de teller 195km/h rijden!!!! op de tomtom bleek dit 180 echte km's te zijn:D uiteraard gaf dit wel de nodige herrie top snelheid rijden zonder demper, maar de duitsers konden er wel om laggen:D

een paar maand geleden wilde de ax helemaal niet meer schakelen en koppelen. De anwb er bij, die zei dat de drukgroep stuk was. Ik naar de sloop en in 2 weken tijd (ik had niet veel tijd om er mee bezig te zijn) de drukgroep en koppelingsplaten vervangen. Achteraf bleek dat het gewoon om een geknapte koppelingskabel ging...
3 weken later knalden de koppelingsplaten uitelkaar, er zat een ruimte van bijna 2cm tussen de versnellingsbak en de motor... waarschijnlijk losgetrilt, anyway nu staat de auto al weer 2 weken stil bij een maat van me. Ook is de linker voorlager stuk, en heb ik toen ik iets te enthousiast de achterbak dichtgooide mijn achterraam eruit geslagen Image

ondertussen zit er weer een ander achterrraam in (een hele andere klep) en ik heb achterin al een nieuwe veerpoot liggen waar een goede lager inzit. ik had wel een mooie (maar erg krappe) garage voor de kapotte auto!
Image
Nu heb ik besloten dat deze auto super is, maar niet het geld waard om op te knappen. Daarom heb ik met een maat van mijn besloten dat deze auto een deelnemer van de zwarte cross word.
Hier heb ik niet echt veel van de spullen nodig die nu op/aan de auto zitten, dus deze gaan allemaal voor de verkoop! zolang mijn ax rijd, zal ik hier af en toe foto's en verhaaltjes blijven schrijven!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Rock's » MonJan05, 2009 5:42:50 PM

Image
:lol: ik moet gelijk hier aan denken ....
Image
Magdat ?
JA
Dat mag ...

op de huisregels staat niet dat je niet met een auto naar binnen mag rijden .... :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Holländer » SunJan11, 2009 6:29:10 AM

na weer wat actiever op de site aanwezig te zijn, en een hoop peinzwerk heb ik er toch voor besloten dat ik mijn ax veel te leuk vind om hem naar de zwarte cross te sturen. 8) Daarom ga ik deze maand mijn xantia (mijn vaste betrouwbare auto) in orde maken voor de verkoop. Misschien dat ik dan met het geld van die auto de ax weer in rijbare staat kan maken. :lol: Ik laat jullie zeker horen hoe het verder gaat!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » MonJan19, 2009 6:28:08 PM

na de frikandellenmeeting zijn er weer mooi wat dingen gebeurd aan ax.

-de langverwachte oranje lichtjes in de witte richtingaanwijzers voor zitten op hun plek
-ook als het donker is kan ik nu weer zien hoe hard ik rij doordat alle dashboardverlichting is vervangen
-de witte strip op de achterklep zit er weer op (ipv de zwarte)
-mijn raam valt nu niet meer sporadisch naar beneden doordat het mechanisme er weer inzit
-mijn km teller kabel is weer gemaakt (met tape, werkt nog ook!)
-luchtfilter is weer aangesloten

helaas ging niet alles goed, gezien mijn wiellager LV stuk was, had ik een andere veerpoot geregeld. toen deze er onder zat en alleen de fusseekogel nog maar vast hoefde bleek dat het een type 1 veerpoot was, waardoor mijn type 1 fuseekogel dus te klein was :(
er waren geen andere poten aanwezig dus moest de oude er weer onder.
verder heb ik een van de bevestigingspunten van mijn voorlamp gesloopt :?

Wel heb ik weer een hoop ideeën en inspiratie om verder te gaan met mijn autotje :o

ik hou jullie cker op de hoogte!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » WedSep02, 2009 9:32:11 PM

Het is weer zover om een stukje te schrijven over mijn autootje.

In de laatste maanden is er veel gebeurd. Zo heb ik 9 maanden anti kraak gewoond, mijn opleiding afgerond, en heb ik 3 maanden in Frankrijk, Lyon gewoond. Mijn ax heeft alles met mij beleefd, dus ook Frankrijk!

Ik zal bij het begin beginnen.

Omdat mijn ax niet lekker meer reed, en elke avond een dikke plas olie achterliet heb ik besloten de koppakking te vervangen. Dit gedaan, icm de D-riem + spanrol, oliefilter, vloeistoffen, boegies, kleppendekselrubber, en het stellen van de kleppen. Het motortje dus even een goede beurt gegeven. De kilometerstand was toen 135.000. Ondertussen is er 155.000 km mee gereden (afgelopen 3 maanden 10.000km!!) en draait het blokje al nooit te voren, maar de 1.4 injectie op het 1,1 motortje is eigenlijk toch net iets te veel van het goede. auto wil wil eens wat verzuipen als die koud is...

De powerfilter, sportuitlaat en velgen zitten nog steeds op de auto, maar toch vond ik de auto nog wat kaal. Daarom heb ik besloten dat ik de auto maar ging ducktapen! Dit is een soort carbonachtige look geworden, die er super strak uitzag toen die net geducktaped was. Helaas is de Franse zon erg krachtig en heeft dat de ducktape doen krimpen, en nu ziet het er vooral heel scraal uit...

uiteraard heb ik in Frankrijk ook wat problemen gehad...
In frankrijk ging een van mijn remleidingen stuk (en een week later een andere :S) en dus moet ik nieuwe remvloeistof hebben. Ik in Frankrijk naar de winkel, geen probleem, had ik zo. ik dat erin gegooid, bleek dat het de hydraulische olie op mineraal basis te zijn voor de hydraulische vering van een citroën... en dat had de rubbers in mijn achter-en hoofdremcylinder(s) zodanig aangetast dat het niet meer functioneerde...
dus op de sloop daar een hoofdremcylinder gehaald voor €20,- en een hele lading goede remolie. Na alles doorgespoeld en gereinigd te hebben deden mijn remmen het voor weer. achter heb ik helaas niet kunnen redden, en die maak ik ook niet meer, want: De apk staat voor de deur. En deze auto is het voor mij niet meer waard om het op te knappen...

Ook rij ik tegenwoordig heel veel km's (altijd druk, en vriendin op 299km woonafstand ;) dus ben ik toe aan een diesel. Ik ben aan het kijken voor een Peugeot 205 1.8... is niet te vergelijken met een ax, helaas, maar ik moet toch iets anders gaan rijden, en er zijn zo weinig ax diesel 1.5 beschikbaar...

Foto's van dit alles komen morgen, heb ik niet op deze pc.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Weer actief op 't forum

Postby Holländer » FriJan28, 2011 12:00:23 PM

Hey mede-forumers!

Na anderhalf jaar geen ax te hebben gereden (wel een Suzuki Swift 1.3, Fiat Cinquecento sporting 1.1 & een Renault Clio S 1.4) heb ik weer een AX gekocht!

Dit keer een AX Spot 1.1i uit 1996 met 105.000 km op de teller! Mijn oude velgjes had ik nog liggen, dus die komen er binnenkort weer op.

Ik heb de auto gekocht zonder APK (voor €105,-!) maar er blijkt nogal wat onderhoud nodig te zijn om er legaal me op de weg te mogen. Hier het lijstje van afkeurpunten voor de APK:

-Schokbrekers achter
-Vocht in koplampen
-Koplampstelling
-dashboard verlichting
-handremkabel links
-rem links achter blijft ook hangen
-remschijven voor
-remblokken voor
-schakelaar voor ventilator (voor in de auto)
-ruitenwisser achter

en mijn koppakking is lek...

Ondertussen heb ik de dashboard verlichting gerepareerd (wat een drama vergeleken bij een Ax phase I!!!) doet de ventilatorbediening het weer & zit er weer een goede achterruitenwisser op.

Remschijven en blokken & handremkabel zijn besteld bij Winparts.nl (totale kosten €104.50 incl verzendkosten). Schokbrekers haal ik vanavond op bij Browny, en de koppakking zal ik later eens doen (er lekt alleen olie naar buiten, standaard AX kwaaltje las ik op het forum.

Hopelijk kan de AX volgende week goedgekeurd worden, en kan het rijplezier weer beginnen :-)

Ik ben nog wel op zoek naar een achterspoiler (AX is zo kaal zonder) en zou eigenlijk graag weer een dakraampje hebben (eentje die universeel ingebouwd kan worden). De passagiersdeur heeft ook een andere kleur, dus die zal ook vervangen moeten worden, net als het voorscherm (ook passagierskant) die nogal gedeukt is. Maar dat zijn zorgen voor later, eerst de APK!

Als jullie iets hebben liggen hoor ik het graag!

Hier dan de foto's van mijn nieuwe AXje:
Helaas, uploadjefoto.axclub.net doet het niet...

ik zal het vanavond nog eens proberen.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Weer actief op 't forum

Postby Bossie » FriJan28, 2011 12:04:52 PM

Holländer wrote:Hier dan de foto's van mijn nieuwe AXje:
Helaas, uploadjefoto.axclub.net doet het niet...

ik zal het vanavond nog eens proberen.


Hiervoor moet je ook http://uploadjefoto.axclub.nl/ gebruiken ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Zo te zien heb je het nodige al aangepakt. Succes met de APK.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby raoel » FriJan28, 2011 12:13:46 PM

leuk, welkom terug!

olielekkage: je moet ff kijken op welke hoogte de lekkage is, soms lekt alleen het kleppendeksel.


succes met de werkzaamheden ;-)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Holländer » FriJan28, 2011 12:25:49 PM

de foto's uploaden wil echt niet. Ik browse naar de goede foto toe, druk op upload, dan gaat die heel lang denken, en geeft die uiteindelijk een leeg scherm...

ik heb net nog even gekeken, maar de olielekkage zit echt onder de koppakking, niet onder het kleppendeksel... helaas.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Bossie » FriJan28, 2011 12:27:39 PM

Dan zijn waarschijnlijk je foto's te groot. Resize ze eerst even en probeer het dan opnieuw. Ik geloof dat het maximale bestandsformaat 2MB is.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby Mastenhose » FriJan28, 2011 3:08:06 PM

Welkom terug! Ben ook erg benieuwd naar de foto's! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

dan nu de foto's

Postby Holländer » FriJan28, 2011 4:37:37 PM

de foto's waren inderdaad te groot, bedankt voor de tip :-)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zoals julie zien moet er hier en daar nog wat gebeuren. Het voorscherm (passasierskant) is wat gedeukt, de deur (zelfde kant) moet in de zelfde kleur, er zit een deuk in de motorkap, en er moet een nieuwe grille in, maar die dingen pakken we nog wel eens aan, eerst de APK.

als je leuke ideeën hebt, of je hebt nog onderdelen liggen hoor ik het graag!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » TueFeb01, 2011 9:55:31 AM

Zo, alle onderdelen zijn binnen (Winparts.nl voor de remmerij, Browny voor de schokbrekers tnx!)

Vanmiddag zal ik eens flink aan het klussen, helaas niet zo veel tijd (heb nog nog een tentemen productergonomie...)

Hopelijk auto deze week door de keuring!

Als ik met de achteras bezig ga zal ik meteen veel foto's maken voor een HOW TO. Zag dat deze er nog niet waren.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » WedFeb02, 2011 1:28:29 PM

Eindelijk!

alles is weer klaar voor de APK.

Gister nieuwe remschijven gemonteerd (die oude zaten vast!!! :shock: ) en uiteraard nieuwe blokken. hier was ik al met al wel 2.5 uur mee bezig, want die pinnen door de remblokjes en klauwen zaten muurvast...
Het resultaat was er wel naar:
Image

Gisteravond heb ik me bezig gehouden met de rem achter. Nieuwe handremkabel gemonteerd, en meteen de rem even goed schoongemaakt (bleef hangen).

Vanochtend de schokbrekers van Browny onder de ax gezet, het geklapper is geheel over! :)

De koplampstelling was even gekloot, maar ook die doet het weer (redelijk) naar behoren.

Net naar de garage geweest, die heeft helaas vrijdag pas tijd om te herkeuren. En ik moet mijn blok nog ff olievrij maken (van buiten dan :P) omdat anders de lekke koppakking toch voor een afkeurpunt kan zorgen...

Overigens is er nog een behoorlijke To-do list:

-Koppakking vervangen (meteen kop reviseren, alles schoonmaken, d-riem, pakkingen, enz)
-nieuwe grill (deze is gescheurd)
-kleurende passagiersdeur
-spoiler (kopen, spuiten, monteren)
-velgen er weer onder (eerst opknappen)
-andere uitlaat (heb al wat leuke ideeën)
-powerfilter monteren ?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » SatFeb05, 2011 10:04:20 PM

De Ax is weer door de APK :-)

heeft in totaal €200.- gekost, en de koppakking moet nog, maar ik kan weer een jaar (legaal :wink: ) op de weg rijden!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests

cron