Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Holländer » FriJul25, 2008 7:13:55 PM

ja witte richtingaanwijzers staan wss wel goed bij een witte auto :wink: leuke tip, ik zal er eens naar kijken.

ik heb nog niet met de tuinslang getest of die echt waterdicht is, ik hou wel van wat spanning, w8 wel op de regen :wink:

vanmiddag ook bodykit opgehaald, dus er is weer genoeg te doen :lol:

ik hou jullie op de hoogte
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Job » SatJul26, 2008 12:51:30 PM

Ziet er top uit zeg!!

Velgen staan ook verdomd goed zeg... heb je ze opgeknapt?

Gr. Job
User avatar
Job
AX Master
AX Master
 
Posts: 1049
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Postby Holländer » SatJul26, 2008 3:01:07 PM

tnx! heb de velgjes nog niet gespoten, maar wel een keer heel goed schoongemaakt. had er speciaal (heel agressief) schoonmaakmiddel voor.
Dit heeft veel geholpen, maar vooral de buitenste rand moet wel eens gespoten worden.

groet
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » SatJul26, 2008 5:08:23 PM

nog even een foto van het startsysteem. Het contactslot heb ik er helemaal uitgehaald, en de juiste kabels (was wel ff zoeken) heb ik doorverbonden aan deze schakelaar. Deze schakelaar komt trouwens uit een generator van een vrachtschip! de zwarte schakelaar (rechts boven) is voor het contact, en de schakelaar rechts onder is om te starten. De andere schakelaar krijgt nog wel eens een functie, en zijn al genoeg plannen... :wink:

Image
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Browny » SatJul26, 2008 5:22:10 PM

Leuk gedaan! Is het niet diefstalgevoelig? (niet dat een ax met contactslot niet valt te starten zonder sleutel, maar toch)
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby DuFF » SatJul26, 2008 7:06:04 PM

@ browny, geef Fietspomp een schroevendraaier of een betonbijtel en hij start een type 1 GT :lol: .

ik vind dit opzich wel netjes, enkel zou ik het bedienbaar maken toch weer dmv een sleutel :roll: :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby raoel » SatJul26, 2008 8:05:42 PM

mooie starter!
ben er al een paar maanden mee bezig maar ik krijg 'm niet aan de praat :S (nog tips?)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Holländer » SunJul27, 2008 3:10:42 PM

diefstalgevoelig... ja daar heb ik ook aan gedacht. mijn deur is met elke willekeurige sleutel open te maken (behoorlijk gaar dus) en en is geen sleutel meer nodig om te starten. dus ja, erg diefstal gevoelig. Ik heb er al aan zitten denken om een een slot (die dus fungureerd als schakelaar) tussen te zetten. maar ik ben niet zo weg van meerdere sleutels voor 1 auto :?

@ raoel: wat is het probleem? ik heb het contactslot gewoon uit de houder gesloopt, en heb de juiste draadjes doorverbonden naar de juiste schakelaars. was wel even uitzoekerij, dat wel!

wat wel een probleem is, ik heb het zo aangesloten dat de startmotor ook te draaien valt zonder het contact erop. das wel minder. moet ik nog maar eens naar kijken. (dan heb ik dus wel alle 3 de schakelaars nodig)

Na de hevige tropische regenbui gister weet ik nu ook dat mijn dakraam niet waterdicht is :? op 2 hoeken lekt die behoorlijk, halve hemeltje van mijn auto nat :? dat heb je met een hevige regenbui die 3 uur aanhoud :wink: Zeer binnenkort nog maar eens met de kitspuit in de weer!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » ThuJul31, 2008 12:06:36 AM

AX is door de APK :lol:
ik had alle dingen in orde gemaakt, (nieuwe fuseekogel, nieuw voorraam, en nog wat kleine dingen) vandaag naar de garage geweest. ze hebben niet eens opnieuw naar de auto gekeken, geloofden mij wel op mijn woord en hebben hem zo goedgekeurd :shock:

naja je hoort mij niet zeuren :wink:

dakraam moest er weer helemaal uit, en opnieuw gekit worden. Dit heb ik gister nog even gedaan. vandaag de overtollige kit verwijderd, en ik ben weer helemaal klaar voor de zomer(se buien) 8)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby q01z » ThuJul31, 2008 6:55:22 AM

mooi dattie goedgekeurd is! gefeliciteerd man :D

heeft die nieuwe voorruit toch nut gehad he :D
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Browny » ThuJul31, 2008 7:29:57 AM

Gefeliciteerd met de apk!
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Redwolf » ThuJul31, 2008 4:50:58 PM

Jep heb hem nog ff mogen aanschouwen,ziet er weer toppie uit :D
Redwolf
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 25
Joined: SatJul05, 2008 10:49:59 PM

Postby Holländer » MonAug11, 2008 12:20:19 PM

witte knipperlichtjes besteld en in de auto gezet, ziet er zo veel beter uit dan die oranje! helaas sluiten ze niet helemaal lekker aan, daar moet ik nog eens naar kijken. en oranje pitjes erin zou ook niet verkeerd zijn.
Image
nog een vraagje: in de "vitting" van deze nieuwe lampjes passen niet gewone lampjes. normaal zitten er aan een lampje 2 uitstekende rondjes, precies tegenoverelkaar. hierbij zitten ze scheef, iemand een idee waarom, en waar je zulke lampjes kunt krijgen?


verder een begin gemaakt met een leuke demper onder mijn ax te zetten. helaas had ik te weinig tijd en ging het regen, dus kon ik het niet afmaken, dit is het voorlopige resultaat :(

Image

volgende week zaterdag er nog maar weer even mee bezig, goede beugels maken (met de rubbers er weer tussen) en de demper iets inkorten :wink: is wel nodig :)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Browny » MonAug11, 2008 12:40:40 PM

bij de oranje lampjes zitten die puntjes scheef, dit hebben ze gedaan om je te dwingen oranje lampjes te gebruiken.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby MNM(tm) » MonAug11, 2008 2:41:27 PM

Holländer wrote:witte knipperlichtjes besteld en in de auto gezet, ziet er zo veel beter uit dan die oranje! helaas sluiten ze niet helemaal lekker aan, daar moet ik nog eens naar kijken. en oranje pitjes erin zou ook niet verkeerd zijn.

nog een vraagje: in de "vitting" van deze nieuwe lampjes passen niet gewone lampjes. normaal zitten er aan een lampje 2 uitstekende rondjes, precies tegenoverelkaar. hierbij zitten ze scheef, iemand een idee waarom, en waar je zulke lampjes kunt krijgen?


Bij witte knipperlicht behuizingen is het VERPLICHT om oranje lampjes te plaatsen!
Dat is ook meteen de reden dat de nokjes niet recht tegenover elkaar zitten: zodoende is het niet mogelijk om er een wit lampje in te draaien (waarbij de nokjes wèl precies tegenover elkaar zitten!).
Die oranje lampen zijn gewoon bij een willekeurige auto-onderdelenzaak te halen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby DuFF » MonAug11, 2008 3:47:37 PM

en dat ziet er dus totaal niet uit, daarom haal je zilveren lampjes die oranje licht produceren. :wink: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby MNM(tm) » MonAug11, 2008 5:02:24 PM

DuFF wrote:en dat ziet er dus totaal niet uit, daarom haal je zilveren lampjes die oranje licht produceren. :wink: .

Elke ph2 en ph3 met witte knippers heeft er standaard oranje lampen in zitten hoor. ;)

Hoedanook: voor de APK is het verplicht dat de knippers oranje licht uitstralen. (Daarom komen oranje lampen waar de lak (gedeeltelijk) van af gebladdert is niet door de keuring, maar daar was je -volgens je eigen wie=wie- ook al achter gekomen. ;))
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby kevin.broke » MonAug11, 2008 6:10:51 PM

Maar zilveren lampjes die totaal oranje licht afstoten wel, ook als de zilveren lak afbladdert (gek genoeg :P)
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby MNM(tm) » MonAug11, 2008 6:16:46 PM

Jah, maar dat komt weer doordat ze, ondanks afbladderen van de zilverlak, nog steeds een "egaal" oranje lichtbeeld geven (zonder stukjes wit ofzo).
De enige lampen aan de buitenkant van de auto die wit licht mogen uitstralen zijn de koplampen, stadslichten, verstralers, mistlichten en achteruitrijlicht(en).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Rio97 » MonAug11, 2008 7:03:44 PM

Chique!
Philips heeft (nogal dure) zilveren lampjes die oranje schijnen.
Ik vijl altijd met een nagelvijltje even een puntje eraf.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests