Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)

Postby Holländer » SunDec23, 2007 4:09:03 PM

ax 1, 2 & 3 staan op pagina 1
vanaf pagina 3 lees je meer over ax no. 4 (spotje)
vanaf pagina 5 lees je meer over ax no. 5 en wel op LPG (Mr Krabs)

vanaf pagina 16 lees je hoe Mr. Krabs (na een tragisch ongeluk :wink: ) is omgebouwd tot ax aanhanger
vanaf pagina 30 lees je meer over ax no. 6, ditmaal een 1.5 Diesel
vanaf pagina 32 lees je meer over ax no. 7.

Ik ben nieuw hier, en daarom leek het me leuk mij even voor te stellen. Ik heb een rijk verleden met ax'jes, helaas niet een erg vrolijk verleden. Dit is het verhaal:

net voor de zomervakantie in 2007 koop ik mijn eerste auto. een witte Ax 1.1 uit 1988. Een erg leuk auto'tje. lichtmetalen vegjes, dakraam, leren bekleding (!!!) en een achterspoilertje waren aanwezig. 125.000 op de teller, dus die zou nog wel even mee moeten gaan.
Image
de ellende begon bij de APK toen hij op 8 punten werd afgekeurd :( kleine dingen, maar de achterremmen werden ook afgekeurd. Hier moest ik nieuwe remcylinders voor halen, en nieuwe schoenen. Na een weekje stevig klussen kon ik er dan eindelijk (legaal :wink: ) mee op de weg.
Helaas duurde dit niet lang...
Image
na 3 weken reed ik op de A7 tussen Heerenveen en Groningen, en er stond een lange file. De gene voor mij remde iets te laat. Een zware auto, met abs, mijn ax natuurlijk zonder... (en mss een beetje te weinig volgafstand :wink: ) leverde dit restultaat op. De auto was niet meer te redden. (de renault scenic waar ik tegenaan gereden was, was ook total-loss met €9000,- schade :oops: )

Ik gaf de ax'jes echter niet op, en reed 200km om een andere ax uit 1989 aan de andere kant van het land te kopen. Dit bakje zag er niet uit, maar koste dan ook maar €175,- :D in een kleine week heb ik alle onderdelen (velgjes, stoelen+bank, spoiler, achterklep, deuren, dashboard) overgezet, en de auto was weer als nieuw. met nog maar 100.000 km op de teller!
Image
Ook deze auto moest nog gekeurd worden, met bijna het zelfde verhaal. Alleen had ik nu nog een sloop ax staan die door de keuring was gekomen :D daar heb ik bijna alle onderdelen van overgezet die werden afgekeurd, en zo kon ik vrolijk de weg weer op.
Totdat... ik 2 weken later hard moest remmen om een auto van rechts voorrang te verlenen. Ik stond optijd stil, de bestel auto achter mij niet...
Image
€2500,- schade aan mijn ax. maar niet mijn fout! dus heb ik €550,- uitgekeerd gekregen van de verzekering MET behoud van mijn AX :D(de dagwaarde werd vastgelegt op €750,-!) De achterbak heb ik hard handig weer wat uitgedeukt en ik ben er vrolijk verder mee gereden.

Hierna ben ik voor stage een half jaar naar Berlijn geweest, daarvoor heb ik een iets veiligere en luxere auto gekocht, een Saab 9000 2.3ltr injectie dubbel nokkenasser met 150PK:D hier rijd ik nog steeds in, maar mijn liefde voor de ax'jes gaat nooit meer over :wink: (in Duitsland had ik een collega met een ax diesel. Hij reed na een paar dagen al tegen een hert aan. hert liep gewoon verder, auto zwaar in de kreukels! ik heb hem geholpen dit op de knappen, was leuk werk. Die diesel klinkt echt als een trekker als die nog koud is! :D )
Mijn ax werd doorgeschoven naar een stageloper toen ik weg was. Deze had net zijn rijbewijs, en was absoluut geen held op de weg. Het verbaasde dan ook niemand dat de auto na een paar maand in de sloot lag... :(
Image

Dit weekend ben ik bezig geweest het weer te herstellen. De startmotor was kapot gegaan (erg raar trouwens) dus daar zit nu een motor van een Peugeot 309 in. verder waren de lampen kapot, en was de bumper wat verbogen. ondanks de kerstdagen en vakantie heb ik toch een sloperij gevonden die open was. Hier stond een ax'je dat ik een paar maand terug nog onderdelen van mijn eerste ax heb verkocht!!! hier heb ik de lampen uitgehaald, en die zitten nu weer fijn in mijn auto :lol:

hier nog wat foto's van mijn interieur.
Image
Image
de stoelen kunnen ondertussen wel een poetsbeurt gebruiken, maar daarmee wacht ik totdat het niet meer zo super koud is! :roll:
Last edited by Holländer on MonFeb04, 2019 8:01:25 PM, edited 38 times in total.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Rock's » SunDec23, 2007 4:22:13 PM

Mooi verhaal ! .... welkom :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby Koen NL » SunDec23, 2007 4:35:38 PM

Welkom! Mooi verhaal! Veel suc6 met het klussen :D
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- [s]GTI dashboard[/s] (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- [s]Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen[/s] (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image
User avatar
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 853
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Postby Henk Bats » SunDec23, 2007 4:40:02 PM

Welkom, en de komende dagen veel succes met klussen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby B_iks » SunDec23, 2007 5:55:44 PM

Welkom! Heb je ook een foto van de leren bekleding? :D
User avatar
B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 462
Joined: SunMay20, 2007 7:43:08 PM
Location: Heesch

Postby Rio97 » SunDec23, 2007 5:59:10 PM

Welkom hier.
Ben wel benieuwd naar wat voor leren stoelen er in zitten.
Sterkte en succes met sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Browny » SunDec23, 2007 6:07:29 PM

wat een verleden en dat opgebouwd in zo'n korte tijd.
Ben erg benieuwd naar foto's van het interieur.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby DLS » SunDec23, 2007 7:14:10 PM

zo lekker bezig geweest met de ax in dat halve jaartje :)

veel plezier er nog mee.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroen AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL
User avatar
DLS
AX Master
AX Master
 
Posts: 1555
Joined: SatMay19, 2007 4:24:42 PM
Location: Lelystad

Postby Fast eddie » SunDec23, 2007 9:05:56 PM

he welkom :D :D Aduard ligt mooi bij Hoogkerk :D :D :D duss meer Ax liefhebbers in Grunn.

Succes met klussen, hopelijk straks meer succes met de Ax'en :o :)
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
User avatar
Fast eddie
AX Master
AX Master
 
Posts: 1046
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Welkom

Postby MrBBQ » SunDec23, 2007 9:08:15 PM

Hallo, ondanks alles (het verhaal) wens ik je van harte welkom bij de club !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Postby baklap » SunDec23, 2007 9:21:50 PM

jij heb je zeker niet verveeld met je auto?!

gr. tom
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE
User avatar
baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 471
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Postby Holländer » MonDec24, 2007 6:50:52 PM

foto's van stoelen staan er nu ook in :D

klinkt leuk trouwens, leren stoelen. Maar met dit koude weer, trekt dat leer alle warmte wel uit je achterste!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby MBa@NL » SatMar01, 2008 11:24:50 PM

[img]http://www.batssoft.nl/php/verjaardag/Holländer.png[/img]
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Holländer » SatApr12, 2008 11:20:22 AM

half maart ben ik met mijn AX nog eens wezen crossen, en toen de handrem bleef hangen, en ik de controle over het stuur verloor reed ik met 20km/h vol in een berg zand. De radiateur was door de uitlaat gedrukt, en de bumper lag los op de grond...
Na een bezoekje aan de sloop heb ik mijn AX voor de 3e keer opgeknapt!!

kort hierna heb ik de auto ook op internet gezet en verkocht, gezien ik altijd in mijn Saab rondreed.

Mijn saab is ondertussen ook overleden, ditmaal niet door een ongeluk, maar omdat de dynamo het begeven heeft (dit gebeurd wel eens na 240.000km) daardoor rijdt de auto niet meer. En bij de Saab 9000 zit dit werkelijk op een onmogelijke plek. Dus heb ik ook mijn Saab verkocht.

nu is mijn oog gevallen op een AX 1.1 met het injectiesysteem van een 1.4 Ook heeft deze licht metalen velgjes, een achterspoiler, en de zeldzame 2e achterspoiler. Hopelijk kan ik binnenkort deze auto overnemen, en mijn weer op de weg begeven

toch jammer dat ik de leren bekleding uit mijn 1e AX niet terug krijg...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

mijn 3e ax!!!

Postby Holländer » ThuJun19, 2008 2:38:48 PM

hey allemaal, na een paar maanden wat minder actief op het ax forum te zijn geweest ben ik weer helemaal terug. Ik heb mijn saab 9000 verkocht, (daar was alles ondertussen ook aan kapot gegaan) en heb nu een citroen xantia en weer een ax!
Het zijn leuke autotojes, maar de problemen blijven komen... Zo zit ik nu met het electrische systeem wat niet meer goed werkt. Ik weet niet wat het is, maar ik heb en de dynamo en de accu al vervangen (van accu was 1 cel kapot) maar nog steeds slaat de auto na 100 mtr weer af. Weet iemand wat dit kan zijn???

MVG mark
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Job » ThuJun19, 2008 2:42:36 PM

He Mark!

Een nieuwe ax dus... dat vraagt om foto´s :) !

Van de zomer opnieuw spuiten, vertelde je? en natuurlijk nieuwe velgjes, ik neem ze zondag voor je mee naar de meeting :) !

Tot dan!

Gr. Job
User avatar
Job
AX Master
AX Master
 
Posts: 1049
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

foto's

Postby Holländer » WedJun25, 2008 12:41:27 PM

ja ik zal idd binnenkort even foto's maken van hoe die was, en welke veranderingen er ondertussen aan gedaan zijn. die horen er idd wel bij ja!

zodra ik tijd heb komen de foto's op 't forum te staan!


MVG mark
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Holländer » ThuJul24, 2008 11:33:35 PM

De nieuwe auto, die ondertussen al behoorlijk wat veranderingen (zeg maar gerust verbeteringen) heeft ondergaan. Zo zit er nu een origineel startsysteem op, gezien de contactsloten van ax toch altijd kapot gaan (is al 2x gebeurd bij mij, en 2x bij vorige eigenaar) en er zitten velgjes onder, en een dakraam in!!! Ook het lelijke stuur is er uit, waar nu een leuk (Vermoedelijk GT) stuurtje inzit.
verder moest voor de APK de fuseekogel RV vervangen worden, en toen heb ik ook meteen de beugel van de stabilisatorstang maar vervangen, gezien die gescheurd was. De uitlaat viel de eerste dag dat ik de ax had onder de auto vandaan, dus die is (na 3x) eindelijk goed gelast. 3 van de 4 bevestigingspunten van de lampen waren ook stuk, dus daar zitten nu andere in. en de stoel zit nu ook vastgelast (uiteraard niet direct aan het frame, deze kan nog wel los met een bout) die was ook afgekeurd voor de APK.

De auto loopt ondertussen ook weer goed, het heeft mij 3 dynamo's gekost, maar nu doet die het weer op en top! Hier nog wat foto's over het hoe en wat met de vorderingen.

Image
Op dit moment was de draagarm bij de garage om een nieuwe fuseekogel te krijgen.

Image
Even wat ruimte om de bevestiging van de stoel vast te kunnen lassen, wel 2x bijna brand :o

Image
Raar gevoel een flex in het dak van je AX zetten. ik had wel zo mijn bedenkingen :roll:

Image
en er was een gat! Dit is een maat van mij die mij regelmatig helpt met mijn ax. hij stelt ook altijd zijn boerderij ter beschikking als werkplaats, erg handig en lekker ruim! :)

Image
Maar het was de moeite en de 4 uur werk meer dan waard, een luxe dakraam (zeker voor een ax) die kan klappen en 20 cm open kan schuiven met 2 zonneweringen erin 8)

Image
Zo ziet mijn auto er op het moment uit. foto van startsysteem komt nog.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby citrofenwick » FriJul25, 2008 2:17:24 PM

mooie vorderingen
doe zo voort (y)

Heb ook zo'n GT-stuurtje op mn ax gezet, en dat stuurt echt wel fijner
leuk dakraampje trouwens :)
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby DuFF » FriJul25, 2008 3:57:43 PM

ook met de tuinslang op je dakraampje gestaan om te testen of het waterdicht is ?

verder een gave ax, witte zijknippers naast de koplampen zouden niet misstaan 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: YaCy [Bot] and 47 guests

cron