Moderator: webmasters
Wheelnut wrote:"gelukkig"? Kwestie van smaak denk ik... Zelf vind ik met zo'n geautomatiseerd ding geen land te bezeilen...
Op een of andere manier schakelen die altijd precies als ik het níet wil, wat ik ook probeer.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:Dat is het voordeel: Ik bepaal wanneer die schakelt
Wheelnut wrote:Ceristimo wrote:@Wheelnut
-trekken op in twee als "2" geselecteerd staat: klopt niet. Daarvoor moet je de bak in de winterstand zetten. De bak schakelt dan ook niet verder dan z'n drie.
De "2" stand doet hetzelfde als de "3" stand. Namelijk niet verder schakelen dan de aangegeven versnelling.
Wel is het zo dat modernere automaten met meerdere overbrengingen, of auto's met meer vermogen, standaard in de tweede versnelling optrekken, tenzij de kickdown gebruikt wordt. Maar dat had m'n ouwe barrel met z'n elektronicaloze drietraps achter een 90pk-tjes allemaal niet...
Die trok gewoon op in z'n 1... Spinnende bandjes ging je alleen tegen met een rustige rechtervoet...
Return to Wie is wie/You and your car
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests