Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Heidi » SunDec30, 2012 11:57:08 PM

Ja Joost de mijne ook :-/ ..en hij gaat erin: hij staat al bij de zuurbadboer wachtend op een zwemplek(wat een rare woorden toch).. Daarna wordt het een flinke toverspreuk aan laswoorden, en daarna in de zinksoep.
Niks voor jou Joost? Dan wordt je eend écht onverwoestbaar!
Mooie updates, Raoel! Het ziet er goed uit!
User avatar
Heidi
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 42
Joined: SunAug02, 2009 12:12:49 AM
Location: Enschede

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby pcrodent » MonDec31, 2012 9:54:25 AM

Heidi wrote:Ja Joost de mijne ook :-/ ..en hij gaat erin: hij staat al bij de zuurbadboer wachtend op een zwemplek(wat een rare woorden toch).. Daarna wordt het een flinke toverspreuk aan laswoorden, en daarna in de zinksoep.
Niks voor jou Joost? Dan wordt je eend écht onverwoestbaar!


Hangt ervan af... wat kost zo'n spa treatment ongeveer?
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby raoel » WedJan02, 2013 9:30:28 AM

http://www.duckservice.nl/verzinken zoiets.. al zijn de prijzen wel ietsje hoger geworden de laatste tijd (verhoogde BTW en criiiiisissssssss).


Uiteindelijk wel goedkoper dan lassen en nog eens lassen en nog eens lassen...


Er zijn een hoop (negatieve) fabeltjes die de ronde doen over het verzinproces, dus als je erover nadenkt: laat je eens informeren, of kijk straks eens naar het resultaat... Op een Waggel of een andere meeting :-D
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby pcrodent » WedJan02, 2013 9:52:42 AM

Ik kom hem zeker eens bekijken! Weet niet of het erin zit qua prijs, maar even kijken kan sowieso geen kwaad... :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Happytree » WedJan02, 2013 9:58:09 PM

Super dat de koets nog zo goed is (al denk ik stiekem nog wel eens terug aan het autotje :) )

Eigenlijk alleen maar goed nieuws in dit topic!
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Heidi » ThuJan10, 2013 12:06:42 AM

Jordi, als je je oude eendje nog eens in z'n nakie wilt komen bekijken: wees welkom (tenminste, als Raoel wil dat zn liefje naakt gezien mag worden), hij staat bij mij achterthuis. Best bijzonder om te zien, helemaal kaal, elk slechte plekje duidelijk zichtbaar. Je ruikt het staal, echt mooi!
User avatar
Heidi
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 42
Joined: SunAug02, 2009 12:12:49 AM
Location: Enschede

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Happytree » ThuJan10, 2013 10:39:07 PM

Gaaf! Jammer dat ik echt heel weinig in Enschede ben en dat terwijl het zo'n leuke stad is! Als ik de komende maanden er weer ben dat ga ik zeker even kijken!
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby raoel » MonJan14, 2013 11:23:36 AM

Altijd welkom in Maison Le Canard, Jordi :) (Voor wie het niet weet: dat is waar Heidi nu woont, samen met Daniël, ook al zo'n 2cv-freak).

Het Laatste Nieuws:
- De AX is voorzien van nieuwe schijven + blokken voor
- Een lekkende aandrijfashoes voor, te lang mee doorgereden dus die was ondertussen goed aan het tikken -> vervangen. Netjes bakkeering meegenomen en bakolie ververst. Niet dat ie slecht schakelde, maar het schakelt nu echt heel soepel! :-) Natuurlijk was deze keerring niet lek maar degene aan de andere kant, dus ik mag het truukje nog eens herhalen aan de andere kant... :roll:
- Ik heb een dikke subwoofer :-) Met low-pass-filter zodat alleen de lage tonen door het ding gaan, wat echt een super geluidje oplevert :-) Samen met mijn audiosystems speakers en aparte tweeters voor is de audioinstallatie beter dan wat ik thuis heb. Wat kan ik zeggen, ik houd van muziek en ik houd van rijden :-)

Helaas geen foto's gemaakt (was te lekker bezig, teveel smeer aan de vingers)....


De handrem doet het niet. Iemand enig idee om te checken of de achterrem het wel goed doet zonder de handrem te gebruiken?

Binnenkort maar eens een revisiesetje bestellen....
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby raoel » SatMar02, 2013 11:28:12 AM

Tsja, geen foto's, maar:
- Verse olie + filter. Nog een heel gedoe om die @^!#^$@#@ dop los te krijgen, met zo'n 8mm inbussleutel.
- Handrem deed links niet zo heel veel. Bij onderzoek bleek dat ie helemaal nog niet afgesteld was, gewoon los gemonteerd.... Hmmm. Meteen geleerd hoe je zoiets afstelt.
- Positief is dat de remschoenen er als nieuw uitzagen :) Die zitten er nog niet zo lang onder...


De 2CV is ondertussen terug uit bad! Ze is gegalvaniseerd :-)

Hoe ziet dat er dan uit? Nou zo:
Image
Image

In eerste instantie alle schroefgaten in het carosserie opnieuw getapt. Ik ga de holle ruimtes volsmeren met bodyschutz en dan afkitten. Dat schijnt het beste te isoleren. Ik wil het binnen zo stil mogelijk hebben :)

Ik wil nog een gegalvaniseerd onderstel hebben, zo een:
Image

Het valt financieel een beetje tegen de laatste tijd (recessie he), dus ik kan hem nog niet halen. Maar dat gaat goed komen :) Ik geloof dat ik zelfs nog op vakantie kan dit jaar :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Wheelnut » SatMar02, 2013 1:47:23 PM

Op vakantie met die Deux Chevaux? ;)

Ziet er mooi uit, jammer dat er verf overheen moet, zo'n gegalvaniseerde look lijkt me wel lachen!
Lekker opvallend ook!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Terminal » SatMar02, 2013 2:19:33 PM

Er moet geen verf overheen hoor, zou hem dan alleen wel lakken zodat die mooie glans behoud.. Net verzonken materiaal is echt prachtig, en leuk bijkomend voordeel dat die niet snel meer zal roesten.

Gaaf bezig zo Raoel!
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby JBo » SatMar02, 2013 10:47:39 PM

Leuke update!
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Browny » SunMar03, 2013 9:48:06 AM

Dat chassis staat ook hier op het boodschappenlijstje voor 2013. Koop jij het incl of excl dat boutenpakket?
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby JPG-slalom-racing » SunMar03, 2013 6:28:48 PM

ok, dat duurt nog ff voor de roest hier bovenkomt! Mag ik vragen, wordt dit nu wel of niet door de echte liefhebbers gedaan? ik bedoel, maak je hier een 10K €+ 2CV van, of net niet, omdat dat galvaniseren niet origineel is? btw, ikzelf vind het een mega slimme zet!!!
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Rio97 » SunMar03, 2013 7:27:46 PM

Duckservice zijn wel echte liefhebbers.
Hierboven lees ik in een post van Raoel dat er een hoop onzinverhalen zijn over verzinken. Zelf heb ik ook een voorlichting gehad over verzinken. Verzinken is nog best een vak apart waarbij er wel een hoop ervaring en vakkennis komt kijken. Zeker als je een 2cv koets wil gaan verzinken.
Een zinkbad is 450°C heet. Tijdens het onderdompelen komt het metaal bloot te staan aan grote temperatuurverschillen waardoor het metaal kan gaan vloeien en vervormen.
Als je zo'n koets netjes kan verzinken... petje af!

Eigenlijk komt het erop neer dat 2CV liefhebbers op de blootjes knietjes mogen danken dat er zo'n fantastische verduurzamingstechniek is ontwikkeld voor de eend.

Raoel, leuk om je AX vandaag live te hebben gezien!
Lekkere fauteuil heb je erin zitten ;)
De radio zag er ook wel goed uit trouwens.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby raoel » MonMar04, 2013 11:24:01 AM

@Rogier: ook leuk om je weer ff te spreken. De radio is fantastisch :-D Fijne speakers, tweeters en sub erbij.. Audio in mijn auto is beter dan wat ik thuis heb :-D


Er waren eerst heel veel tegenstanders van verzinken (risico's, niet origineel, kosten) maar zeker bij de mensen die in de goedkope jaren 80 eendjes rijden, een generatie die roest als een malle, zie je dat ze allemaal wel *moeten*. Op een bepaald moment word je ook moe van elke 2 jaar 5 dagen lassen.... en zeker als je het moet laten doen is verzinken al snel goedkoper :-)

Voor mij was het een voorwaarde om klassieker te gaan rijden. Want ik rijd graag in oud, en ik wil alles zelf doen, maar .. constant vechten tegen roest heb ik echt geen zin in :-(

Ohja, het "niet origineel" argument; zoals een medewerker van de Duckservice zei "roest is ook niet origineel" :-)

@Ivar: weet ik nog niet, ik ga me nog laten adviseren, ik ben goeie vrienden met een expert :)

En dat glimmende: dat schijnt 2 maanden te duren.... En je kan het niet echt behouden, want de zinklaag "werkt" nog; staat nog niet stil. Als je er nu verf of lak erop doet kun je rustig toekijken hoe het er vanzelf weer vanaf springt.
De richtlijn is dat je minimaal 2 jaar moet wachten voordat je er een kleurtje op doet. Dus de 2CV zal komende jaren nog wel verzinkt op meetings komen :-D
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby JPG-slalom-racing » MonMar04, 2013 6:47:34 PM

[quote="raoelVoor mij was het een voorwaarde om klassieker te gaan rijden. Want ik rijd graag in oud, en ik wil alles zelf doen, maar .. constant vechten tegen roest heb ik echt geen zin in :-([/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in! Liever de vrije tijd in de auto, achter het stuur, dan onder de auto :-)
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby raoel » SatApr12, 2014 6:45:58 AM

Nou, het eendje is af sinds januari dit jaar :)
Het was nog best wel veel werk, je moet alle schroefgaatjes opnieuw tappen, de koets nabehandelen met een laagje anders klinkt alles alsof je in alleen-maar-metaal rijdt (en dat is dan ook zo).
En dan nog alle 1001 schroefjes, spiegeltjes, kraaltjes, tsja, alles wat een auto maakt.
Het afmonteren van de deuren alleen al duurt 2 volle dagen, en het zijn vrij eenvoudige deuren... Een raam en een slot.

Aan het eind bij de Duckservice afgeleverd om al het belangrijke na te trekken, nieuwe banden + APK, en dan... rijden maar! :)




Het is fijn, je eigen eendje, lekker rijden elke dag en heel veel zwaaien! Willen alle AX'en ook terugzwaaien?


De AX kwam vlekkeloos door de APK, wel een opmerking over de koppakking (ja, ik weet het) en roest achter de koplampen (....). Vorig jaar aardig wat kosten gehad, dus dat was welkom :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Postby Browny » FriApr18, 2014 4:08:40 PM

Leuk hoor Raoel! Veel waggelplezier met de eend!
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests