Denny Lambrechts (AX SPORT '87)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Denny Lambrechts (AX SPORT '87)

Postby denny » MonOct13, 2008 8:58:35 AM

Nou bij deze dan weer eens een voorsteltopic van mij.

Ik ben dus Denny Lambrechts ondertussen 28 jaar oud al weer. Rij al sinds mijn 19e Citroen AX Sport (2 gehad). Heb zelfs nog nooit een andere auto gehad (OK een BX een 2 maanden van mijn moeder omdat anders mijn schadevrije jaren bij de verzekering zouden vervallen)
Eerste sport heb ik (of eigenlijk een toyotarijder) afgeschreven toen ik geen voorrang krijg. Resultaat 40cm korter aan de voorkant.
2e sport heb ik 2 jaar als daily gehad. Wat dingen aan omgebouwd zoals andere dempers.

Toen kwam nadat ik voor de tweede keer de vijfde versnelling was kwijtgeraakt het idee om er iets heel anders mee te gaan doen.
Auto stond toch al in een garage. Her en der roest dus heel de kas klaar gemaakt om een nieuwe laag verf erop te kunnen krijgen ondertussen heel de kas ook doorgelast en steunen voor een rolkooi erin.
Naja als je eenmaal bezig bent stop je nog maar moeilijk dus heb ik nu een mini groep A auto staan (in rallytermen dan) Enige wat ontbreekt om rallies te mogen rijden zijn gekeurde FIA stoelen en gordels en een tripmaster. Maar aangezien het rallyrijden vanwege de belachelijke eisen en budget overboord is gezet neem ik genoegen mee af en toe nog eens wat te heuvelklimmen of slalommen. Net zo leuk en ik houd nog wat geld over ook.

Nu staat de auto al weer een tijd stil nadat ik na de laatste heuvelklim iets gesloopt heb. Alles lijkt in orde te zijn maar hij loopt gewoon slecht. Compressie is OK, ontsteking is geheel nieuw en nog doet hij het niet goed (gescheurde cilinderkop? maar dan zou ook de compressie $^$ moeten zijn toch?).
Niet erg op zich want ben begonnen met het bouwen van een ander blok waar eigenlijk het doel 130PK is.

Setup als volgt. Stalen AX GTI blok skimmen tot hoogte 1.3 blok (staal omdat anders de cilinderbuspakkingen ertussen uit vliegen aldus diverse bronnen), compressie 1:11,5 tot 1:12 (eis is dat hij op 98 moet kunnen blijven lopen), kop flowen en porten. Kentcams special nokkenas, enige wat ik verklap is dat hij onder de 300 graden zit maar wel veel kleplift heeft, titanium kleppen met dubbele klepveren en een spesso koppakking om de boel op elkaar te houden.
Vanwege de belachelijke kleplift die de as heeft worden de zuigers ingefreest om contact tussen kleppen en zuiger te vermijden. Dt alles gevoed met 2 dubbele 40 webers met aangepaste interne sproeiers, venturis etc etc.

Enige wat nog moet gebeuren is het infreesen van de 1300 zuigers en afstellen. Ik gebruik ook de 1.3 kruk. Dan wordt het een weekend lego'en en van het voorjaar eens kijken wat het doet.:mrgreen: Ik ben dan een van de weinigen met een stalen 1300cc blok denk ik.

Hieronder wat fototjes van het opbouwen van de auto, de motor volgt.


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Laatste foto is van de heuvelklim. Daar heb ik het blok dus blijkbaar gesloopt. Nog steeds op zoek naar een oplossing daarvoor omdat mijn andere blok niet APK waardig gaat zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby stefannn » MonOct13, 2008 12:39:45 PM

zozo :P

gaaf bakkie hoor :!:

en welkom bij de club.
der is vast wel iemand die je met het probleem kan helpen.
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image
User avatar
stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 269
Joined: FriOct19, 2007 11:49:31 AM
Location: Klazienaveen

Postby q01z » MonOct13, 2008 12:52:13 PM

idd Denny! welkom bij de club.. leuk dat je gelijk een wie=wie hebt aangemaakt ;)

heb je beetje verstand van techniek of niet? :D

lol ;)

stefann, kijk es naar zn aanmeld datum ;)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Bas_S » MonOct13, 2008 1:33:06 PM

Mag ik even kwijlen op je handrem? (en op je webers... nokkenas... enz..)
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Postby kevin.broke » MonOct13, 2008 1:33:40 PM

Kijk kijk, een wie=wie voor Denny.. wie had dat ooit nog gedacht :lol:

Mocht je 98-eis met een hoge compressie niet lukken, probeer het dan eens met een GTI-kop, injectie en throttlebodies. Die injectoren in de cilinderkop veroorzaken een nagenoeg ideale situatie, en dat beetje ploffen in de uitlaat kan je er voor je gevoel gewoon inprogrammeren ;)
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby denny » MonOct13, 2008 1:41:42 PM

Ik lijk denk ik het probleem gevonden te hebben. Ontstekingscondensator is overleden. gevolg. Te hoge spanning over mijn bobine (die was dus ook kapot en vervangen). Te hoge spanning over de bougies (weggooien dus na 2000km) elektrodenafstand was van de eigenlijke 0.65mm naar 1.2 gegaan dus aardig uitgefikt. te hoge spanning over bougiekabels. Dus ook kapot (contacten zo goed als weg). Ontstekingsspoel kapot. etc etc. Alles is nieuw behalve de condensator en bougies. Fingers crossed.
Kan alleen nergens zo'n condensator bestellen. Weet iemand een adresje.

JOOST ik heb mijn klepsteelhoedjes nodig :D:D. Mijn mooie kleppen voelen zich naakt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby q01z » MonOct13, 2008 2:10:39 PM

als die vd GT hetzelfde zijn, kom maar halen... heb nog 3 zakje sgeloofk :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby denny » MonOct13, 2008 2:25:41 PM

q01z wrote:als die vd GT hetzelfde zijn, kom maar halen... heb nog 3 zakje sgeloofk :P


sorry das te ver fietsen. als je er een postzegel opplakt ben je mijn held. Is dat ding wat op de bobinesteun geschroeft zit volgens mij. zwart klein onbetekenend blokje. Kan er ook weer naast zitten maar dit was mijn laatste ingeving voordat ik hem ga wegbrengen (ja echt)

zeg maar wat het moet kosten.

@ Kevin,
probeer het dan eens met een GTI-kop, injectie en throttlebodies


gaan we schelden ??
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby q01z » MonOct13, 2008 2:30:25 PM

ik doelde op de klephoedjes ;)
die andere heb ik denk ook wel
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby DuFF » MonOct13, 2008 2:38:14 PM

denny en een wie=wie ?
is dat hetzelfde als ik en hyves?

je wilt het niet, en vind het niet nodig, maar na een tijdje moet je er toch aan geloven. :lol:

ik heb de sport al een paar keer kunnen zien, ik vind 'm te wit :) .
maar wat was het probleem dan? hij starte niet meer?
Last edited by DuFF on MonOct13, 2008 2:40:46 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby kevin.broke » MonOct13, 2008 2:38:34 PM

denny wrote:
probeer het dan eens met een GTI-kop, injectie en throttlebodies


gaan we schelden ??

zeker! ;)
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby KMvrtr » MonOct13, 2008 3:03:46 PM

Zo Denny, geen wonder dat ie het niet zo best meer deed in Teuven.

Mooie plannen hoor. Eén ding weet ik zeker. Als je hier meer klaar bent hou ik je volgend jaar zeker niet meer bij! :lol:
User avatar
KMvrtr
AX Master
AX Master
 
Posts: 1440
Joined: FriSep12, 2003 8:21:33 PM
Location: Almere

Postby denny » MonOct13, 2008 3:09:07 PM

DuFF wrote:denny en een wie=wie ?
is dat hetzelfde als ik en hyves?

je wilt het niet, en vind het niet nodig, maar na een tijdje moet je er toch aan geloven. :lol:

ik heb de sport al een paar keer kunnen zien, ik vind 'm te wit :) .
maar wat was het probleem dan? hij starte niet meer?


Zo ongeveer. Hij start wel maar ik dacht geen diesel te hebben. Hij loopt gewoon met bokkensprongen en doet net of ie geen vermogen heeft. Kom er amper de drempel bij mijn garage mee over. stationair draaien doet ie niet en hij ploft zowel in de in als uitlaat. alles staat op tijd dus dat is het niet. alleen de ontsteking moet nog op tijd gezet worden. maar als ik eraan draai gaat hij niet beter lopen zeg maar dus dat tijdstip is nog maar bijzaak op dit moment. Een auto loopt nl ook wel als hij er 10 graden naast staat.

@ marc.

Ik heb ooit 2 setjes besteld bij joost, die liggen daar nog als het goed is.
Last edited by denny on MonOct13, 2008 3:11:49 PM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby denny » MonOct13, 2008 3:10:19 PM

KMvrtr wrote:Zo Denny, geen wonder dat ie het niet zo best meer deed in Teuven.

Mooie plannen hoor. Eén ding weet ik zeker. Als je hier meer klaar bent hou ik je volgend jaar zeker niet meer bij! :lol:


jawel hoor jij hebt koppel :lol: Ik hoopte juist jouw een beetje bij te gaan houden
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby q01z » MonOct13, 2008 3:23:55 PM

ik heb nog wel koppelpasta hoor Denny,
dat hebben we er vorig jaar bij Antoine ook op gesmeert, daarom looptie zo hard ;)

moeten we dat trwns niet weer vervangen na een jaar? of heb je dr echt maar 2 ritjes mee gereden antoine?
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Joost » MonOct13, 2008 10:31:17 PM

denny wil je het op de post of met de vroemdag?
de berichtjes hier zijn hoopvoller dan je smsje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby arnie » TueOct14, 2008 7:25:15 AM

Hey Denny, welkom hier. Leuke AX heb je daar :wink:

gnagna...
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby denny » TueOct14, 2008 7:51:16 AM

Joost wrote:denny wil je het op de post of met de vroemdag?
de berichtjes hier zijn hoopvoller dan je smsje


Wast maar zo joost. Gister nog even bezig geweest met andere bougies. Geen verschil. Van de week komt er iemand kijken die ook werkzaam is bij de ANWB. Ik hoop iig dat hij mij kan vertellen wat er nu aan de hand is. Het beging er op te lijken dat hij dus ook te warm is gelopen omdat de ontstekingsmodule geen controle meer uitvoerde over het ontstekingstijdstip (maar dat warm lopen had ik dus zelf ook al gemerkt).

ze mogen op de post. . Laat maar weten wat het moet kosten

Al met al, mocht die vent pas vrijdag komen (hopen dat er dus niet teveel mensen een beroep doen op de anwb nu hahaha) dan is het te hopen dat ik hem voor dinsdag nog de weg op heb zeg maar.
Dus reken er maar op dat het lastig wordt :wall .

Update over motor. dubbele klepveren zetten zonder klepveertang is niet leuk. Ik kan nergens vinden wat de klepspeling moet zijn dus dat wordt weer bellen met of biesheuvel of van Beek denk ik. Het GTI blok is getopt. Zuigers gereed dus vanavond lego'en. Ik kan niet wachten.

Heeft er iemand nog een 1.4 vliegwiel liggen ergens (geen GTI die is te zwaar)? Dat zou nl fijn zijn.
Last edited by denny on TueJul07, 2009 11:27:42 AM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby q01z » TueOct14, 2008 8:05:20 AM

gtcarb vliegwiel heb k wel voor je ;)
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby denny » TueOct14, 2008 9:18:07 AM

Vet. PB
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests

cron