Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3

Postby lindap89 » TueMay05, 2009 9:03:16 PM

Heey allemaal!

Ik ben Linda, inmiddels afgestudeerd HBO student dier&veehouderij aan Inholland Delft.

Toen ik m'n rijbewijs haalde in maart 2008, vrijwel daarna direct op zoek gegaan naar n auto. Eigenlijk wist ik al vrijwel direct wat ik wilde: een Citroën AX.

Een aantal AX-en bekeken, maar door een tip kwam ik bij deze terecht:

Image

AX 1.1i TGE E2.

Bouwjaar 1993, extreem lage km stand (rond de 54.550 km)...

Was gelijk verkocht... Echt een hele fijne auto!

Image

Image

En er hoefde voorlopig ook niets noodzakelijks aan te gebeuren, alleen dingen die ik zelf wel wilde, zoals een nieuwe radio.
Last edited by lindap89 on SunSep10, 2017 4:53:40 PM, edited 14 times in total.
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby DuFF » TueMay05, 2009 9:11:25 PM

Hej welkom,

ik zag al wat posts, maar nog geen wie=wie, dus die moest er toch vroeg of laat aankomen.
mooie rode ax iig, en ik heb al eerder een rode pas gespoten 5deurs gezien met een zeer lage km-stand, toeval of ?
alleen woonde die eigenaar meer in de omgeving onder rotterdam dacht ik.

afijn, de draaimechanismen van de ramen in de achterdeuren zitten zeer waarschijnlijk vastgeroest, leuk klusje om te vervangen, of om gangbaar te maken, al is vervangen toch makkelijker, ik heb het al eerder gedaan en ik kan zeggen dat kleine handen/polsen een must is, ow en een camera+flits, je kan doormiddel van foto's in je deur namelijk goed zien waar wat zit.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby lindap89 » TueMay05, 2009 9:25:38 PM

Duff, bedankt voor de tip :D En ik heb inderdaad wel vaker gelezen/gehoord dat dat vaak vastgerot zit. Dus dat wordt inderdaad eventjes werk! (Ach de zomer komt eraan, dus ideaal om dan te klussen) Heb er al eens geprobeerd aan te draaien vorig jaar (ook WD40 erin gespoten bijvoorbeeld) maar er komt absoluut geen beweging in.

En ik weet niet precies waar de auto vandaan komt; gezien het onderhoudsboekje heeft deze 2 of 3 eigenaars gehad; is zowel bij een Hyundai dealer als Citroën dealer in onderhoud geweest (heeft wel opvallend veel beurten gehad trouwens; misschien dat hij motorisch daarom zo goed is). Onduidelijke geschiedenis dus eigenlijk, maar maakt mij niet uit; als de auto maar goed is en ik er door er zuinig op te zijn nog maar lang mee kan rijden!
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 7:27:55 PM, edited 1 time in total.
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby Mastenhose » TueMay05, 2009 9:36:26 PM

Hey welkom!
Mooie AX hoor, alleen wel een erg lange trekhaak! :)

Veel plezier en veilige kms toegewenst!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby lindap89 » TueMay05, 2009 9:46:13 PM

Bedankt Mastenhose! :)

Jups, die trekhaak heb ik ook al last mee gehad ;) Als je iets te hard over de drempel gaat dan eeeh tja, hoor je iets schuren ;) Vandaar dat de stekkerdoos ook krom is; die gaat elke keer over de achterkant van de drempel dus moet dat ook nog eens op gaan lossen... Maar fietsen kunnen in ieder geval mee ;) Wat dat betreft is het LANG zijn wel weer handig; die twinnyload van ons

Maar met dat plezier en die vele km's gaat het zeker lukken als het net zo gaat als nu :D -ff afkloppen; die vele km's; en ook de veiligheid gezien de rijstijl van veel weggebruikers op de A4-)
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby DuFF » TueMay05, 2009 10:39:51 PM

ik weet het alweer, clublid Pstroober had ook een rode 5deurs ax die net gespoten was en met een zeer lage km-stand.

echter kan ik daar geen foto's of info meer van vinden op het forum, hij had dacht ik wel een wie=wie :?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Joost » TueMay05, 2009 10:42:18 PM

welkom hier, veel plezier met je mooie rode ax
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Punaxio » TueMay05, 2009 11:53:48 PM

Welkom :)

Lijkt zo de showroom uit te komen, mooi rood!
Veel plezier ermee.

.. Ben eigenlijk nog wel nieuwsgierig naar de nieuwe wieldoppen :lol:
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Happytree » WedMay06, 2009 9:15:41 AM

Hey, Linda

Ook een Rode Ax ook 19 jaar het kan geen toeval zijn :wink:

Welkom op het forum!

Groetjes, Jordi
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Postby Pgoddijn » WedMay06, 2009 9:33:13 AM

Welkom! Ziet er zeer netjes uit! Maar de stekkerdoos hangt ook heel erg laag, of zie ik dat verkeerd?
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby lindap89 » WedMay06, 2009 6:36:40 PM

Heey allemaal!

Bedankt voor de reacties :D
Meer foto's volgen nog wel ;) Van interieur, motorkap etc voor de liefhebbers als ik weer wat tijd heb van het weekend (tja school is toch ook belangrijk dus moet daar ook nog het een en ander aan doen ;) )

En de stekkerdoos hangt ook laag; moet ook nog iets daarop verzinnen want met hoge drempels merk je het wel! Kan je er niet harder overheen dan met 20/25 ;) Maarjaaa straks is het weer zomervakantie -en dus tijd om te klussen-! En voorlopig gewoon opletten bij die drempels ;)
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby chieltje » ThuMay07, 2009 9:34:21 PM

welkom nog hier op de clubsite.
(ene mooi rood is niet lelijk :D )
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image
User avatar
chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 279
Joined: ThuJul26, 2007 9:18:25 PM
Location: zoetermeer

Postby Rio97 » ThuMay07, 2009 10:28:26 PM

Beetje late reactie, maar welkom hier!
Erg nette AX zo te zien en te lezen heb je op de kop getikt.
Moet je zeker maar 's een keer op een meeting komen laten zien ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby denny » FriMay08, 2009 7:45:56 AM

ik vind je wel een waggel type ;)


check meetings. :)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby grietje » FriMay08, 2009 8:53:18 AM

beetje laat maar welkom :D!

Hij ziet er idd super goed uit, en dat met een rode AX ;)

Die achterraamdingussen zijn heel vaak vast gerot, rot dingen zijn het eigenlijk. Afentoe eens langs de sloop gaan of ze nog 5 deurssjes hebben ;)
mn achterdeur ramen van de peug zitten ook helemaal vast gerot.

Waar studeer je dier&veehouderij?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby lindap89 » FriMay08, 2009 2:57:12 PM

Bedankt voor de reacties :D Meer foto's volgen nog want daar zijn jullie gek op heb ik al begrepen ;)
En het lijkt idd oftie net uit de showroom komt; alleen als je hem goed van dichtbij hebt bekeken -beter gezegd: pas als je m uitgebreid hebt gewassen/in de turtle wax hebt gezet- kom je erachter dat die rooie rakker al wat jaartjes oud is ;) :P
Zal proberen m zo netjes te houden of zelfs nog meer op te leuken zodra ik tijd heb en geld ;)

Rio97: Erg nette AX zo te zien en te lezen heb je op de kop getikt.
Moet je zeker maar 's een keer op een meeting komen laten zien

Denny: ik vind je wel een waggel type

check meetings.


En ik kom zeker eens naar een meeting! Wil die mooie bijzondere AXen van jullie ook wel eens in levende lijve zien :D Er staan zoveel mooie/bijzondere AXjes op dit forum dat ik nieteens op alles kan reageren! Ik denk dat ik in ieder geval wel naar de strand meeting kom als ik weet waar die is ;)

Grietje: Die achterraamdingussen zijn heel vaak vast gerot, rot dingen zijn het eigenlijk. Afentoe eens langs de sloop gaan of ze nog 5 deurssjes hebben
mn achterdeur ramen van de peug zitten ook helemaal vast gerot.


Hmm ik zou niet weten of het écht vastgerot zit; heb eens een lekke achterdeur gehad (plastic was gescheurd) dus eens een poging gedaan dat raam in beweging te krijgen maar lukte dus écht niet; idd ff naar de sloop gaan ;)

Grietje: Waar studeer je dier&veehouderij?


Ik studeer Dier&veehouderij in Delft; Hogeschool Inholland, tweede jaar. Echt heel gezellig!
(Ik weet het; Inholland staat slecht bekend maar daar merken wij weinig van hoor ;) Het is echt al aan het verbeteren! Het is alleen moeilijk voor de school om de reputatie weer omhoog te krijgen)


(Trouwens ff iets anders; ik ging vandaag ff met de Opel Astra G rijden; nou er was weinig aan, ook al is het een 1.6l 16V ;) De koppeling en het gas gaan bij zo'n opel trouwens echt zwaar vergeleken met mijn AX :lol:. Dat betekent dat er dus eens een Citroën, altijd een Citroën zal zijn wat mij betreft 8) ;)

- of is het gewoon het AX(e) effect :lol: - )
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby Mathijs » FriMay08, 2009 3:34:28 PM

Mooie AX!

Wat betreft dat raammechanisme achter, ik had hetzelfde probleem, was met geen mogelijkheid los te krijgen... "Nieuwe" gehald bij de sloop en als volgt opgelost:

Eerst het kapje rond de openingsgreep (binnenkant uiteraard) voorzichtig loshalen met een schroevendraaier

Zelfde geld voor de slinger

Dan de handgraap eraf schroeven (eerst kapjes voor de schroeven openwippen, vervolgens losschroeven met torx)

Vervolgens dus het paneel eraf (zit er ook opgeklikt). Dan zit er isolatie/vochtwerend materiaal voor. Dat heb ik eraf gesloopt, maar misschien dat jij het netter kan/wil oplossen.

Vervolgens de drie boutjes van het raammechanisme losdraaien, voorzichtig het raammechanisme naarbinnen toe losdrukken, en de arm met de kogel uit de slede aan het raam rollen, dan kan hij via het gat naar buiten.

Een "nieuwe" inbouwen gaat in omgekeerde volgorde.

Succes ;)
User avatar
Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 186
Joined: SunApr12, 2009 1:49:10 PM
Location: Groningen

Postby Citrosan » FriMay08, 2009 4:24:34 PM

Welkom bij de club en ik vind je auto er erg netjes uit zien hopelijk kom je em een keer showen op een van de vele meetings :wink:
User avatar
Citrosan
AX Master
AX Master
 
Posts: 1566
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Postby lindap89 » WedMay13, 2009 4:04:56 PM

Aah was ik m'n auto aan t stofzuigen/wassen, kwam ik een roestplekje tegen bij een van de achterportieren :S Das nu de tweede (in de buurt van de koplampen zat er ook eentje die inmiddels in de grondlak zit ;)) Achja, schuren, in de grondlak en weer spuiten he ;) Beter vroeg dan te laat!
En morgen komt de spoiler binnen die ik gekocht had via Marktplaats; zit nu nog in de grondlak en moet nog gespoten worden, dus dan doet het stickertje "sport" dat ik op de achterklep heb geplakt wat meer eer aan behalve het snelle optrekken dat ie kan :P
Nieuwe foto's volgen zodra hij erop zit :D
En dan het raammechanisme achter nog maken, een nieuwe voorruit kopen en evt een stickerset :P
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Postby DuFF » WedMay13, 2009 4:42:38 PM

roest moet je gewoon zo snel en goed mogelijk aanpakken.
en bij deze ax die verder nog goed in de lak zit is dat zeker een goeie zaak.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Next

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests

cron