Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby Punaxio » ThuAug18, 2011 8:18:42 PM

lindap89 wrote:Nieuwe update: binnenkort nieuwe aandrijfas (iig rechts); begint te rammelen met een km stand van 94.000, dus liever zekere voor t onzekere nemen, gezien ik langere afstandenden wil gaan rijden ;) -oa Frankrijk :)-


M'n PB nog ontvangen??
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby Drake » FriAug19, 2011 9:18:01 AM

lindap89 wrote:Ha Drake :D
Dankjewel voor het aanbod :D Het olieprobleem is januari toch al "opgelost"; de koppakking bleek -zoals ik al vermoedde- lek te zijn ;) (Idd; had even de wie = wie bij moeten werken wat dat betreft :P)
Maar als je het leuk vindt, mag je best t AXje een keertje nakijken :)

Enne als je zo vlakbij woont, kan het zijn dat ik je dan een keertje heb zien rijden op de brug ;)? Had ook ergens t kenteken opgeschreven want wou al vragen van wie ie was op t forum ;)

Raoel; das toevallig :D Zo zie je dat zelfs de kleinste dorpjes wel bij iemand bekend zijn :P


Ik zie net dat het bericht van begin dit jaar was :lol: , zat niet echt op te letten denk. Zou goed kunnen mits het om een rode lage first gaat :wink: .
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » FriAug19, 2011 8:15:49 PM

Hmm zou best kunnen ja; wie weet vandaag nog wel :) Heb overigens ook wel eens een sportief uitgevoerde zwarte zien rijden ;) Weet niet van wie die is? ...
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby Drake » FriAug19, 2011 8:47:20 PM

lindap89 wrote:Hmm zou best kunnen ja; wie weet vandaag nog wel :) Heb overigens ook wel eens een sportief uitgevoerde zwarte zien rijden ;) Weet niet van wie die is? ...


Deze waarschijnlijk ;) (de oude van mijn zusje, helaas is die een maand geleden gesloopt):
Image

Ik ben net terug uit duitsland dus ik kan het niet geweest zijn mits je rode vandaag heb gezien ;), en als het nodig is wil ik best wel een keer een controle uitoevenen op "sunny" :wink:

Bedenk mij net dat ik de assen van de volcane nog heb liggen, jij had toch nog een lange as nodig? :)
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » SunAug21, 2011 8:26:19 PM

Jups, die AX zag ik volgens mij ;) Jammer dat ie gesloopt is...

En de lange as, ja, klopt (lang is rechts toch?) :) Het is nog niet heel ernstig (jij kan het vast wel zien; durfde zelf nog niet te sleutelen) maar denk dat vervangen geen kwaad kan voor ik naar t Conservatoire ga 14 oktober ;) Je weet nooit hoe snel het ECHT hard gaat rammelen en heb geen zin met panne te staan in Frankrijk :P

super bedankt :D
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby Drake » SunAug21, 2011 8:30:43 PM

Mits de hoes zelf niet lekt zal het wel meevallen, maar het kan nooit kwaad een asje te vervangen als hij rammelt ;).

Stuur anders maar een pm (al had ik er zelf ook al 1 gestuurd) wanneer je het asje vervangen wilt hebben, ik kan dan meteen de auto wel even nalopen :).
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » SunAug21, 2011 8:39:12 PM

De hoes is al eens vervangen (februari ofzoiets :P want die was al lek ;) ik heb al zo'n vermoeden hoe t komt dat de as dan begint te rammelen... misschien was die hoes al langer lek dan ik dacht waardoor ie toentertijd een beetje schade heeft opgelopen ;) dus was "nieuw vet" misschien een kwestie van "uitstel")
Heb ook zo'n vermoeden hoe t komt dat die hoes "lek is gegaan" --> Frankrijk toen ik vaststond in de berm in de Morvan (zomer 2010)
Maar vermoedens kloppen niet altijd natuurlijk :P
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » ThuSep29, 2011 7:42:22 PM

Update:
Asje is vervangen :)
En t interieur veranderd (aankleding) :) Foto's volgen nog ;)
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » MonDec05, 2011 5:54:15 PM

Ja, na een aantal maanden, toch weer eens een update :)

Vandaag eens een paar uurtjes uitgetrokken om de koplamp te vervangen die ik vorige week besteld had :D...

Maar.... das niet alles!

Meteen ook andere knipperlichten besteld (oranje ;) :D (h))

Even aan m'n baas van de potplantenkwekerij gevraagd of ik m'n auto binnen in de schuur mocht parkeren om t een en ander te doen :)

Zie hieronder mijn "howto" ;)

Image

Eerst de grille eraf, koplampen er VOORZICHTIG uit gehaald (nog gelukt ook; geen nokjes afgebroken :D) en knipperlichten los geschroefd.

Image

Bovenaanzicht vanaf de zolder van de schuur (waar het overigens heerlijk warm was :))

Ja, en toen liep ik tegen een probleempje aan (beide kanten, rechts erger; je raadt t misschien al... )

Image

Juist; roest in het voorscherm en was ook nog eens verbogen (dus daaaarom zaten die knippers zo scheef altijd!)

Dus wat doe je, gewoon even een waterpomptang halen om het voorzichtig bij te buigen, met een geleende fiets ffies naar t dorp voor wat schuurpapier en wasbenzine om te ontvetten en weer verder...
Even een deken uit de kofferbak gehaald om heerlijk comfortabel op te zitten/ liggen :) (Ja, als vrouw maak je t wel even gezellig en knus en luxe uiteraard, als je gaat knutselen ;) )

Image

Beetje grondlak eroverheen

Image

In de pauze tegelijk met m'n collega's, even laten drogen.

Na de pauze aflakken

Image

Het resultaat (van rechts toevallig) Best netjes, al zeg ik t zelf (Y)

Toen de knippers uitpakken :)

Image

*geen woorden nodig* :love7: kwijl

Nog even op en neer gefietst voor passende nieuwe (ditmaal blanke) lampjes erin (12 V, 21 W)
Na het drogen monteren

Image

*alweer sprakeloos* :love7: kwijl

En toen... de koplamp :)

Uitgepakt, nog meer :love7:

Liep ik tegen n probleempje aan...

Past de koplamp niet op de stelbouten. Beter gezegd: om de een of andere reden waren de nokjes te klein :dontknow:
Per ongeluk daardoor de bout die ik een aantal weken geleden "nieuw tweedehands" heb gehaald afgebroken...

Tja, dan de "oude koplamp" er maar weer in -de R2 dus-, en weer met "tight wraps" vastgemaakt, want kon t even niet 123 anders oplossen tegen half 5...

MAAR niet getreurd...
Echt een super leuk dagje gehad :D Heerlijk vermaakt!
Sowieso veel en gezellig gekletst met collega's, heerlijk bezig geweest, en toch vrij veel gedaan, lekker zelfstandig.
Helemaal top (Y)!
En voor de koplamp komt ook wel een oplossing; want heb al ideeen ;) :sign7: ...

Dus foto's van de "finishing touch" incluis nieuwe koplamp, volgen nog :)

Tot zover,

Nieuws van Sunny :love7:
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby citrofenwick » MonDec05, 2011 6:56:37 PM

leuk beziggeweest hoor linda :D succes met de koplamp. Soms zijn ze idd nogal moeilijk te installeren...
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby jb » MonDec05, 2011 7:29:20 PM

leuke update en leuk te zien dat sunny verwend word :)
User avatar
jb
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 806
Joined: ThuApr09, 2009 2:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby CitroenZetiX » MonDec05, 2011 7:53:17 PM

Ik hoop dat het gaat lukken met de koplampen. Vraag me wel af waarom ze dan niet passen. Zijn er daar ook verschillende maten van?
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby grietje » MonDec05, 2011 7:55:17 PM

Lollig, ik had precies hetzelfde dus zaterdag :P Ik drukte alleen ook meteen de koplamp kapot.

Tip: Met een kruiskop die kommetjes aande koplampen een beetje 'groter' maken. Niet teveel, want dan klikt er niets meer, maar een klein beetje en dan weer proberen.

Zo heb ik links wel gemonteerd gekregen en die zit goed. Alleen rechts had ik dus helaas al kapot gedrukt, zowel montage punt als koplamp...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby Ceristimo » MonDec05, 2011 11:27:25 PM

Die 'kommetjes' aan de koplampen een beetje invetten of effe met WD-40 ofzo d'r op wil nog wel 'ns voorkomen dat je de boel kapot drukt. ;)

Zo'n imitatie koplamp van twee tientjes wil nog wel 'ns wat moeilijk vastklikken. De auto in de versnelling zetten en niet op de handrem, en dan van voren met korte krachtige slagen de koplamp aandrukken. Doordat de auto dan ook wat heen en weer gaat rollen gaat 'ie wat meehelpen en klikt 't vanzelf vast. Kan soms best wat kracht voor nodig zijn...

Mochten die kommetjes dan trouwens toch afbreken, kan er met tiewraps gelukkig nog altijd iets APK-waardigs in elkaar geflanst worden...Zo zitten de lampen bij mij ook vast :lol:
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby gigawebs » MonDec05, 2011 11:43:20 PM

Winparts leverd tegenwoordig een ander merk dan voorheen. De koplampen die ik halfjaar terug bestelde, klikten een stuk beter.
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby Ceristimo » MonDec05, 2011 11:44:43 PM

Aaaah...Want die imitatiekoplamp die ik er anderhalf jaar geleden weg heb gehaald was niet echt een feest...
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby gigawebs » MonDec05, 2011 11:45:59 PM

Misschien hebben ze gewoon een grote berg met verschillende koplampen. :P
Mgoed die ik begin dit jaar had besteld waren anders dan die Romy dit weekend had. :)
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby gigawebs » MonDec05, 2011 11:45:59 PM

*dubbel
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » TueDec06, 2011 10:36:23 AM

Ceristimo wrote:Die 'kommetjes' aan de koplampen een beetje invetten of effe met WD-40 ofzo d'r op wil nog wel 'ns voorkomen dat je de boel kapot drukt. ;)

Zo'n imitatie koplamp van twee tientjes wil nog wel 'ns wat moeilijk vastklikken. De auto in de versnelling zetten en niet op de handrem, en dan van voren met korte krachtige slagen de koplamp aandrukken. Doordat de auto dan ook wat heen en weer gaat rollen gaat 'ie wat meehelpen en klikt 't vanzelf vast. Kan soms best wat kracht voor nodig zijn...

Mochten die kommetjes dan trouwens toch afbreken, kan er met tiewraps gelukkig nog altijd iets APK-waardigs in elkaar geflanst worden...Zo zitten de lampen bij mij ook vast :lol:


Zo ben ik inderdaad ook te werk gegaan, maar toch paste het niet helaas :(...
Als het goed is is de bestelling voor een nieuwe stelbout binnen gekomen en dan verzin ik wel een manier om t passend te maken zonder met tie wraps of slangenklemmen oid aan de slag te gaan (zo zat ie eerst namelijk ook vast en das ook de reden dat ik een andere koplamp wilde :) )
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: Linda (lindap89) Citroën AX 1.1 TGE E2 1993 (ofwel "Sunn

Postby lindap89 » WedDec07, 2011 10:47:03 AM

Oeps..

Wil ik vanmorgen met m´n AX weg, heeft hij erg veel moeite met wegrijden...
Vooral in z´n achteruit; net of er iets onder het wiel ligt waar hij "overheen moet"...
Handrem was er vanaf, lag niks onder de wielen en de band was ook niet lek.
Met name rechtsachter lijk ik problemen te hebben.

Remmen gaat wel ERG goed.

Nu denk ik zelf; schokdempers achter versleten of anders iets met de remcylinder...

Iemand tips?

Gelukkig was ik nog net op tijd; heb daarom maar meteen een andere auto gepakt toen ik de mijne voorzichtig weer op de parkeerplaats gemanoeuvreerd had :)
Weer op zoek naar Citroën
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 290
Joined: FriMay01, 2009 4:21:32 PM
Location: Rhenen

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron