Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby Johannus » SatSep05, 2009 1:36:17 PM

Mastenhose wrote:Mooi werk Johannus!
Nu alleen nog ff zorgen dat de streepjes op de hoofdsteunen dezelfde kant opstaan als de streepjes op de stoelen en bank...:lol:


Tja, dat klopt inderdaad, moet de hoofdsteun van de bank nog wisselen met die van de bestuurders stoel, en dan nog een goede zoeken voor de bank erbij :D

Maareh, ook de bekleding van de stoelen klopt niet 100% met de bank...

Bank is: \\\\\/////
En de twee stoelen zijn //////////

Dus eigenlijk moet er nog een andere bekleding om een van de twee stoelen ;)

Rio97 wrote:Haha, ik ben juist weer voor het GT type 1 interieur gegaan omdat het zachter zit.
Vind ik weer prettiger.


Ja opzich zat het wel lekker zacht, maar ik had het idee dat het met langere reizen beter voor mijn rug is als de stoel wat meer ondersteuning geeft en dus wat stugger is? kan dit kloppen?

grietje wrote:vloerbekleding van GT is ff geluk hebben. En matten?? AX heeft geen type gebonden matten :P


Ik heb anders laatst een GT gezien met matten die een rode rand om de mat heen hadden, terwijl ik nu zwarte matten heb die gewoon helemaal zwart zijn...

Maar misschien als ik die vloerbekleding kan vinden, wil ik wel helmaal geen matten ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby grietje » SatSep05, 2009 5:14:00 PM

Johannus wrote:
grietje wrote:vloerbekleding van GT is ff geluk hebben. En matten?? AX heeft geen type gebonden matten :P


Ik heb anders laatst een GT gezien met matten die een rode rand om de mat heen hadden, terwijl ik nu zwarte matten heb die gewoon helemaal zwart zijn...

Maar misschien als ik die vloerbekleding kan vinden, wil ik wel helmaal geen matten ;)


Matten met een rode rand komen gewoon van de halffords:p

Maar als je GT vloerbedekking vind die helemaal heel is, houd je hem door matten te gebruiken teminste ook lang heel :P
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Johannus » ThuSep10, 2009 9:21:56 PM

Zo :D :D :D

Na hard werken zitten de juiste panelen nu ook in de deur, samen met de Elektrische ramen en de CV :D :D :D

Werkt fantastisch! gaaf om een AX te hebben met die luxe :D

was wel een hoop gepiel zeg...

Deurpanelen verwijderen ging best wel goed eigenlijk, raam-mechanisme loshalen ook wel. maar het erop zetten van de CV modules was erg lastig door gebrek aan kennis en ruimte in de deur. En toen bleek van een van de armen van de ramen de bouten te zijn afgebroken.
Toen heb ik van de arm met draaihendel en de servo samen weer een werkend mechanisme gemaakt met bouten :D

Kabelboom afmaken en erinleggen koste ook behoorlijk wat tijd, maar erg gaaf toen het uiteindelijk werkte :D

Eerst zat de aansturing verkeerd om, dit betekend dat als je een deur op slot deed, de aansturing werd gegeven om open te gaan, daardoor kreeg de module het signaal om open te gaan en sloten de deuren zich, waardoor ze meteen weer open gingen en zo stond het zaakje dan te oscilleren, voor 10 sec en dan viel het hele systeem uit...
dan moest de spanning eraf en er weer op om de boel aan de gang te krijgen, met hetzelfde effect ;)

maar gelukkig werkt het na omwisselen van de kabels perfect :D

Heel erg gaaf! :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby grietje » ThuSep10, 2009 9:28:14 PM

bekend euvel met die draadjes verkeerd om zitten:D!

Maar goed om te horen dat het zit en werkt, zeker wel makkelijker zo?
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Mastenhose » ThuSep10, 2009 9:29:49 PM

Krijg toch ook wel zin om de boel er bij mij in te gaan zetten als ik dit zo lees! Lekker lui door middel van een knopje de raampjes openen en met 1 draai alle deuren open!
Ideaal, goed werk Johannus! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Pgoddijn » FriSep11, 2009 4:59:22 PM

Was jij dan nog niet voorzien van die luxe? Naja, de GTI heeft het allemaal al, moet nu alleen de luxe nog uitbreiden met een afstandsbediening. Helaas kosten ze hier bij de dealer ruim 150 euro, en dan kunnen ze nog niet eens met zekerheid zeggen dat ze leverbaar zijn. Maar wel verwachten dat je betaald als je de gok wilt wagen! Volgens mij zijn ze helemaal geen echte dealer...

Wie gaat voor de airco-uitdaging? :-)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Johannus » FriSep11, 2009 8:33:37 PM

Pgoddijn wrote:Was jij dan nog niet voorzien van die luxe? Naja, de GTI heeft het allemaal al, moet nu alleen de luxe nog uitbreiden met een afstandsbediening. Helaas kosten ze hier bij de dealer ruim 150 euro, en dan kunnen ze nog niet eens met zekerheid zeggen dat ze leverbaar zijn. Maar wel verwachten dat je betaald als je de gok wilt wagen! Volgens mij zijn ze helemaal geen echte dealer...

Wie gaat voor de airco-uitdaging? :-)


Nee, een first heeft dat soort dingetjes niet standaard, maar is niet erg, zo heb ik wat te doen ;)

Is wel zo dat het plezier dat je eraan beleefd groter is als je het zelf hebt aangelegd en ingebouwd...

Airco gaat hem niet worden, klapruitjes en dakraam wel misschien ooit :D
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » MonSep14, 2009 9:43:17 AM

grietje wrote:..., nu wel de deurbekleding snel doen anders ziet het er zo raar uit :P


Bij deze:
Image
Image

En zoals vermeld, elektrische ramen:
Image

Nu wel de knopjes nog schoonmaken zie ik ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Punaxio » MonSep14, 2009 10:09:28 AM

Oeew! Mooimooimooi.

Nu nog een dashboard met luchtroosters?? :P
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Pgoddijn » TueSep15, 2009 1:49:17 PM

Wow! Ziet er zeer netjes uit, en heb je ook niet lang over gedaan! Klapruitjes zitten dan wel weer op de First Class, maar dat is wel super makkelijk. Gewoon naar de sloop (of iemand hier ;-)) en overschroeven volgens mij. Dakraam is misschien even iets meer werk, maar wie weet ;-)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Joost » TueSep15, 2009 1:50:24 PM

Pgoddijn wrote:Klapruitjes zitten dan wel weer op de First Class, maar dat is wel super makkelijk. Gewoon naar de sloop (of iemand hier ;-)) en overschroeven volgens mij. Dakraam


let er mee op. standaard mis je de pluggen in de carosserie
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Johannus » TueSep15, 2009 1:54:37 PM

Joost wrote:
Pgoddijn wrote:Klapruitjes zitten dan wel weer op de First Class, maar dat is wel super makkelijk. Gewoon naar de sloop (of iemand hier ;-)) en overschroeven volgens mij. Dakraam


let er mee op. standaard mis je de pluggen in de carosserie


Klopt, weet ik, maareh daar kun je toch van die holle wand pluggen van de gamma of praxis voor gebruiken?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » TueSep15, 2009 2:07:40 PM

Pgoddijn wrote:Wow! Ziet er zeer netjes uit, en heb je ook niet lang over gedaan! Klapruitjes zitten dan wel weer op de First Class, maar dat is wel super makkelijk. Gewoon naar de sloop (of iemand hier ;-)) en overschroeven volgens mij. Dakraam is misschien even iets meer werk, maar wie weet ;-)


Dankje :D

Uiteindelijk was het nog best wel een lastig werkje, maar als je het eenmaal een keer gedaan hebt, gaat de andere kant makkelijker en sneller...

Zekeringenkastje kwam er niet heel makkelijk uit de eerste keer ;)
Daarom dat je er daarna ook extra veel plezier van hebt :D

Ook het aanleggen van een gedeelte van de kabelboom was een leuk werkje, maar multimeter en soldeerstation zijn dan je beste vriend :D (naast een goed schema natuurlijk)

Image
Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » TueSep15, 2009 2:17:02 PM

Poeh, ik heb eigenlijk een hekel aan zo'n kabelzooi, maar goed. Kan ook niet zoveel doen momenteel aangezien mijn multimeter een beetje dood is. Zekering is door en volgens mij inmiddels ook een kabelbreuk.

Voor de rest weet ik nog niet helemaal zeker of ik uberhaupt wel elektrische ramen in de First wil hebben, maar wie weet ;-). Komt vast wel goed, heb de complete kabelboom ;-)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Johannus » SatOct03, 2009 4:45:21 PM

Zo, vandaag de Type 1 motorkap opgehaald :D

Chevron links is gaaf!

Maar, heb nog wel een probleem bij het stellen, heeft iemand hier tips voor? ik heb de kap gemonteerd en ben met het slotje gaan stellen, tot een punt dat hij niet meer in het slot valt, aan beide kanten, intussen blijft de kap ruim een halve cm boven de zijpanelen uitsteken (net of ie niet dicht is...) en als ik met de scharnieren probeer de boel te stellen lukt het ook nog niet echt.

Wat kan dit zijn? en hoe kan ik dit het beste oplossen? Iemand tips of ervaringen?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » MonOct05, 2009 1:26:10 AM

Hmm, zet allebei de kappen naast elkaar? Kan je het verschil zo zien, dunkt me.
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby raoel » MonOct05, 2009 7:57:34 AM

'k Heb geen antwoord op je vraag,

maar welkom bij de Chevrons-links-club :) Het uitzicht is hier inderdaad fantastisch :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby grietje » MonOct05, 2009 9:56:05 AM

Er zitten op je voorfront links en rechts ook nog 2 rubber doppen die je kan draaien! daar valt de kap op zegmaar als tie dicht is en als die te hoog zijn is de kap aan de zijkanten hoog.

Met je scharnieren kan je volgens mij het beste stellen dat ie enigzins recht ligt en niet tegen je parafaan aan komt en dan pas als laatste je slot stellen dat ie netjes dichtvalt?

Maja, ik vind het ook een rottig klusje, alles perfect recht stellen :P

ennuh fotos?:D
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Johannus » MonOct05, 2009 10:42:01 AM

grietje wrote:...Maja, ik vind het ook een rottig klusje, alles perfect recht stellen :P

ennuh fotos?:D


Ja, is ook lastig, achterklep vanwege de spoiler, en dan nu de voorklep, valt niet mee allemaal... en dan moeten de skirts nog.
Maar bedankt voor de tip! ga ik zeker proberen straks!

Foto's hieronder ;)

raoel wrote:maar welkom bij de Chevrons-links-club :) Het uitzicht is hier inderdaad fantastisch :)


Zeg dat wel! prima uitzicht :D Chevrons-links! :D
Image
Image
Last edited by Johannus on MonOct05, 2009 2:50:19 PM, edited 1 time in total.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby grietje » MonOct05, 2009 10:45:45 AM

veeeel beter!

moest jij nou nog een GT vloerkleed?
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron