Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Postby AlexanderB » SunFeb20, 2011 5:05:29 PM

dat lijkt niet alleen zo, de achterwielen staat 4.5 cm verdernaar binnen ;)

dat heeft ook 2 redenen: auto's zijn stabieler als de achteras net ff wat smaller is dan voor (ipv even breed of breder dan voor) en vanwege de spatborden bij de modellen met rechte achteras..

anyway, verbrede velgen achter kan wel, enige reden waarom ik t persoonlijk nog niet gedaan heb is dat ik wel dezelfde bandenmaat dr op houd, en ik dan achter van die strakgetrokken bandjes heb en voor niet..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Rock's » SunFeb20, 2011 5:08:37 PM

het is niet verplicht om voor en achter dezelfde bandenmaat te voeren .... :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Postby AlexanderB » SunFeb20, 2011 5:39:23 PM

ja, klopt, maar om nou nog bredere banden achter te gaan monteren alleen voor de looks (op een voorwielaangedreven auto) vind ik n beetje.. zonde.. dan ga ik liever nog n setje spacers halen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Johannus » SunFeb20, 2011 8:27:50 PM

Ja, ik hou het ook gewoon bij een standaard setje 14" uitlassen brengt weer allerlei extra kosten e.d. met zich mee ook inderdaad ivm de banden. En spacers schijnen niet al te best te zijn voor je lagers...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby AlexanderB » SunFeb20, 2011 8:39:34 PM

nee, klopt.. breder gelaste velgen moeten wel dezelfde et waarde hebben, anders zijn ze net zo slecht als spacers op de standaard velgen..

anyway :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Johannus » SunFeb20, 2011 9:41:48 PM

Ja klopt inderdaad.

Maargoed, als het goed is komen er ergens binnen nu een een paar weken/maanden ook 14" banden en dan gaan deze eronder :)

Deze zijn wel goed gedaan, eerst gezandstraald en toen door een autospuiterij wit gespoten.

Mijn vorige/huidige zijn geschuurd met een staalborstel en geen blanke lak, dus veel roest inmiddels...
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby AlexanderB » SunFeb20, 2011 9:47:46 PM

ja, ik ken het :? mijne zijn ook me een kwast gedaan door de vorige eigenaar, en die roesten 3 maanden na aanschaf nu ook aan alle kanten..

ik zit zelf te twijfelen tussen lichtmetaal (€200 is t budget) of deze ook laten stralen/lakken, vervelende is dan dat mn auto dan op kratjes moet ofzo tot het klaar is, en de banden met de fiets worden weggebracht.. (ik kan ook niet ff n setje 13" lenen, stomme 358mm remmen voor.. :twisted: )
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby degene » MonFeb21, 2011 12:44:47 AM

Je kan van mij een setje 14" lenen.

Zijn dezelfde als die Johannus nou heeft laten spuiten. (alleen dan met lichte schade aan 1 velg) (Johan was me net voor toen grietje de wielen uit ging delen :P)
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Johannus » TueFeb22, 2011 10:28:50 PM

degene wrote: (Johan was me net voor toen grietje de wielen uit ging delen :P)


Sorry :oops: Maar ik ben ergens toch ook wel weer blij dat ik net iets eerder was dan ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedMar02, 2011 11:01:09 AM

Gisteren kwam de postbode op bezoek met een leuke goodie voor mijn ax :D

Image

Activiteit voor de komende carnavalsvakantie: Samen met joop de draagarmbrug monteren :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Johannus » WedMar09, 2011 3:52:30 PM

Zo :)

De AX-klus-3-daagse zijn vandaag van start gegaan :)
Vandaag rustig aan alleen begonnen, om morgen samen met Joop een volldige klusdag te beleven, met uitloop naar vrijdagochtend.

Vandaag op het programma: Ongewenste bijgeluiden; de deuren en de V-snaar.
Zoals gezegd rustig beginnen met wat klusjes die me al een tijdje enorm irriteren: Het piepen van de deurscharnieren, het vollopen met water van de deurbakjes en het irritant meetrillen van het binnenwerk van de rechterdeur.

De scharnieren waren uiteraard het eenvoudigst: beetje siliconenspray aan alle kanten erop en ertussen en de deuren gaan weer volledig stil open en dicht.

Het meetrillen van het binnenwerk (elektrische raammechanisme) komt door het lostrillen van de moertjes. Deze dus maar vervangen door zelfborgende moeren die niet meer los zouden moeten trillen:

Image
Image


Het vollopen met water tijdens een flinke regenbui, kwam volgens mijn oom door het verwijderen van de kunstof/schuim laag tussen de deur en het deurpanneel, ik dacht altijd dat dat alleen maar als isolatie diende, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Gelukkig was de deur toch al open:

Image

Dus dan maar plastic erin:
Image

Even helemaal afplakken met tape eroverheen:
Image

En dan kan het paneel weer terug:
Image

Verder dus de v-snaar nog iets strakker gezet, zodat ook die geen ongewenst bijgeluid meer produceert bij een koude start.

Voor morgen op het programma, samen met Joop: Draagarmbrug, electronica, achterklep en sloopbezoekjes
Als iemand dus nog iets specifieks moet hebben waar ik op de sloop naar kan zoeken en wat op een meeting mee te nemen is, laat maar weten!
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » WedMar09, 2011 4:29:59 PM

Het vollopen met water komt door het ontbreken van isolatiemateriaal??? Is het niet zo dat er onder aan de deur afvoergaatjes zitten? Het lijkt me eerder dat restjes isolatiemateriaal in die gaatjes is gaan zitten dan, want ik zie niet in wat isolatie dus met de afvoer van je deur te maken heeft...

Verder lekke bezig geweest, dit staat nog een keer bij mij op de planning, maar voornamelijk ivm het aanleggen van nieuw draad :P
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Johannus » WedMar09, 2011 4:36:13 PM

Met het vollopen, bedoel ik niet de deur zelf, maar het bakje in de auto, waar je je sleutels e.d. In legt, dit zit alleen bij GT/gti deurpanelen. (onderste deel op de laatste foto. Omdat het water dankzij de isolatie niet langs het paneel naar binnenloopt, maar in de deur zelf, loopt het inderdaad door de gaatjes weg. Maar als er geen isolatie zit, druppelt het dus binnen. Ik weet zeker of het werkt na de eerstvolgende regenbui ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby AlexanderB » WedMar09, 2011 4:40:39 PM

ja, dat werkt wel :) mijn deuren hebben op dezelfde wijze met ducktape en vuilniszakken een laagje, en ik vind iig geen water in de bakjes terug :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Pgoddijn » WedMar09, 2011 4:41:16 PM

Ah, zoals mijn GTI ;-). Dat bakje gebruik ik natuurlijk voor flessen, sleutels gaan bij mij in het slot :P. Zowaar staat er bij mij geen vocht in, ondanks dat er niet bijzonder veel plastic meer zit. Maar de logica is inmiddels duidelijk ;)
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Johannus » WedMar09, 2011 4:43:49 PM

Het gaat nu om dat lange smalle bakje, niet de hoge korte. Krijg jij daar flessen in ;) :P
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » WedMar09, 2011 5:16:39 PM

Johannus wrote:Het gaat nu om dat lange smalle bakje, niet de hoge korte. Krijg jij daar flessen in ;) :P

Kleine appelsapflesjes van de Lidl, zo'n kleine paraplu, telefoonladers, zonnebrillen, usb-sticks voor in de radio, pennen, etc... Verder heb ik wel whiskyflessen die daar in passen, maar meestal heb ik liever een literfles whisky in de flessenhouder staan (je weet maar nooit ;-))
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Rio97 » WedMar09, 2011 6:47:55 PM

Ah, is het daarom. Daar is het bij mijn GT ook wel 's nat.
Op zich wel logisch; regenwater capillairt altijd precies naar waar je het niet wil hebben.

Maar nu ik erover nadenk.
Een tijdje geleden heb ik de raamrubbers vervangen van het beweegbare raam. Sindsdien heb ik er ook geen water meer gevoeld.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby degene » WedMar09, 2011 7:01:41 PM

Die OMP bruggen zijn dan niet allemaal hetzelfde. Zo blijkt alleen al aan die ronde montage uiteinden die bij mij vierkant zijn.

Ben benieuwd of ie dan bijvoorbeeld ook aan de voorzijde van je subframe moet komen of aan de (1cm smallere) achterkant.
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Postby Johannus » WedMar09, 2011 9:45:21 PM

Rio97 wrote:
Maar nu ik erover nadenk.
Een tijdje geleden heb ik de raamrubbers vervangen van het beweegbare raam. Sindsdien heb ik er ook geen water meer gevoeld.


Kan wel kloppen natuurlijk, dat als de rubbers beter zijn er überhaupt geen water meer bij de deur komt. Dan is het inderdaad ook opgelost.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

PreviousNext

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

cron